/ اسماعیلی: تمام منطقه را رصد می‌کنیم/ حیدری: تاکتیک‌های ویژه پهپادهای نزاجا در رزمایش/ چیت‌فروش: عملیات ۹ نوع از هواپیماهای نهاجا جانشین فرمانده کل ارتش از آزمایش تسلیحات جدید ارتش در رزمایش محمد رسول الله(ص) که هفته آینده برگزار می شود، خبر داد به گزارش پیارم به نقل از خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، در آستانه ...

/ اسماعیلی: تمام منطقه را رصد می‌کنیم/ حیدری: تاکتیک‌های ویژه پهپادهای نزاجا در رزمایش/ چیت‌فروش: عملیات ۹ نوع از هواپیماهای نهاجا

جانشین فرمانده کل ارتش از آزمایش تسلیحات جدید ارتش در رزمایش محمد رسول الله(ص) که هفته آینده برگزار می شود، خبر داد

13900912133936_PhotoA

به گزارش پیارم به نقل از خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، در آستانه برگزاری رزمایش بزرگ  محمد رسول الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشست خبری این رزمایش صبح امروز با حضور امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده پدافند هوایی، امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی و امیر حسین چیت فروش از فرماندهان نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

 

امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده آجا اظهار داشت: رزمایش بزرگ ارتش از چهارم تا دهم دی ماه برگزار می‌شود که در آن یگان های مختلفی از نیروی دریای، هوایی، زمینی و پدافند هوایی شرکت خواهند کرد.

وی گفت: گستره این رزمایش  در حدود ۲ میلیون و ۲۰۰هزار کیلومتر مربع خواهد بود و در روز آخر نیز رژه بزرگ یگان های سطحی و زیر سطحی برگزار می‌شود. که در دریا، از مدار ۱۰ درجه و شمال اقیانوس هند تا شرق تنگه هرمز و سواحل مکران و در زمین، بخش اعظم استان سیستان و بلوچستان و بخشی از هرمزگان را شامل می‌شود.

موسوی با بیان اینکه در این رزمایش از پایگاه دریایی سپاه و یگانهای احتیاط بسیج هرمزگان نیز در کنار ارتش حضور دارند، تصریح کرد: از وزارت دفاع هم برای نظارت بر سلاح ها و سامانه های جدید حضور خواهند داشت.

فرمانده رزمایش ارتش گفت: سلاح‌ها و تاکتیک‌های جدید در این رزمایش تست و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

جانشین فرمانده کل ارتش، انطباق عملیات با تهدیدات پیش بینی شده و تمرین اقدامات فرماندهی مشترک و ستادی و ارزیابی یگانها را ازجمله اهداف این رزمایش عنوان کرد و گفت: البته بخش های زیادی از رزمایش چون طبقه بندی دارد رسانه ای نمی‌شود.

وی گفت: این رزمایش براساس تهدیدات واقعی و طرح ریزی قرارگاه «ذوالفقار» ارتش اجرا می‌شود و یگانها به صورت واقعی وارد عمل خواهند شد.

فرمانده این رزمایش، یکی دیگر از ویژگی‌های آن را تشکیل قرارگاههای جوانان در کنار قرارگاههای اصلی رزمایش عنوان کرد.

موسوی شعار رزمایش را «نمایش اقتدار و صلح و دوستی پایدار در سایه وحدت اسلامی و منطقه» عنوان کرد و اظهار داشت: آرامش و امنیت در منطقه باید توسط کشورهای منطقه ایجاد شود و تاکید می‌کنیم که با حضور بیگانگان در منطقه مخالفیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخشهایی از این رزمایش، موضوع مبارزه با تروریسم را هم تمرین می‌کنیم.

امیر موسوی خاطرنشان کرد: ارتش و سپاه دو برادرند و هرکدام تلاش می‌کنند زودتر پیشمرگ خانواده شوند.

