رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بیماری های غیر واگیر و قلبی عروقی در کشور رو به افزایش است و مرگ و میر عمدتا به این نوع بیماری ها وابسته است. به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از راه دانا ، رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در گفت و گو  در خصوص ...

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بیماری های غیر واگیر و قلبی عروقی در کشور رو به افزایش است و مرگ و میر عمدتا به این نوع بیماری ها وابسته است.

به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از راه دانا ، رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در گفت و گو  در خصوص میزان واردات و صادرات در حوزه تجهیزات پزشکی اظهار داشت: وقتی از تجهیزات پزشکی نام می‌بریم، دو گروه مد نظر است. یک تحهیزات سرمایه ای داریم که دستگاه های بزرگی هستند که در بیمارستان ها نصب شده و خدمات ارائه می‌کنند. ام آر آی، دستگاه های رادیولوژی، آندوسکپی و … شامل این گروه از تجهیزات می‌شوند.

وی افزود: ما تولیداتی در این گروه از تجهیزات داریم اما عمده این دستگاه ها وارداتی است. در تهران ده ها شرکت تجهیزات پزشکی وجود دارد و دستگاه هایی هم تولید می‌کند اما محدود است.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: گروه بعدی تجهیزات پزشکی، مصرفی است. ایمپلنت ها، لوازم ارتوپدی، لنز و … مصرفی است و در سال، حدود ۶۰۰ میلیون دلار واردات داریم. اما در عین حال تولیدات خوبی هم داریم  و حدود ۴۰۰ شرکت در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. نخ بخیه، لنز، سرنگ های مختلف، آنژیو کت، و … جز اقلامی هستند که ما خودمان تولید می‌کنیم.

دیناروند تاکید کرد: ما در حوزه تجهیزات پزشکی سیاست هایی داریم که با بالابردن کیفیت  واردات را کم کرده و تولید را افزایش دهیم. به هر حال سهم واردات در حوزه تجهیزات پزشکی از تولید بیشتر است اما در حوزه دارو این معادله معکوس است و تولیدات نسبت به واردات سهم بیشتری دارد.

وی همچنین در خصوص مواد افزودنی به خوراکی ها اظهار داشت:  بیماری های غیر واگیر و قلبی عروقی در کشور رو به افزایش است و مرگ و میر عمدتا به این نوع بیماری ها وابسته است.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ما باید شیوه زندگی و نحوه تغذیه مردم را اصلاح کنیم. ما هم دارای بخشی از وظایف هستیم. آن بخشی که به ما مربوط است باید کنترل های لازم را انجام دهیم. کنترل مواد افزودنی بر عهده ما است و در این زمینه مدام در حال کنترل هستیم.

دیناروند افزود: البته هنوز شرکت ها و  کالاهایی داریم که در ساخت و تهیه آن تخلفاتی صورت می‌گیرد. ما بازرسی ها را تشدید کرده ایم و به هرحال این کار زمان بر است ولی ما تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم و نیازمند کمک سایر دستگاه های ذیربط  نیز هستیم.

 

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24496

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.