معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان هرمزگان گفت: عملیات ساخت سد گود گز بخش مرکزی حاجی آباد با دو میلیون و پانصد متر مکعب حجم آبگیری در حال ساخت می باشد. ...

جعفری تختی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار پیارم حاجی آباد اظهار کرد:  سد گودگز از توابع بخش مرکزی که طول تاج این سد ۴۹۰ متر ، ۱۶ متر ارتفاع  با حجم آبگیری دو میلیون و۵۰۰ مترمکعب، عملیات ساخت آن از ابتدای سال ۹۷ آغاز شده است.

جعفری تختی افزود: اعتبار این پروژه ۲۰ میلیارد ریال با هدف کنترل سیل و رسوب، تغذیه سفره های آبهای زیرزمینی پائین دست، قنوات و چاهها و جلوگیری از تخریب و فرسایش رودخانه در حال ساخت است.

وی بیان داشت: پایین دست سد، بیش از ۱۲۰ هزار نفر نخل وجود دارد که از همین رودخانه تامین آب می شوند که باعث رونق تولید و اشتغال می شود.

معاون آبخیزداری اداره کل آبخیزداری استان هرمزگان  با اشاره به این که سد گودگزاز نوع سنگریزه ای با هسته رسی و حجم مخزن سد ۲۵۰۰ میلیون متر مکعب است، افزود: این سد ظرفیت ذخیره ۲۵۰۰ میلیون متر مکعب آب را دارد که از این میزان دو میلیون متر مکعب در بخش شرب و سه میلیون متر مکعب در بخش کشاورزی مصرف می شود.

جعفری تختی با اشاره به اینکه تنها مشکل این پروژه تامین منابع مالی است، تصریح کرد: ۱۱هزار  هکتار حجم حوزه آبخیز سد می باشد  که ساخت این سد موجب بهبود آبیاری از اراضی کشاورزی منطقه می شود.

وی تصریح کرد: در اکثر نقاط دشت حاجی آباد سطح سفره‌های آب‌های زیرزمینی تا ۲۰۰ متر پائین رفته که این نشانگر بحران شدید و کمبود  آب کشاورزی در آینده نزدیک است که این سد با حجم مفید دومیلیون ۵۰۰ متر مکعب به منظور توسعه آبیاری اراضی روستاهای واقع در اطراف این سد را به مساحت ۱۱هزار  هکتار پوشش می‌دهد و پایین دست سد، بیش از ۱۲۰ هزار نفر نخل وجود دارد که از همین رودخانه تامین آب می شوند باعث رونق تولید و اشتغال می شود.

بهنام کریمی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری حاجی آباد به همراه جعفری تختی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان هرمزگان و ایوب شکاری رییس اداره منابع طبیعی شهرستان از روند ساخت  سد گودگز از توابع بخش مرکزیبازد کردند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68357

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.