«بدعت تازه‌ای که در سخنرانی پرسش و پاسخ روحانی در روز دانشجو و در جمع دانشجویان مشاهده شد علایمی از تشابه رفتار سیاسی وی با نگرش فکری دولت هاشمی در دوران دولت سازندگی را نشان می‌دهد.» وبسایت فردا با انتشار این تحلیل خاطر نشان کرد: این روزها روحانی با لحنی شبیه به هاشمی رفسنجانی با ...

«بدعت تازه‌ای که در سخنرانی پرسش و پاسخ روحانی در روز دانشجو و در جمع دانشجویان مشاهده شد علایمی از تشابه رفتار سیاسی وی با نگرش فکری دولت هاشمی در دوران دولت سازندگی را نشان می‌دهد.»

وبسایت فردا با انتشار این تحلیل خاطر نشان کرد: این روزها روحانی با لحنی شبیه به هاشمی رفسنجانی با منتقدان خود برخورد می‌کند. او سعی دارد مخالفان خود را دستکم بگیرد و در موقع لزوم با تحقیر آنها، حرف خود را به کرسی بنشاند، نگاهی به رویه سیاسی دولت هاشمی رفسنجانی در زمان سازندگی نشان می‌دهد که مبدع چنین رفتارهایی شخص او بوده است. در آن دوره، منتقدان به صورت کاملاً زیر پوستی تخریب می‌شدند و با روش‌های خاص تلاش می‌شد از صحنه دور نگاه داشته شوند و حتی در مراسم‌های رسمی نیز امکان صحبت کردن منتقدان وجود نداشت. مراسم روز دانشجو در دومین سال دولت تدبیر و امید هم نشان داد که حسن روحانی در حال تکرار همان رویه‌ها و برخوردهایی است که پیشتر امتحان خود را پس داده است. نیش و کنایه زدن و طعنه به مخالفان و روی آوردن به تخریب و فرار از دیالوگ از مشابهت‌های این رفتار سیاسی است.

فردا همچنین با انتقاد از سیاست دو قطبی‌سازی و جنگ روانی با منتقدان نوشت: در شرایط گرانی، چه چیزی بهتر از جنگ روانی برای عوض کردن بحث؟ این روزها روحانی در حالی از کاهش تورم به کمتر از ۲۰ درصد سخن می‌گوید که شاهد بالا رفتن قیمت‌ها از بلیط هواپیما و گوجه گرفته تا مسکن مهر و نان هستیم… در چنین شرایطی که دولت با شیب مشخصی به دنبال افزایش سراسری قیمت‌هاست و از سوی دیگر کم کردن تعهداتش در موضوعاتی مانند مسکن مهر و یارانه‌ها را پیگیری می‌کند تیم دولت با ادامه انتقادات نسبت به جریان مخالف سنتی خود که مدت‌هاست سکوت کرده تلاش می‌کند تا اذهان عمومی را از تحولات بوجود آمده در بازارها منحرف کند. این سیاستی که بعد از نفوذ جریان لیبرال در دولت بشدت پیگیری می‌شود تا با قرار دادن جریان موسوم به اعتدال در موضع اپوزیسیون باب هرگونه انتقادی را نسبت به عملکرد ضعیف اجرایی دولت و منتظر ماندن برای به نتیجه رسیدن توافق هسته‌ای ببندد.

این سایت ادامه می‌دهد: هر چند عموم مردم افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید خود را در بازارها بخوبی احساس می‌کنند اما دولت با این سیاست در تلاش است تا با بوجود آوردن یک دو قطبی اعتدال و افراط همه ناکامی‌های موجود را به ناکجا آباد نسبت دهد.

وجه دیگر سخنان روحانی در خصوص ترس نداشتن دولت از انتقادها بود که با آنچه در عمل انجام می‌شود کاملاً در تقابل است. این تقابل تا حدی بود که حتی آقای رئیس جمهور موضوع انتقاد به عدم مدیریت بازار در بحث قیمت گوجه و افزایش قیمت چند برابری آن را نیز از مصادیق مظلوم بودن خود معرفی کرد.

فردا می‌نویسد: در واقع با ترسیم یک دشمن مجازی برای دولت تلاش می‌شود تا مجموعه همه ناکامی‌ها را به آنها نسبت دهند. در این تفکر جریانات لیبرال افراطی بواسطه داشتن تعداد بی‌شماری رسانه بیش از سایر گروه‌ها حق اظهار نظر دارند و اگر دیگران حرفی بزنند یا «تازه به دوران رسیده» هستند، یا نفع شخصی و گروهی دارند، یا افراطی هستند و یا درکی از سعادت کشور ندارند.

