پژوهشگر امور راهبردی سوریه تاکید کرد که جنگ بین گروه های تروریستی حامی ترکیه و عربستان در شمال سوریه ناشی از اختلاف شدید بین این دو کشور بر سر جلب رضایت آمریکا و خدمت به منافع اسرائیل است. بهگزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس«حسن حسن»، پژوهشگر امور راهبردی سوریه  در بغداد تاکید کرد:درگیری بین ...
پژوهشگر امور راهبردی سوریه تاکید کرد که جنگ بین گروه های تروریستی حامی ترکیه و عربستان در شمال سوریه ناشی از اختلاف شدید بین این دو کشور بر سر جلب رضایت آمریکا و خدمت به منافع اسرائیل است.
خبرگزاری فارس: هدف آمریکا گسترش دایره جنگ در سوریه است/اردوغان و آل‌سعود منافع اسرائیل را می‌خواهند

بهگزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس«حسن حسن»، پژوهشگر امور راهبردی سوریه  در بغداد تاکید کرد:درگیری بین شبه نظامیان در شمال سوریه از اختلاف شدید بین حامیان منطقه‌ای آنها خبر می‌دهد.

وی تاکید کرد: در هر حال اختلاف بین کشورهای حامی تروریسم در سوریه بر هدف اساسی و مورد توافق همه این کشورها در نابودی کشور سوریه تاثیر نخواهد گذاشت.

پژوهشگر امور راهبردی سوریه گفت:درگیری بین گروه‌های شبه نظامی در شمال سوریه به خاطر رقابت بین آنها بر سر تقسیم مناطق تحت نفوذ، غنائم و اشیای سرقتی است و با این امر درگیری‌ها در سوریه برای دوره بیش‌تری ادامه خواهد داشت تا بدین شکل قدرت دولت سوریه به فرسایش کشیده شود.

حسن حسن افزود:آمریکا به اندازه‌ای که گسترده شدن دایره آتش جنگ در سوریه برایش اهمیت دارد کشته شدن جنگ سالارانی که با یکدیگر درگیر هستند برایش اهمیتی ندارد چون در نهایت همه این درگیری‌های بین گروه های حامی عربستان با ترکیه به نفعش تمام می‌شود .

پژوهشگر امور راهبردی سوریه تاکید کرد: در همان آغاز درگیری‌ها آنچه که ائتلاف مخالفان سوریه نامیده می‌شود از دایره کار سیاسی خارج شد و شبه نظامیان طرفدار خود را تحت کنترل مستقیم سرویس اطلاعات ترکیه و قطر قرار داد که آنها یک هدف و آن هم نابودی کشور سوریه را دنبال می‌کنند. حسن حسن افزود:به دنبال رشد گروه تروریستی ارتش آزاد در سوریه، سعودی‌ها به دنبال جایگزینی و رقیبی بودند که در گروه تروریستی جبهه النصره و شبه نظامیان وابسته به آن نمود پیدا کرد و در نتیجه این امر شبه نظامیان مورد حمایت آل سعود و ترکیه در سوریه با هم درگیر شدند و این آمریکاست که از ایجاد چنین جوی در سوریه نفع می‌برد.

پژوهشگر سوری در پایان گفت‌وگوی خود تاکید کرد: آنچه که از سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به نقل از بندر بن سلطان، رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان عنوان کرد که ریاض در سوریه به دنبال نابودی این کشور است، منعکس کننده واقعیت نقشه آمریکا و نشان دهنده سطح اهتمام اردوغان، فرانسه و شیوخ خلیج فارس به راضی کردن واشنگتن و خدمت به منافع اسرائیل است.

 

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24588

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.