مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حاجی آباد از آغاز کشت پنبه در 250  هکتار و کنجد در 500 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان  خبر داد. ...

مهدی عباسپور در گفتگو با خبرنگار پیارم، با بیان اینکه در راستای اقتصادی کردن بخش کشاورزی کشت پنبه و کنجد به کشاورزان معرفی شده است، اظهار داشت: کشت  کنجد در ۲۵۰هکتار از اراضی حاجی آباد شروع شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل کشت ۵۰۰ هکتار از زمین‌های این منطقه زیر کشت کنجد قرار گیرد.

عباسپور افزود: روستاهای طارم، طاشکوییه، دنگزیر، دشت کنار، سیدجوذر، سرچاهان، شهدادی و خوش آباد از مناطق مهم کشت پنبه در شهرستان حاجی آباد است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حاجی آباد اضافه کرد: از جمله ارقام رایج در منطقه، ارقام کرکدار، بدون کرک، ورامین، بختگان و نامبر ۲۰۰ است.

عباسپور بیان دادشت: کشت پنبه در ۳۰ هکتار از راضی شهرستان آغاز شده است که تا پایان فصل کاشت ۲۵۰ هکتار از  از زمین‌های این منطقه زیر کشت پنبه قرار گیرد.

وی افزود :محصول برداشت شده سال گذشته ۱ و دو دهم تن در هر هکتار بوده است وامسال پیش بینی می شود این عملکرد به دلیل شرایط اقلیمی تغییری نکند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بیشترین کشت این محصولات در دهستان طارم، طاشکوئیه ، آشکارا و احمدی است و از  ارقام کشت شده از نوع داراب ۱۴و دشتستان ۲ است .

عباسپور در ادامه گفت: کشت پنبه و کنجد در این منطقه از نیمه دوم خردادماه آغاز و تا نیمه دوم تیرماه ادامه دارد و این دو محصول در آذر ماه برداشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه خشکسالی و کم آبی در استان هرمزگان در چند سال اخیر در وضعیت بحرانی قرار دارزد ما مجبور به استفاده کشت جایگزین در زمینه کشت محصولات کشاورزی هستیم و محصول پنبه و کنجد یکی از محصولاتی هستند که میزان آب مصرفی کمتری و بازدهی محصول زیاد دارند.

آغاز کشت پنبه و کنجد در بخش احمدی

قاسم بلوچ مسئول جهادکشاورزی  بخش احمدی در گفتگو با خبرنگار پیارم، اظهار کرد: در بخش احمدی کشت پنبه و کنجد در  ۴۰ هکتار از اراضی بخش از اواخر خردادماه شروع شده که تا نیمه دوم تیر ماه ادامه دارد.

بلوچ افزود: پنبه در ۲۰ هکتار کاشته شده که پیشبینی می شود در هر هکتار سه تن برداشت داشته باشیم و کنجد نیز در ۲۰ هکتار کشت شده و پیشبینی برداشت سه تن در هکتار می باشد و این دو محصول در آذر ماه برداشت می شود..

وی در پایان افزود: به دلیل خشکسالی و افت دبی آب چاههای کشاورزی کشت محصولات کم آب بر را به کشاورزان پیشنهاد داده ایم کنجد و پنبه از جمله محصولاتی هستند که نیاز آبی کمی دارند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68382

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.