کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: درباره آستان قدس باید بگویم با اینکه بنده یک سال است که آنجا حضور دارم، حتی یک ریال به عنوان حق‌التولیه استفاده نکرده‌ام و گفته‌ام این درآمد خرج فقرا و مستضعفان شود.   به گزارش پیارم به نقل از  خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم ...
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: درباره آستان قدس باید بگویم با اینکه بنده یک سال است که آنجا حضور دارم، حتی یک ریال به عنوان حق‌التولیه استفاده نکرده‌ام و گفته‌ام این درآمد خرج فقرا و مستضعفان شود.
 خبرگزاری فارس: یک ریال «حق تولیت» نمی‌گیرم/ قبل از هرکسی رئیس دولت باید مدعی مبارزه با فساد باشد/ برنامه ما نجات اقتصاد و مدیریت کشور است

به گزارش پیارم به نقل از  خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز سه‌شنبه ۲۹ فروردین در جمع جوانان و نخبگان دانشجویی حضور یافت و به سوالات دانشجویان در حوزه‌های مختلف ازجمله سوابق مدیریت کلان، مبارزه با فساد، برنامه‌ها و ادامه رقابت در عرصه انتخابات پاسخ داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه حضور در جمع دانشجویان توفیقی است و بنده از توصیه‌ها و نصایح خیرخواهانه که مطرح شد، تشکر می‌کنم، درباره دغدغه نسبت به فساد اظهار داشت: در تعبیر قرآنی فساد این‌گونه معنا شده است که اگر یک امری از اعتدال خارج شود، فساد صورت می‌گیرد و این مسئله کم‌ و زیاد دارد.

* باید بسترهای فساد را از بین برد

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر همین اساس افزود:‌ اگر نظام اداری و اقتصادی ما بر مبنای آنچه که باید باشد، نبود و فسادآور بود، باید حتماً بسترهای فساد را از بین برد؛ علت، سازوکارهای فاسد است که منجر به فساد و پرونده می‌شود.

وی با اشاره به حضور خود در سازمان بازرسی کل کشور و بازرسی از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها تصریح کرد: پس از حکم ۸ ماده‌ای رهبر معظم انقلاب برای مبارزه با فساد، ما سه سال متوالی نمایشگاه برپا کردیم، تا آسیب دستگاه‌ها را به نمایش بگذارم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: ما در نمایشگاه اول خود از مدیران و کارشناسان ارشد دعوت کردیم تا ببینند در وزارتخانه‌ها چه خبر است و حدود ۵ هزار نفر از مدیران عالی و میانی و کارشناسان از این نمایشگاه بازدید کردند و سخنان و دست‌نوشته‌های آنها نیز موجود است، ما گفتیم اگر نگاه ما به کشور بد است، خودتان بیایید اینجا و ببینید و بگوید نگاه شما ناقص است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به جلسه رؤسای سه قوه وقت و رئیس وقت سازمان بازرسی با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در آن جلسه فرمودند که نمایندگانی از دفتر ما آمدند و از این نمایشگاه تعریف کردند و گفتند که در این نمایشگاه آسیب‌های دستگاه‌ها نشان داده شده است.

* نه فساد درون دستگاه‌های کشور را برمی‌تابم و نه فساد درون سازمان خود را

وی با تأکید بر اینکه بنده به‌عنوان فردی که در تمام سالهای خدمت با فساد مبارزه کرده‌ام نه فساد درون دستگاه‌های کشور را برمی‌تابم و نه فساد درون سازمان خود را، تلاش کرده‌ام با فساد در هر سطح و مقام و مسئولی برخورد کنم، خاطرنشان کرد: بنده در زمان دولت آقای هاشمی و آقای خاتمی رئیس بازرسی بودم و به نیروهای خود گفته بودم که خط قرمز ما بی‌استناد و غیرمتقن صحبت کردن است؛ چراکه تحلیل‌های روزنامه‌ای غیر از گزارش بازرسی است، لذا بازرسی باید متقن صحبت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به گزارشاتی که در این زمینه در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موجود است و اشکالات ساختاری و رفتاری در این زمینه، تصریح کرد: سخن ما درباره آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی است؛ در کشور ما ارباب رجوع هم آسیب‌ها را می‌داند، اما مشکل ما اراده در آسیب‌زدایی است.