وی با بیان اینکه البته گاهی رقابت‌های پنهانی هم با هم داریم که این رقابت‌ها هرروزه است، اظهار داشت: اما هم سپاه و هم ارتش برای یک آرمان یعنی آرمان انقلاب اسلامی و تحت یک پرچم و تحت یک فرماندهی که فرمانده معظم کل قواست، عمل می‌کنند.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی نیز در این نشست گفت: ۲ پایگاه دریایی سپاه در جاسک و چابهار تحت کنترل عملیاتی در رزمایش محمد رسول الله(ص) حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: توان موشکی ارتش با شلیک موشک‌های سطح به سطح، ساحل به دریا، زمین به هوا و هوا به سطح در رزمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: منطقه ای را بعنوان منطقه تیراندازی مشخص کرده‌ایم که اژدر و موشک در آن شلیک می‌کنیم و اطلاعیه می‌دهیم که بیگانگان منطقه را ترک کنند.

سیاری با بیان اینکه این کار طبق قوانین بین المللی است، تاکید کرد: هرکه منطقه را ترک نکند، عواقب آن با خودش خواهد بود.

وی افزود: از ناظران خارجی برای حضور در این رزمایش دعوت نشده است.

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) نیز با بیان اینکه تمام پروازهای فرامنطقه‌ای در زمان رزمایش محمد رسول الله(ص)  رصد می شود، گفت: در این رزمایش نیز همچون گذشته هواپیماهای جاسوسی و پهن پیکر و… از منطقه F.I.R ایران دور خواهند شد.

وی افزود: روزانه هزار هواپیمای مسافری و غیرنظامی از فضای ایران عبور می‌کند و شاهد بودیم که چگونه یک هواپیمای نظامی «ایساف» را که به صورت غیرقانونی آمده بود، به سلامت به زمین نشاندیم و او اعلام کرد که اشتباه کرده است.

اسماعیلی افزود: قرارگاه پدافند هوایی در وسعت ۱۳۳هزار کیلومتر مربع زمینی و ۱۶۲هزار کیلومتر مربع هوایی در رزمایش شرکت دارد و با همکاری پدافند هوایی سپاه، اقدام می‌کند.

وی تاکید کرد: دراین رزمایش ۳هزار نفر به صورت مستقیم از طرف پدافند درگیر و ۱۰هزار نفر نیز اقدامات پشتیبانی را انجام می‌دهند.

امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز با بیان اینکه دستاورهای جدید را در رزمایش محمد رسول الله(ص) تست می‌کنیم، از حضور یگانهای نزاجا در گستره ۴۳ هزار کیلومتر مربعی در این رزمایش خبر داد.

حیدری افزود: هوانیروز تاکتیک‌های نوین متحرک هوایی را در این رزمایش نمایش می‌دهد و پهپادهای نزاجا نیز با تاکتیک های ویژه در رزمایش حضور دارد.

وی تصریح کرد: ۲۷ رسته تخصصی نظامی نزاجا در قالب یک سامانه نظامی فرماندهی مستقل، توانمندی های خود را در رزمایش نشان می‌دهد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: انتقال سریع نیرو به محل حادثه از مهمترین موارد در میدان نبرد است که در این رزمایش، تیپ ۵۵ هوابرد را که از یگانهای ویژه نزاجاست، با ناوگان هوایی پای کار می‌آوریم. همچنین یگانهای ویژه کلاه سبز تیپ ۶۵ عملیات های ویژه ای را در نبرد ساحلی، پدافند و هجومی انجام می‌دهند و رسته زرهی نیز تاکتیک های نویی را به نمایش خواهد گذاشت.

امیر خلبان حسین چیت فروش سخنگوی نیروی هوایی نیز با بیان اینکه کلیه پایگاههای نهاجا درگیر رزمایش محمد رسول الله(ص) هستند، گفت: در این رزمایش، ۹ نوع از هواپیمای نیروی هوایی از بمبرهای سنگین و متوسط و هواپیماهای شکاری و بمب افکن شکاری حضور دارند و موشکهای جدید و مختلفی تست خواهد شد.

 

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24471

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.