مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه آموزش و پرورش محور توسعه و مولد نیروی انسانی کارآمد است، اظهارکرد: نهاد تعلیم وتربیت بسترساز پرورش نیروی انسانی کارآمد برای اداره ی فردای جامعه است و نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد. به گزارش پیارم، دانش هاشمی پور در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری ...
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه آموزش و پرورش محور توسعه و مولد نیروی انسانی کارآمد است، اظهارکرد: نهاد تعلیم وتربیت بسترساز پرورش نیروی انسانی کارآمد برای اداره ی فردای جامعه است و نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد.

به گزارش پیارم، دانش هاشمی پور در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ از سوی مقام معظم رهبری به نام ” اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال” افزود: آموزش و پرورش به عنوان نهاد تربیت کننده ی نیروی انسانی، نقش محوری در رشد و توسعه ی کشور دارد که با حمایت از این مجموعه مهم می توان به اهداف بلند توسعه دست یافت.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش هرمزگان برای ایفای نقش خود در تحقق اهداف و برنامه های توسعه که مهمترین محور آن تولید و اشتغال است، همه ی توان خود را برای تربیت نیروی انسانی کارآمد و متعهد به کارگرفته است که رشد شاخص های آموزشی و تربیتی در سال گذشته موید توجه به این مهم است.

این مقام مسوول در ادامه با اشاره به عملکرد ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان در سال ۹۶، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سایه تلاش جمعی و کار مسنجم تیمی و همچنین وحدت رویه، ستاد اسکان فرهنگیان هرمزگان با همه ی ظرفیت در خدمت مسافران نوروزی بود و در مجموع به ۲۴۸ هزار نفر در مدت دو هفته خدمات اسکان ارائه کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: این تعداد مسافر در قالب ۷۳ هزار و ۸۸۱ خانوار بوده است که به شاخص نفر روز در مجموع ۷۴۲ هزار و ۳۲۶ نفر روز از خدمات ستاد اسکان فرهنگیان بهره مند شدند.

به گفته هاشمی پور: بیشترین تراکم مسافر در روز اول فروردین با پذیرش ۲۲ هزار و ۸۲۹ نفر و کمترین آن نیز در روز سیزدهم فروردین به تعداد هفت خانوار و ۱۹۳ نفر بود.

وی با بیان اینکه ستادهای اسکان فرهنگیان شهرستانهای بندرعباس و قشم در مجموع بیشترین میزان مسافر نوروزی را به خود اختصاص دادند، یادآورشد: جاذبه های فراوان  اقتصادی، تاریخی، فرهنگی و همچنین اقلیم خاص هرمزگان در فصل بهار، این استان را به یکی از استان های مقصد گردشگری کشور تبدیل کرده است که هر ساله شاهد حضور پرشمار گردشگران در ایام مختلف سال ازجمله نوروزهستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین گفت: خوشبختانه با تهمیدات لازم و اختصاص ۱۵ میلیارد ریال به تجهیزات اسکان، شاهد خدمات موثر با محوریت تکریم مسافران بودیم، هرچند بر این امر اذعان داریم که شان و جایگاه فرهنگیان عزیز بسیار بالاتراز این سطح است و از بهترین امکانات رفاهی باید بهره مند باشند.

وی بیان داشت: برابر راهبردهای وزارت آموزش و پرورش، بیمه مسوولیت مدنی و حوادث برای مسافران در نظر گرفته شده بود و از تمام ظرفیت های موجود اعم از کلاس های درس، مراکز شبانه روزی، خوابگاه ها، مراکز رفاهی، دانشگاه فرهنگیان، آموزشکده های فنی، اردوگاه ها، سالن های ورزشی و …برای اسکان مسافران  نوروزی استفاده شد.

هاشمی پور در همین رابطه با قدردانی از تلاش های شبانه روزی همه ی عوامل مرتبط با ستادهای اسکان، اضافه کرد: ستاد اسکان فرهنگیان در ۱۷ شهرستان و منطقه با یک‌هزار و ۹۸ نفر عامل اجرایی فعالیت خود را زودتر از موعد مقرر آغاز کرد که امسال  ۴۰۸ مدرسه در قالب سه هزار و ۱۰۶ کلاس درس با امکانات لازم برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه در مجموع ظرفیت روزانه اسکان ۵۰ هزار مسافر از سوی آموزش و پرورش استان هرمزگان فراهم شده بود، بیان داشت: خدمات اسکان آموزش و پرورش هرمزگان منحصر به فرهنگیان نبود وعلاوه بر فرهنگیان عزیز، سایرکارکنان دولت و حتی پذیرش آزاد نیز در ستادهای اسکان فرهنگیان انجام شد که شاهد بیشترین رضایتمندی از خدمات آموزش و پرورش در نوروز امسال بودیم.

وی در پایان با قدردانی از تلاش و مجاهدت خانواده ی بزرگ آموزش و پرورش هرمزگان در ارتقاء شاخص های آموزشی و تربیتی، اظهارامیدواری کرد؛ در سال جدید آموزش و پرورش در تحقق برنامه های هدفگذاری شده بیش از پیش موفق باشد که قطعا این هدف در سایه وحدت و همدلی و تلاش و خودباروی قابل تحقق است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=61725

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.