*نمی‌گویم همه یکباره معصوم می‌شوند، اما در دولت اسلامی نمی‌گذاریم فساد در هیچ کجا لانه کند

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: اعتقاد بنده این است که ما می‌توانیم نظام اداری بدون فساد داشته باشیم، نمی‌گویم همه یکباره معصوم می‌شوند، اما در دولت اسلامی اراده‌ام این است که نگذارم فساد در هیچ کجا لانه کنند.

*قبل از هر کسی رئیس دولت باید مدعی فساد باشد

وی در ادامه سخنان خود بابیان اینکه قوه قضائیه و دادگستری در مرحله بعد است و قبل از هر کسی رئیس دولت باید مدعی فساد باشد، افزود:‌ رؤسای دولت و وزرا نباید اجازه بروز فساد را بدهند و اگر هم فسادی بروز کرد، قبل از هر کسی آنها خود باید مدعی برخورد با فساد باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه اگر بستر ایجاد فساد در دستگاه‌‌ها اصلاح شود هر روز شاهد یک پرونده نخواهیم بود، به اولین پرونده فساد در سال ۷۴، پرونده ۱۲۳ میلیارد در اولین سال حضور خود در بازرسی اشاره کرد و یادآور شد: بعد از آن نیز پرونده‌های بسیاری کشف شد که مبلغ و افراد آن پرونده‌ها متفاوت بود، اما جنس آن یکی است و ما از همان سوراخ غلط نظام بانکی که گزیده شده‌ایم، بازهم گزیده شدیم.

* نظام بانکی کشور باید متحول شود و ما امکان تحول را داریم/ به دنبال تشکیل دولتی در تراز نظام اسلامی هستیم

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه نظام بانکی کشور باید متحول شود و ما امکان تحول را داریم، گفت: من این موضوع را با شناخت عرض می‌کنم، بحث بنده تشکیل دولتی در طراز نظام اسلامی است و رسالت خود را در تشکیل دولت اسلامی می‌دانم.

*نباید به هیچ‌کس و هیچ جریان سیاسی وام‌دار بود

وی درباره هزیه‌های انتخاباتی خود که مورد سؤال
دانشجویان قرار گرفت، توضیح داد: من هم اعتقادم این است که انسان نباید به هیچ‌کس و هیچ جریان سیاسی وام‌دار باشد تا بتواند وظیفه خود را انجام دهد.

حجت‌الاسلام رئیسی بابیان اینکه دوستان در سلوک چند سال گذشته من هم دیده‌اند که در مسئولیت‌های پیچیده سعی کرده‌ایم آنچه وظیفه‌مان است انجام دهیم، گفت: بنده در ارتباط با هزینه‌های انتخاباتی گفتم که به دوستان بگویند هرکسی در هر شهری و هر کجایی که تشخیص داد اقدام کند؛ بنده تاکنون در انتخابات شرکت ‌کرده‌ام، نماینده خراسان جنوبی در انتخابات خبرگان بودم، آنجا مردم متمولی ندارد، اما مردم خودشان در قالب یک مغازه‌دار و یک خانه‌دار کار را آغاز کرده‌اند و حتی در خانه‌های خود را باز کرده و در منزلشان ستاد تشکیل دادند.

*پول گزاف ندارم که در انتخابات خرج کنم

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه بنده در این عرصه پول‌های گزاف ندارم که کار انجام دهم، خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که خود را عرضه کرده و خود را بشناسانیم تا آنهایی که اطلاع ندارند بتوانند انتخاب کنند، لذا ما گفته‌ایم که بایدها و نبایدها در این زمینه تنظیم و به ستادها ارائه شود.

