همزمان با سراسر کشور آغاز بندگی خدا و آیین پرفیض و معنوی اعتکاف از طلوع فجر صبح امروز در روز سیزدهم رجب، ولادت حضرت علی (ع) در ۲ مسجد شهرستان حجی اباد با حضور۴۵۰نفر معتکف برگزار شد. به گزارش پیارم، ماه رجب ماه سلوک و زدودن زنگارهای شیطانی از آیینه دل است و عاکفان کوی ...

همزمان با سراسر کشور آغاز بندگی خدا و آیین پرفیض و معنوی اعتکاف از طلوع فجر صبح امروز در روز سیزدهم رجب، ولادت حضرت علی (ع) در ۲ مسجد شهرستان حجی اباد با حضور۴۵۰نفر معتکف برگزار شد.
به گزارش پیارم، ماه رجب ماه سلوک و زدودن زنگارهای شیطانی از آیینه دل است و عاکفان کوی دوست در خانه دوست پله های سلوک را پیموده و پله پله به خدا نزدیکتر می شوند.

متکلف باید حداقل سه روز کامل قبل از طلوع فجر روز ۱۳ ماه رجب تا اذان مغرب روز سوم که پانزدهم ماه رجب است و این سه روز ایام البیض نام دارد در حال اعتکاف در مسجد بماند .

از قبل از طلوع فجر روز ۱۳ رجب هر یک از معتکفین با کوله بارهای خود به طرف میعادگاه عاشقان در حرکت بودند که هر یک با چهره هایی متبسم و امیدوار بسوی خانه دوست قدم بر می دارند تا در این سه روز زنگار دل خود را از مادیات و مسائل دنیوی به دور بریزند و به دور از هیاهوی زندگی مادی چند روزی را با معبود خویش خلوت گزینند.

مراسم افتتاحیه اعتکاف، صبح امروز با حضور حجت الاسلام مختاری امام جمعه حاجی اباد و حجت الاسلام درویشی رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی حاجی آباد در مسجد جامع و امام حسن عسکری(ع) شهر ستان برگزار شد.

درویشی رئیس اداره تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد در حاشیه برگزاری این مراسم در گفتگو با خبرنگار با اشاره به اینکه ۴۵۰ نفر در۲ مسجد بخش مرکزی این شهرستان در آیین معنوی اعتکاف شرکت کرده اند، گفت: از این تعداد معتکف، ۳۷۰ نفر بانوان و۸۰ نفر را آقایان تشکیل می دهند.

وی اظهار کرد: این آمار نشاندهنده کاهش ۲۰ درصدی ثبت نام کنندگان امسال نسبت به سال گذشته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=61790

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.