رئیس دادگستری حاجی اباد گفت : هدف اصلی قیام امام حسین(ع) را می توان در احیای دین خلاصه کرد، چرا که امام(ع) آگاهانه از جان و مال خود در احیای مکتب اسلام گذشت. به گزارش پیارم ، حجت الاسلام صادقی بیان داشت: قیام امام حسین (ع) ابعاد مختلفی داشته که تفکر در هر بخش از ...

رئیس دادگستری حاجی اباد گفت : هدف اصلی قیام امام حسین(ع) را می توان در احیای دین خلاصه کرد، چرا که امام(ع) آگاهانه از جان و مال خود در احیای مکتب اسلام گذشت.

به گزارش پیارم ، حجت الاسلام صادقی بیان داشت: قیام امام حسین (ع) ابعاد مختلفی داشته که تفکر در هر بخش از این قیام و ابعاد فکری اباعبدالله‌الحسین(ع) برای ایستادن در برابر طاغوت زمانه خویش، درس‌های عمیقی از آزادگی و مسؤولیت‌پذیری در پیش روی انسان قرار می‌دهد.

حجت الاسلام صادقی در ادامه  به تبیین اهداف قیام عاشورا پرداخت و اظهار کرد: امام حسین(ع) با قیام خود دین اسلام را تا همیشه تاریخ زنده نگه داشت، به طوری که بشریت می تواند با الگوگیری از قیام عاشورا در برابر مشکلات و انحرافات مقاومت کند.

وی با اشاره به اینکه بهره گیری از پیام های عاشورا بدعت ها و کج روی ها را خنثی می کند، افزود: بصیرت دینی با شناخت درست فرهنگ دینی و سیره معصومین(ع) سبب می شود که هیچ آفتی به عقاید و آداب و رسوم دینی راه نیابد.

صادقی افزود:هدف اصلی قیام امام حسین(ع) را می توان در احیای دین خلاصه کرد، چرا که امام(ع) آگاهانه از جان و مال خود در احیای مکتب اسلام گذشت.

صادقی افزود:در بررسی و تحلیل ماندگاری و پویایی عاشورا به این نتیجه می رسیم  از جمله عواملی که در جاودانگی این حماسه عظیم عاشورا نقش دارند، اراده و مشیت الهی، وعده الهی، اخلاص و انگیزه الهی، نقش رسول خدا (ص)، نقش ائمه (ع) و شخصیت خود امام حسین(ع) می باشد.

وی ادامه داد: از آنجا که خلق حماسه عاشورا دارای انگیزه الهی بود و حسین بن علی (ع) در یک روز هر چه داشت برای خدا و در راه احیای دین خدا و سنت رسول خدا فدا کرد و با خون سرش امضاء نمود لذا رنگ ابدی پیدا کرد و هرگز گرد و غبار غفلت و فراموشی آن را نمی‌گیرد چون که قیام امام حسین (ع) رنگ و بوی دنیا نداشت تا فناپذیر گردد .

صادقی بیان داشت: امام حسین علیه السلام به واسطه شخصیّت عالی قدرش و به واسطه شهادت قهرمانانه اش مالک قلب ها و احساسات صدها میلیون انسان است راز بقای امام حسین علیه السلام این است که نهضتش از طرفی منطقی است وبعد عقلی دارد و از ناحیه منطق حمایت می شود، و از طرف دیگر در عمق احساسات و عواطف راه یافته است. ائمه اطهار که بر گریه بر امام حسین علیه السلام سخت توصیه کرده اند حکیمانه ترین دستورها را داده اند. این گریه ها است که نهضت امام حسین را در اعماق جان مردم فرو می کند.

در پایان گفت: هدف والای قیام امام حسین (ع)  زنده نگاه داشتن قرآن و اسلام بود و در واقع قیام حسینی جایگاه والایی دارد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=57615

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.