عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: آمریکایی‌ها با بی‌توجهی به روح برجام مبنی بر منع صدور تحریم جدید علیه ایران، عملا توافقات جهانی را بی‌آبرو می‌کنند.   به گزارش پیارم به نقل از  خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد آشوری عصر امروز در نشستی با جمعی فعالان حوزه سیاست بین‌الملل اظهار کرد: به شکست کشاندن برجام از ...

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: آمریکایی‌ها با بی‌توجهی به روح برجام مبنی بر منع صدور تحریم جدید علیه ایران، عملا توافقات جهانی را بی‌آبرو می‌کنند.

 خبرگزاری فارس: آمریکایی‌ها با تحریم ایران توافقات جهانی را بی‌آبرو می‌کنند

به گزارش پیارم به نقل از  خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد آشوری عصر امروز در نشستی با جمعی فعالان حوزه سیاست بین‌الملل اظهار کرد: به شکست کشاندن برجام از سوی آمریکایی‌ها به عنوان یک اقدام اعتمادشکن در عرصه جهانی قابل ارزیابی است که به بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی جهان منجر خواهد شد چرا که دیگر هیچ کشوری در جهان اعتمادی به میز مذاکره نخواهد کرد.

وی از عدم پایبندی غربی‌ها در موضوع برجام به عنوان یک عهدشکنی بین‌المللی یاد کرد و افزود: بر اساس توافق هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ بنا بود تا دیگر هیچ تحریم جدیدی بر علیه ایران صادر نشود اما آمریکایی‌ها بی توجه به توافق هسته‌ای، قانون داماتو را علیه ملت ایران تمدید کردند و این اقدام در تناقض با روح برجام است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رفتار آمریکایی‌ها در تناقض با اصول بین‌المللی و بر خلاف مفاد مختلف برجام است و این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها تمامی توافقات جهانی را به سخره گرفته‌اند و به هیچ اصلی در دنیا پایبند نیستند و عزمی در ثبات‌بخشی به جهان امروز نیز ندارند.

آشوری تأکید کرد: دستگاه سیاست خارجی کشورمان و شورای عالی امنیت ملی به دقت رفتارهای طرف مقابل را در موضوع برجام پیگیری می‌کنند و مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه هوشیارانه موضوع را بررسی و نحوه واکنش به آن را ارزیابی خواهد کرد.

وی گفت: بسیاری از کشورهای اروپایی در فضای پسابرجام به دنبال توسعه روابط خود با ایران هستند و ترس آمریکایی‌ها نیز گسترش روابط ایران با کشورهای مختلف دنیا است و لذا رفتارهای چندگانه آنها در قبال موضوعات مختلف در جهان راه به جایی نخواهد برد.

نماینده مردم بندرعباس به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره انتخابات اخیر آمریکا اشاره و تصریح کرد: ما باید سیاست‌های داخلی خودمان را بر پایه اصول اقتصاد مقاومتی بنا کرده و به ظرفیت‌های درون‌زای خویش متکی باشیم تا کمترین نوسان را از سیاست‌های خصمانه دشمنان بر علیه کشورمان متحمل شویم.

آشوری در عین حال بر ضرورت توجه به تجربه‌های جهانی در زمینه توسعه و پیشرفت و استفاده از سرمایه‌ها و مواهب الهی در درون کشورمان نیز تأکید کرد و عنوان داشت: ما کشور بزرگ، پهناور و پرظرفیتی در سطح منطقه و جهان هستیم که نباید از این پتانسیل‌ها غافل شویم و یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های سفارتخانه‌های ایران در کشورهای مختلف جهان می‌بایست فراهم کردن زمینه انتقال تجربه و ایجاد امکان رشد تبادلات اقتصادی میان ایران با ملل مختلف باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=58836

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.