فرماندار حاجی آباد گفت: آموزش و پرورش کلید توسعه همه جانبه جوامع ، معلمان و سایر کارکنان مدرسه موثر ترین عامل برای تربیت انسانهای اندیشمند، کارآمد هستند. ...

به گزارش پایگاه خبری پیارم  حاجی آباد ، حمید جهانگیری، فرماندار حاجی آباد، در نشست شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش مهمی در تعیین سرنوشت ملت دارد.

جهانگیری افزود: نیروی انسانی آموزش و پرورش باید نیروهایی توانمند و خلاق که بتوانند بستر و زمینه لازم برای مشارکت خود جوش کلیه دستگاههای اجرایی و آحاد جامعه در نظام تعلیم و تربیت برای تحقق اهداف این سازمان فراهم کنند.

وی با توجه به نزدیک شدن زمان بازگشایی مدارس تصریح کرد : آموزش و پرورش شهرستان باید با داریت و تدبیر و با  توجه به تعداد دانش آموزان در هر مقطع، پیش بینی های لازم را جهت تأمین آموزگار داشته  تا دانش آموزان بدون هیچ دغدغه ای سرکلاس های درس حاضر شوند.

فرماندار حاجی آباد، کاهش جمعیت دانش آموزی در شهرستان را به عنوان یک چالش مهم پیش روی برنامه های این مدیریت عنوان و افزود: کاهش جمعیت دانش آموزی و پراکندگی این جمعیت در روستاهای دور از هم مشکلاتی را در سازماندهی نیروی انسانی بوجود آورده است.

جهانگیری ضمن تاکید بر بالابردن سطح کیفیت آموزش ، برنامه محوری در جهت افزایش آمار قبول شدگان شهرستان در آزمون سراسری و برنامه ریزی جدی و مدون جهت کاهش آسیب های اجتماعی را خواستار شد.

وی با اشاره به رشد جمعیت دانش آموزی در بعضی از مناطق اظهار کرد: تفکیک مدارس دختران و پسران برای این مناطق در اولویت کاری این مجموعه باشد .

رییس شورای آموزش و پرورش حاجی آباد ضمن اعلام افزایش تعداد پیش دبستانی ها در شهر حاجی آباد عنوان کرد : صدور مجوز برای پیش دبستانی ها باید براساس تعداد نونهالان باشد و نباید بیش از آن ، مجوز صادر گردد.

جهانگیری با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست وظیفه تعلیم و تربیت را به نحو احسن انجام دهد، گفت: ظرفیت شوراها فرصت مناسبی است تا منویات آموزش و پرورش را به شکل مطلوب اجرایی کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68544

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.