نشست خبری سرپرست فرماندار حاجی آباد با حضور خبرنگاران استان هرمزگان و شهرستان حاجی آباد در سالن فرمانداری شهرستان برگزار شد. به گزارش پیارم حاجی آباد، سرپرست فرماندار حاجی آباد در نشست خبری با خبرنگاران استان هرمزگان با اشاره به ظرفیت های شهرستان حاجی آباد گفت: شهرستان حاجی آباد دارای ظرفیت های  زیادی از جمله ...

نشست خبری سرپرست فرماندار حاجی آباد با حضور خبرنگاران استان هرمزگان و شهرستان حاجی آباد در سالن فرمانداری شهرستان برگزار شد.

IMG_0082

به گزارش پیارم حاجی آباد، سرپرست فرماندار حاجی آباد در نشست خبری با خبرنگاران استان هرمزگان با اشاره به ظرفیت های شهرستان حاجی آباد گفت: شهرستان حاجی آباد دارای ظرفیت های  زیادی از جمله  ۵۶ معدن که به ثبت رسیده است و۷۰ معدن نیز شناسایی شده که بخش عمده این  معادن آهن و کروم می باشد و این شهرستان قطب کشاورزی استان هرمزگان است و حدود ۹۵ درصد از محصولات کشاورزی استان در شهرستان حاجی آباد تولید می شود، باغات مرکبات مثل پرتقال نارنگی در فارغان میمند و نخیلات شهرستان از جمله خرمای پیارم این شهرستان که شهرت جهانی دارد و در بحث صنایع تبدیلی متاسفانه کاری انجام نشده است و من از سرمایه گزاران دعوت می کنم که در این زمینه سرمایه گذاری کنند و هر کمکی هم از دست فرمانداری بر می آید انجام می دهد .

 مهندس جهانگیری در ادامه افزود: در بحث سیاسی مردم شهرستان درصد بالایی در انتخابات شرکت کردند و همیشه در صحنه هستند و همکاری بین دستگاههای اجرایی شهرستان  مثال زدنی است، و در زمینه راههای شهرستان جاده اصلی این شهر ترانزیت می باشد و روزانه ۶ الی ۷ هزار  دستگاه خودرو سنگین از این شهرستان عبور می کند که می شود با ایجاد زمینه مناسب در حاشیه این جاده مغازه هایی را احداث کرد و اشتغال زایی ایجاد کرد.

جهانگیری ادامه داد: جازبه های گردشگری شهرستان حاجی آباد می توان به  آبشار تزرج و نخیلات زیادی که در اطراف این آبشار زیبا وجود دارداشاره کرد و افزود: از مسئولین مربوطه بخش کشاورزی خواستیم که برای احیای این نخلستان برنامه جامعه ای داشته باشند،و از لحاظ حفظ منابع آب با توجه به کمبودهایی که در شهرستان وجود دارد باید در مصرف درست آب صرفه جویی و به کشاورزان در این زمینه آموزش هایی داده شود.

وی در ادامه افزود: از دیگر ظرفیت های  شهرستان با توجه به شرایط آب و هوایی خوبی که دارد پرورش قارچ  و پرورش زنبور عسل به دلیل وجود گل و گیاهانی که وجود دارد، وجود نخیلات و ساخت نوپان و استفاده صحیح از برگ درختان خرما  در این زمینه سرمایه گزاری نشده است، احداث کارخانه شکلات خرما با وجود خرمای مرغوب شهرستان و احداث سردخانه جهت نگهداری  و بسته بندی مناسب و با توجه به اینکه شهرستان آب و هوای مناسب دارد می توان جهت احداث سیلو  گندم در شهرستان اقدام کرد، شهرستان حاجی آباد بیشترین تولید گندم را در استان دارا می باشد.

 وی در ادامه بیان داشت: در بحث منابع آب با وجود خشکسالی های پی در پی و کمبود آب هم اکنون ۳۸۰ هکتار از زمینهای شهرستان  در سال ۹۳ تحت آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

مهندس جهانگیری درادامه بیان داشت: همایش پیاده روی خانواده با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، و اداره ورزش و جوانان و آموزش و پرورش شهرستان روز۱۲ دی ماه ۹۳ از ساعت ۶:۳۰ صبح در قالب برنامه صبح و نشاط پخش زنده شبکه ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران در حاجی آباد با اهدا جوایز ارزنده از قبیل یک دستگاه خودرو پراید،کمک هزینه حج و عتبات عالیات، مشهد مقدس و صدها جایزه ارزنده نفیس دیگر برگزار می شود، ما با برگزاری این همایش می توانیم ظرفیت های شهرستان را کشور مطرح کنیم و شهرستان خودمان را به دیگر هموطنان بشناسانیم و زمینهای فراهم شود که سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری به این شهر سفر کنند و زمینه های زیادی هم برای اشتغال فراهم شود.

وی در زمینه صنایع دستی شهرستان به گلیم فرش و قالی اشاره کرد و افزود: گلیم و قالی دستی  از صنایع دستی مهم شهرستان حاجی آباد است که ما در این زمینه برای تولید عمده آمادگی با سرمایه گذاران در زمینه فرش را داریم.

و در ادامه از جشن نارنگی چینی خبر داد و افزود: به زودی در دی ماه جشن نارنگی چین در شهر فارغان حاجی آباد با مشارکت خود کشاورزان فارغان برگزار می شود.

مهندس جهانگیری در پایان بیان داشت: در زمینه بهداشت و درمان تمام خانه های بهداشت شهرستان و روستاهای هم جوار تجهیز شده اند و بیمارستان فاطمه زهرا(س)۱۲۳ تخت خوابی امسال تجهیز و هم اکنون ۹ پزشک متخصص و چند روز پیش نیز یک پزشک  متخصص قلب به جمع پزشکان بیمارستان اضاف شده است.

 

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24943

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.