ریاست دادگستری حاجی آباد گفت: بسیاری از مسایل قضایی در بستر مسایل اجتماعی قابل حل و فصل است و از این رو توجه به پیشگیری از وقوع جرم در سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی باید در اولویت قرار گیرد. به گزارش پیارم حاجی آباد، حجت الاسلام صادقی  در اولین جلسه پیشگیری از وقوع جرم که با ...

ریاست دادگستری حاجی آباد گفت: بسیاری از مسایل قضایی در بستر مسایل اجتماعی قابل حل و فصل است و از این رو توجه به پیشگیری از وقوع جرم در سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش پیارم حاجی آباد، حجت الاسلام صادقی  در اولین جلسه پیشگیری از وقوع جرم که با حضور مسئولان شهرستان ، انتظامی، سپاه، ادارات اجرایی و نهادهای فرهنگی و اجتماعی برگزار شد، با بیان اینکه بسیاری از جرایم وآسیب‌های اجتماعی از قبیل توهین، ضرب و جرح عمدی، طلاق و… ریشه در معضلات اجتماعی دارد گفت: بسیاری از مسایل قضایی در بستر مسایل اجتماعی قابل حل و فصل است و از این رو توجه به پیشگیری از وقوع جرم در سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی باید در اولویت قرار گیرد.

صادقی با ارائه گزارشی از آمار جرایم در شهرستان طی چند سال اخیر خاطرنشان کرد: در سال ۹۴ و ۹۵ سرقت کمترین موارد را در شهرستان داشتیم ، که همه اینها بخاطر سخت گیری در بحث سرقت بود که با سارقین به شدت برخورد شد و در حال حاضر دیگر خیلی کمتر سرقت صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: با نگاهی به جرایم  مشخص می‌شود که اکثر جرایم ریشه در معضلات اجتماعی دارند و باید با اقدامات مناسب فرهنگی این معضلات را حل کرد.

رئیس دادگستری حاجی آباد با تاکید بر این که نهادهای اجتماعی و فرهنگی باید وارد حوزه پیشگیری شوند، تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم باید در اولویت برنامه‌های هر سازمانی بویژه سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی باشد.

صادقی بیکاری را یکی از عامل های به وجود آورنده جرم دانست و افزود: جوانی که بیکار است برای تامین مخارج خود مجبور به دزدی و رفتن به سمت اعتیاد می شود که در زمینه اشتغال باید ادارات مربوطه و دولت اقداماتی را انجام دهند و زمینه اشتغال برای جوان فراهم شود.

صادقی در رابطه با اعتیاد و مواد مخدر گفت: ریشه ۹۰ درصد از جرائم اعتیاد است، خرید و فروش مواد مخدر همیشه وجود دارد و هست که برای کاهش این موارد باید مرزهای ورود مواد مخدر به کشور را بست و در بحث مواد مخدر با قاچاقچیان سخت برخورد کرد.

وی نبود کمپ ترک اعتیاد در شهرستان را یک ضعف تلقی کرد و افزود: با توجه به بحث اعتیاد و مشکلاتی که این اعتیاد در خانواده و جامعه به وجود آورده است وجود یک کمپ در شهرستان ضروری است.

صادقی طرح نگهبان محله را برای شهرستان پیشنهاد کردند که هر محله یک نگهبان داشته باشد و مخصوصا بازار باید هرشب یک نگهبان داشته باشد و این طرح با بیشترین آرا در جلسه رای آورد.

این مقام مسئول تاکید کرد: تمامی اماکن عمومی مثل امامزادگان سید محمد(ع)، مساجد، ادارات شهرستان، بانکها، بازار شهرستان و صنفهای طلافروشی،پارکها، باید به دوربین مدار بسته مجهز باشند و طلا فروشی ها باید از شیشه ضدگلوله استفاده کنند، حفظ امنیت نکته مهمی است که باید همیشه مدنظر قرار داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات پیشگیرانه در بحث سرقت به مراتب آسان تر و کم هزینه تر بوده و در این میان اصناف می توانند به سبب ارتباط مستقیم و دائمی با مردم به عنوان نهاد های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نقش مهم و تعیین کننده ای ایفا کنند.

صادقی یادآور شد: برای پیشگیری از وقوع جرم باید افرادی را که به زندان می آورند تا دوران ندامت خود را بگذرانند زندان باید مثل یک فیلتر عمل کند زندانی در زندان اصلاح شود نه اینکه مجرم تر برگردد در زندان باید کلاسهای فرهنگی برگزار شود و برای زندانیان اشتغال ایجاد کرد تا وقتی که از زندان آزاد می شوند یک حرفه ای را یاد گرفته باشند دیگر به سراغ کار خلاف نروند که بیشتر جرم های صورت گرفته از بیکاری می باشد.

صادقی یادآور شد: اداره زندان حاجی آباد در سال جاری برای ۳۰ نفر از زندانیان زمینه کار فراهم کرده است و با رایزنی هایی که با شاه نظری کشاورز عمده شهرستان داشتیم قرار بر بکار گیری ۱۰۰نفر از زندانیان در کارخانه بسته بندی شاه نظری شد.

وی با توجه به آسیبهایی که خانواده زندانیان بعد از به زندان افتادن سرپرست خانوار متوجه انها می شود افزود: باید به خانواده های زندانیان توجه زیادی شود زیرا در نبود سرپرست خانوار آفت های زیادی سراغ آنها می آید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=62800

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.