* گفته‌ام که حق‌ تولیت بنده باید برای زائران و فقرا خرج شود

وی بابیان اینکه به هیچ عنوان نباید در این عرصه اسراف صورت گیرد حتی از پول خودشان، اظهار داشت: درباره آستان قدس هم باید بگویم با اینکه بنده یک سال است که در آستان قدس رضوی حضور دارم، حتی یک ریال به عنوان حق‌التولیه استفاده نکرده‌ام و گفته‌ام که این درآمد باید برای زائران و فقرا و مستضعفان خرج شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بابیان اینکه حق‌التولیه بنده دست‌نخورده مانده است و تصمیم گرفته‌ایم مسیری باشد که این موضوع شفاف شود، خاطرنشان کرد: این مبلغ حق بنده است اما باید بدانند که کجا مصرف شده و دلیل آن نیز این است که این حق‌ متولی از پول‌های مردمی است که با جان‌ودل خود آنجا قرار داده‌اند، لذا به وراث خود هم گفته‌ام تا بدانند اگر روزی نبودم این مبلغ متعلق به زائران و فقراست.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به نسبت خود با جریان‌های مختلف سیاسی اظهار داشت: ما بعد از این ۳۸ سال با وجود این ذخایر ملی، جوانان برومند، خلاقیت‌ها و کسانی که حاضرند برای کشور خطر کنند، نباید شاهد این میزان از فقر و بیکاری باشیم؛ چراکه این مسئله زیبنده نظام اسلامی نیست.

* قادریم با توجهات حضرت رضا(ع) فقر را از چهره کشور بزدائیم

وی تأکید کرد: ما با کمک خداوند و با توجهات حضرت رضا(ع) قادریم فقر را از چهره زیبای این کشور بزدائیم.

*می‌توانم کاندیدای اصولگرایی و اصلاح‌طلبی در خط امام(ره) باشم

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اگر اصولگرایی و اصلاح‌طلبی در خط امام(ره) باشند و دلشان برای نظام و انقلاب بسوزد، بنده می‌توانم کاندیدای آنها باشم.

* باید کار و کرامت به نام امام رضا(ع) آغاز شود

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در عین حال اظهار داشت: مردم از این نوع اختلافات و دسته‌بندی‌ها خسته شده و به ‌ستوه آمده‌اند و این نوع گفتمان‌ باید تمام شود و آنچه آغاز می‌شود باید کار و کرامت به نام امام رضا(ع) باشد.

* بنده نیامده‌ام که بروم، آمده‌ام که موفق شوم/ به‌عنوان یک خادم برای حل مشکلات مردم آمده‌ام

وی بابیان اینکه بنده سیر حضور خود در انتخابات را در جلسات مختلف گفته‌ام، ادامه داد: بنده بودن در کنار آستان امام رضا(ع) را بزرگ‌ترین عنایت خدا بر خود می‌دانسته و می‌دانم و به دنبال هوا و هوس و پست و مقام هم نیامده‌ام، بلکه به‌عنوان یک خادم آمده‌ام تا مشکلات مردم را حل کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بر همین اساس تأکید کرد: بنده نیامده‌ام که بروم، بلکه آمده‌ام که موفق شوم، البته اراده و انتخاب متعلق به مردم است و وظیفه ما نیز عرضه کردن درست آن چیزی است که هستیم و این پیشینه می‌تواند گواه این ادعاها باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص برنامه‌های خود برای مشکلات کشور توضیح داد: بنده برای تمام این موارد نه فقط برای برنامه‌های کلان کشوری، بلکه برای بخش‌های مختلف برنامه‌ داریم. در برنامه‌های مختلف ازجمله سفر به استان‌ها و حضور در میزگردها می‌گوییم آیا این کار شدنی است یا یک آرمان دست‌نیافتنی است.

