مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد از برداشت محصولات انگور و انجیر دیم در شهرستان حاجی آباد خبر داد. مهدی عباسپور در گفتگو با خبرنگار پیارم، اظهار کرد: برداشت محصولات دیم شهرستان حاجی آباد واقع در ارتفاعات روستای گیس در شمال غربی شهرستان از اواخر تیرماه شروع شده است وتا نیمه مرداد ماه ادامه دارد و ...

مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد از برداشت محصولات انگور و انجیر دیم در شهرستان حاجی آباد خبر داد.

مهدی عباسپور در گفتگو با خبرنگار پیارم، اظهار کرد: برداشت محصولات دیم شهرستان حاجی آباد واقع در ارتفاعات روستای گیس در شمال غربی شهرستان از اواخر تیرماه شروع شده است وتا نیمه مرداد ماه ادامه دارد و محصولات آبی از اوایل تیر شروع و تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد.

وی افزود تعداد بهره برداران منطقه بالغ بر ۷۰۰ نفرمیباشد که باسطح تقریبی ۶۰۰ هکتار به این شغل مشغول میباشند با توجه به بارندگی های  پی در پی و همچنین بارندگی در بهار سال جاری اواخر سال۹۵ باعث افزایش ۵۰ درصدی عملکرد محصولات انگور وانجیر دیم نسبت به سال گذشته شده است.

عباسپور افزود: پیش بینی میشود میزان ۶۰۰ تن از تولیدات دیم منطقه گیس به شهرستان حاجی اباد، میناب – بندرعباس واستانهای همجوار (فارس وکرمان) ارسال شود ، قابل ذکر است ، این محصولات بدون استفاده از سموم وکودهای شیمیایی رشد ونمو کرده واز طریق کمپوست گیاهی درخاک تغذیه وتقویت میشوندو از محصولات ارگانیگ وسالم می باشند.

وی افزود: سطح زیر کشت انگور آبی را حدود ۲۹۰ هکتار وبا عملکرد تولید سه تن در هر هکتار عنوان  و پیش بینی کرد که تا پایان فصل برداشت ۷۲۵ تن محصول از تاکستانهای این شهرستان برداشت شود.

وی سطح زیر کشت بادام دیم  را نیز ۱۲۰ هکتار با تولید ۶۰ تن  عنوان واضافه کرد:سطح زیر کشت انجیر در این شهرستان نیز ۲۱۰ هکتار می باشد که پیش بینی می شود ۴۲۰ تن از این محصول  برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد در خصوص فصل برداشت انگور دیم ، انجیر و بادام دیم اذعان داشت:برداشت این محصولات از اوایل تیر ماه آغاز وتا اواخر تیرماه ادامه دارد.

وی گفت : محصول برداشت شده که ارگانیک و سالم است در بازارهای استان بفروش می رسد، شهرستان حاجی آباد در شمال هرمزگان واقع شده و دارای آب و هوای کوهستانی است.

برچسب ها :

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=64074

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.