امام جمعه حاجی‌آباد از پخش زنده مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی از شبکه‌های ملی و بین‌المللی خبر داد. ...

به گزارش خبرنگار پیارم حاجی‌آباد، حجت الاسلام شریفی امام جمعه شهرستان حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پیارم  از پخش زنده مراسم تاسوعا و عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) در این شهرستان همزمان از شبکه‌های ملی و بین‌المللی خبر داد.

حجت الاسلام شریفی تصریح کرد: امسال برای هشتمین  سال متوالی مراسم عزاداری هیئت‌های مذهبی شهرستان در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در جوار آستان مقدس امامزادگان سید محمد(ع) و قبور مطهر شهدای شهرستان به صورت زنده از شبکه‌های ملی و بین‌المللی پخش خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از خدمات فرهنگی و مذهبی هئیت های مذهبی شهرستان، به زمان آغاز و پایان پخش زنده این مراسم معنوی اشاره کرد و افزود: این مراسم راس ساعت ۱۰ صبح روز تاسوعا و عاشورا  آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۲:۳۰ ادامه دارد و در شب شام غریبان نیز از ساعت ۲۱ شروع و تا ساعت ۲۳ ادامه دارد و مردم ولایتمدار حاجی‌آباد همراه با هیئت‌های مذهبی با برپائی مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی در تاسوعا و عاشورای حسینی به یاد سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش به سوگ خواهند نشست.

شریفی از مسئولان خواست، زمینه حضور حداکثری اقشار مختلف را در این مراسم فراهم کنند تا مردم این خطه از هرمزگان بتوانند عشق و ارادت به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله (ع) را به نمایش بگذارند.

امام جمعه حاجی آباد  تاکید کرد: همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی و هیئت عزاداری و دوستداران سیدالشهدا و اهل‌بیت باید همچون سال‌های گذشته برای هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن مراسم تلاش کنند.

بر اساس این گزارش  هیئت‌های مذهبی و مردم  به یاد ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی، نماز ظهر تاسوعا و عاشورا را به یاد آن امام همام و هفتاد و دو تن از یاران باوفایش به امامت امام جمعه شهرستان اقامه خواهند کرد و در پایان نیز امام جمعه شهرستان در خصوص مصائب روز تاسوعا و عاشورای حسینی به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=70131

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.