موج شدید گرانی و افزایش روزانه قیمت کالاها در سه ماه نخست سال جاری، صدای مردم را درآورده است. ...

به گزارش پایگاه خبری پیارم، موج شدید گرانی در سال جاری به طوری شدت گرفته که برخی از کالاهای اساسی و خوراکی مردم مثل مرغ، لبنیات و غیر…روزانه با افزایش قیمت مواجه می‌شوند این افزایش قیمت بی‌رویه موجب بروز مشکلات جدی برای مردم و بویژه اقشار کم‌درآمد شده است.

گرانی‌ها این روزها به حدی شدت گرفته که مجلس، مراجع ، برخی نهادها و مسئولان دولت هم دست از تکذیب گرانی‌ها برداشته و خود از شدت موج گرانی کالاها انتقاد می‌کنند، افزایش قیمت برخی اجناس که ربطی به افزایش قیمت دلار ندارد ، دولت باید از تجربه سال های گذشته در خصوص این گرانی ها استفاده و راهکاری را برای بهبود اوضاع در نظر بگیرد.

مسئولان دولتی که خودشان هم منتقد گرانی‌ها هستند پس چه کسی مسئول کنترل قیمت‌ها، نظارت بر بازار و جلوگیری از گرانی بی‌رویه است دولت با بازرسی های مستمر و رسیدگی به امور صنفی بیش از سایر ایام باید از سوی دستگاه های نظارتی و اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

افزایش بی سابقه قیمت خانه و کرایه خانه در حاجی آباد

یک شهروند حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پیارم اظهار کرد: قیمت های اجناس در شهرستان به خصوص میوه، لوازم خانگی ، کرایه خانه و قیمت ملک در حاجی آباد افزایش یافته و این افزایش قیمت روزانه صورت میگیرد.

وی افزود: بنگاه داران به مستاجران اعلام کردند که صاحب خانه کرایه را افزایش داده و سراغ صاحب خانه می روی بنگاها را مقصر، متاسفانه بربنگاه های معاملاتی هیچ گونه نظارتی وجود ندارد.

این شهروند بیان کرد: قیمت زمین در زمین شهری ۲۶۰متری هفته پیش ۳۵ میلیون تومان  ولی این هفته ۸۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت لوازم خانگی و میوه تره بار افزود: لوازم خانگی به بهانه گرانی دلار هر کدام دوسه میلیون افزایش قیمت داشته ولی میوه تولید داخل کشور که ربطی به دلار نداره چرا باید این همه افزایش قیمت داشته باشد.

شهروند حاجی آبادی از دونرخی میوه جات در حاجی آباد گله کرد و گفت: هر میوه فروشی یک قیمت برای خودش دارد انگور کیلویی ۳۰۰۰هزار تومان جای دیگه ۶۰۰۰هزار تومان گیلاس ۱۸ هزار تومان و میوه فروشی دیگر ۲۵ هزار تومان من فکر می کنم روی بازار نظارت وجود ندارد.

بازار نقش مهم و کلیدی در رابطه با تأمین نیاز مردم دارد

حمید جهانگیری، فرماندار حاجی آباد در حاشیه جلسه تنظیم بازار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پیارم گفت: بازار نقش مهم و کلیدی در رابطه با تأمین نیاز مردم دارد و در این راه مسئولین، مجمع امور صنفی ، اداره صنعت و معدن و دستگاه های ذیربط وظیفه سنگین نضارت بر بر بازار را برعهده دارند.

جهانگیری به نظارت جدی بر واحدهای صنفی در راستای کنترل و تنظیم بازار جهت جلوگیری از تخلفات احتمالی اشاره و اظهار کرد: تنظیم بازار به عرضه و تقاضا بستگی دارد و بعضی مواقع عرضه و تقاضا با کمبودهایی مواجه که با رویکردی که در بازار مشاهده می کنیم باید نظارت از دستمان خارج نشود .

وی تاکید کرد: کلیه دستگاه های متولی با نظارت بر بازار اقلام مورد نیاز تامین شود.

جهانگیری با اشاره به شرایط فعلی کشور و توطئه های دشمن در ایجاد نارضایتی در بین مردم بیان کرد: باید همه کسبه و روسای محترم اتحادیه ها کمک کنند که دشمنان از این فرصت برای ایجاد یاس و نا امیدی در بین مردم استفاده نکنند.

وی افزود: همانطور که مردم ما در هشت سال دفاع مقدس در دفاع از کشور با جان دل پای ارمان های انقلاب ایستادند ، امروز نیز باید در برابر قدرتهای جهانی با استفاده از تولید داخلی و از تولید کننده داخلی حمایت کنند .

فرماندار حاجی آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود امنیت پایدار در کشور بیان کرد: روسای اتحادیه با نظارت بر بازار، جلوگیری از گرانفروشی و احتکار از ایحاد آشفتگی در بازار و نارضایتی مردم جلوگیری و آشفتگی بازار نباید آرامش و امنیت روانی مردم را بهم بزند ، همچنین در بحث قیمت اجناس باید شفاف سازی صورت گیرد.

شهروندان در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی وتخلف  با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68515

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.