حماسه اربعین ۲۰ میلیونی شد امپراتوری دروغ عزا گرفت

رسانه‌های حامی فتنه ترجیح دادند با سکوت و سانسور از کنار رویداد بزرگ پیاده‌روی و عزاداری ۲۰ میلیونی زائران امام حسین علیه‌السلام در روز اربعین بگذرند.

صدای آمریکا، بی.‌بی.سی، دویچه‌وله، رادیو فردا، گویانیوز از جمله این رسانه‌ها بودند که خبرهای بسیار کوتاه در این باره منتشر کرده یا از اساس خبر این اجتماع ۲۰ میلیونی را سانسور کردند. در این میان رسانه‌های خاصی مانند جرس و کلمه شرم‌آورتر از همه با ماجرا مواجه شده و هیچ خبری منتشر نکردند که البته عذر آنها روشن است چه اینکه فتنه سال ۸۸ جریان نفاق جدید با نقاب شبه مذهبی در روز عاشورا با آن جنایت و خیانت بزرگ به سرشکستگی انجامید و در حقیقت این جماعت تو دهنی بزرگ راهپیمایی ۹ دی را از امام حسین علیه‌السلام و انبوه ملت ارادتمند ایشان دریافت کردند؛ تا آنجا که نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد تظاهرات این روز بزرگ‌ترین راهپیمایی در ایران پس از تشییع آیت‌‌الله خمینی است.

رادیو فرانسه در گزارشی از تجمع بی‌سابقه شیعیان در کربلا با وجود برخی ناامنی‌ها خبر داد و خبرگزاری فرانسه اعلام کرد این مراسم یکی از بزرگترین اجتماعات دینی در جهان است.

برخی رسانه‌ها نظیر رادیو فردا و گویانیوز هم به قلم بعضی عناصر ورشکسته فراری به بدگویی علیه این اجتماع عظیم پرداخته‌اند. آنها از اینکه این اجتماع ۲۰ میلیونی به قدرت‌نمایی جبهه مقاومت اسلامی به رهبری جمهوری اسلامی تبدیل شده ابراز ناخرسندی کرده‌اند.

رفتار کبک‌وار رسانه‌های غربی و ضد انقلاب در قبال راهپیمایی و تجمع ۲۰میلیونی اربعین حسینی(ع) در حالی است که همین رسانه‌ها بعضاً تجمعات چند نفری- و نه حتی چند ده‌نفری- عناصر ضد انقلاب را تبدیل به تیترهای اول خود می‌کرده و با آب و تاب برای آن عکس و گزارش و تیتر و متن و حاشیه می‌ساختند!

نگرانی امنیتی اسرائیل درباره آینده بحرانی رژیم سعودی

مشاور سابق امنیت ملی رژیم صهیونیستی از همکاری‌های امنیتی این رژیم با آل سعود خبر داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی «العهد»، عوزی‌ اراد گفت: آنچه «تل‌آویو» و «ریاض» را به هم گره زده بسیار بیش از آن چیزی است که اعلام می‌شود.

وی در کنفرانس «انرژی ۲۰۱۵» که مجله «اسرائیل دیونس» ویژه امور امنیتی و نظامی برگزار کرده، اظهار داشت: همکاری امنیتی موجود میان اسرائیل و عربستان در چارچوب یک همکاری گسترده در زمینه‌های دیگر قرار دارد و باید منتظر بمانیم تا ببینیم این همکاری به کجا خواهد رسید.

اراد مدعی شد: انرژی و امنیت در منطقه خاورمیانه با دو خطر ایران هسته‌ای و داعش که از فروش نفت تغذیه می‌شود، روبروست.
مشاور سابق امنیت ملی رژیم صهیونیستی ضمن درخواست توجه بیشتر به کشورهای واقع در دایره نزدیک‌تر به اسرائیل، اضافه کرد: منطقه پیرامون ما در جوش و خروش است، کشور مصر در شبه‌جزیره سینا آشفته و اوضاع در این کشور بسیار حساس است و شاید به تغییرات جدیدی منجر شود.

وی افزود: در ارتباط با اردن باید در انتظار بدتر شدن وضع باشیم، البته امیدواریم اوضاع در این کشور باثبات بماند، اما مانعی وجود ندارد که تحولات عراق و سوریه به اردن انتقال یابد.

وی در مورد لبنان گفت: ما با این کشور بر سر میدان‌های نفت و گاز اختلاف داریم و هیچ‌کس نمی‌داند روند تحولات در لبنان به کجا سوق خواهد یافت.

اراد به پیش‌بینی‌های رژیم صهیونیستی در مورد عربستان پرداخت و گفت: عربستان در صحنه انرژی جهانی بازیگر مهمی است و در برابر ایران یک سد به شمار می‌رود، اما جایگاه و ثبات عربستان در معرض شک و تردید قرار گرفته و در میان مدت معلوم نیست که اوضاع عربستان به کجا ختم خواهد شد.