وی با اشاره به آشنایی خود با لایه‌های مختلف اداری تصریح کرد: برنامه‌ای که مدنظر داریم قابل اجرا و قابل پایش بوده و می‌توان گزارش آن را به مردم ارائه داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان که مجدداً از وی پرسید آیا شما می‌خواهید کنار بروید یا تا آخر می‌مانید، گفت: من نیامده‌ام که بروم، بلکه آمده‌ام که بمانم و موفق شوم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه خود برای مبارزه با فساد و تبعیض
اظهار داشت: ما به دنبال مبارزه با فقر، فساد و تبعیض هستیم و این را در اطلاعیه خود هم گفتم؛ چراکه این مسئله از آرزوهای ملت است و ما نیز به دنبال عملی شدن این وظیفه هستیم.

وی در پاسخ به سؤال دانشجویی که گفت مسئولان نباید به سراغ کاخ‌نشینی بروند، یادآور شد: بنده با یتیمی بزرگ شده‌ام و درد فقر را نشنیده‌ام، بلکه آن را لمس کرده‌ام؛ اگر به روستاها و شهرهای اطراف رفته‌ام، نه از باب سر زدن به‌عنوان یک فرد از بالا به پایین، بلکه همراه مردم بوده‌ام و سبک ما این‌طور بوده است که در ستادهای مختلفی عضو هیأت امنا بوده‌ام و پرونده‌های پیچیده مالی وجود داشته است، اما با کمک الهی هم خودمان و هم اهل و خانواده‌ام عادت کرده‌اند که یک زندگی معمول اداری داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: بنده به تهران که آمدم به کارمندان خانه‌های نهادی و سازمانی می‌دادند که با درصدی تخفیف و با قیمت خوب فروخته می‌شد، اما بنده اقدام نکردم و به دنبال خانه رفتم تا ارتباط نهادی در این زمینه نداشته باشم؛ چراکه نمی‌خواستم کارمندان احساس کنند چون دستم باز است برای خود اقدام کردم، البته این مسئله نه خلاف شرع و نه خلاف قانون است، اما احساس کردم حالا که در این جایگاه و دسترسی به اموال هستم، باید طوری رفتار کنم که این قضیه نباشد و دعا کنید که این روحیه باقی بماند.

* دولت ما دولت انقلابی خواهد بود

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بابیان اینکه بنده بنای ورود نداشتم و دیر هم وارد صحنه شدم، گفت: تا زمانی که ستاد و کار شکل بگیرد، زمان می‌برد اما حتماً به یقین بدانید که دولت ما ان‌شاءالله دولت انقلابی خواهد بود.

*نمی‌دانم در چه عرصه‌ای وارد شده‌ایم که همه دچار ترس شده‌اند

وی درباره گزارش اندیشکده‌های آمریکایی و تلاش آنها برای ایجاد دوقطبی بین مردم و نظام که مورد سؤال یکی از دانشجویان قرار گرفت، خاطرنشان کرد: نمی‌دانم در چه عرصه‌ای وارد شده‌ایم که همه دچار ترس شده‌اند، اما ما از این چیزها جا نمی‌خوریم، من یک جوان ۱۹ ساله بودم که وارد کار شدیم و به برکت انقلاب مردم و امام(ره) یک مسئولیت و مدیریت را برعهده گرفتیم و ما خدمت شهید بهشتی می‌رسیدیم و ایشان ما را تشویق می‌کرد؛ بنابراین می‌خواهم بگویم که ما از این نوع اقدامات جا نمی‌خوریم، اما همه را به انصاف و توجه به خواسته‌های مردم دعوت می‌کنم.

* برنامه ما نجات اقتصاد و مدیریت کشور است

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بابیان اینکه با وجود گذشت ۳۸ سال از انقلاب وضع موجود در نظام پولی‌، بانکی و صادرات و واردات در شأن ملت ایران نیست، یادآور شد: ما می‌خواهیم که ملت را از این وضع نجات دهیم و قابل نجات دادن است، برنامه ما، برنامه نجات اقتصاد و مدیریت کشور است و این شعار نبوده و امکان‌پذیر است، اگر پیشرفت‌های هوافضا، نانو و موشکی نبود، ما ناامید می‌شدیم اما امروز اعلام می‌کنیم که ما می‌توانیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: آخرین کلام ما این است که ما نیامده‌ایم که برویم، بلکه آمده‌ایم که موفق شویم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=61984

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.