اراد با تاکید بر تاثیرگذاری وضع ایران بر اسرائیل، پرسید «اگر غرب با ایران به توافق نرسد، چه روی خواهد داد؟ اگر اعلام شود ایران به یک کشور هسته‌ای تبدیل شده، چه خواهد شد» و خود در پاسخ گفت: در آن صورت هیچ کس حرکتی از خود نشان نخواهد داد و این موضوع برای موساد غیرمنتظره نیست.

الحیات: داعش فردای اربعین منتظر قدرت‌نمایی متحدان ایران باشد

روزنامه سعودی الحیات اعلام کرد: داعش منتظر قدرت‌نمایی و اقدام کلیدی ایران و متحدانش در فردای روز اربعین باشد.

روزنامه الحیات نوشت: محمدجواد ظریف و ابراهیم الجعفری و ولید المعلم وزیران امور خارجه ایران و عراق و سوریه نشستی در تهران با حضور مسئولان شورای امنیت ملی برگزار کردند. در همین حال، چاک هیگل وزیر دفاع مستعفی آمریکا روز گذشته وارد بغداد شد و با حیدر العبادی، نخست‌وزیر و همتای عراقی خود خالد العبیدی درباره مقدمات استقرار ۱۶۰۰ نظامی آمریکایی که قرار است به زودی وارد عراق شوند گفت‌وگو کرد. العبادی از هیگل خواست برای مقابله با داعش بیشتر کمک کند.

به گزارش «تیک» به نقل از الحیات منابع ایرانی اعلام کردند در دیدار سه جانبه در تهران «تشکیل ائتلاف منطقه‌ای برای مقابله با گروه‌های تکفیری و تندرو» بررسی شد. به گفته این منابع، نمایندگان گروه‌های عراقی و فلسطینی و لبنانی نزدیک به تهران به منظور هماهنگ کردن مواضع و چارچوب این ائتلاف که تهران آن را سرپرستی می‌کند وارد ایران شدند.

امیر موسوی، مدیر مرکز پژوهش‌های راهبردی و روابط بین‌المللی پیش‌بینی کرد «بعد از پایان مراسم اربعین امام‌حسین(ع) در روز شنبه، تحولات مهمی در زمینه مقابله با داعش روی دهد.» او گفت: «هیئتی از عشایر سنی عراق وارد تهران شد و قرار است اعضای آن با شماری از مسئولان بلندپایه وزارت امور خارجه و شورای امنیت ملی و نیروی قدس دیدار کنند.»

سکوت گورستانی اپوزیسیون در قبال گزارش جنایت‌های سیا

سکوت گورستانی اپوزیسیون «همسو»ی ایرانی درباره جنایت اسرائیل در غزه و گزارش سنای آمریکا درباره شکنجه، به خوبی ورشکستگی ادعاهای آن را درباره «دفاع» از حقوق بشر و استفاده از «کلنگ» آمریکا برای دموکراسی در ایران اثبات می‌کند.

این تحلیل را محمد سهیمی از مخالفان خارج‌نشین در وبسایت اخبار ایران و گزارش‌های خاورمیانه (IMENEWS) عنوان کرد. وی با اشاره به گزارش اخیر رئیس کمیته اطلاعاتی سنا درباره برنامه‌های شکنجه سیا نوشت: این گزارش استفاده وسیع از وحشتناک‌ترین انواع شکنجه توسط سیا را توصیف می‌کند، این شکنجه‌ها در مناطق مختلف جهان، از جمله پایگاه بگرام در افغانستان، زندان ابوغریب در عراق، خانه‌های امن سیا در کشورهای مختلف اروپای شرقی نظیر لهستان و رومانی و متحدان آمریکا در خاورمیانه نظیر مصر انجام می‌شدند.

در این شکنجه‌ها از روش‌هایی مانند تهدید به تجاوز جنسی و تنقیه ]…[، غرق مصنوعی زندانی، جلوگیری از خوابیدن آنها حتی تا ۱۸۰ ساعت، شکنجه روانی و تهدید به مرگ، استفاده از سیاه‌چاله‌های کاملا تاریک و تنگ که زندانی باید مانند سگ می‌نشست،سرمای شدید در حد مرگ زندانیان، برهنه کردن و… استفاده شده به نحوی که برخی از آنها اقدام به خودکشی کرده‌اند. برخلاف گزارش سیا، شکنجه ابوزبیده تبعه عربستانی آنقدر دردناک بود که حتی مأموران سازمان سیا را به گریه انداخته بود. چندین مأمور سیا در تایلند، جایی که آقای ابوزبیده شکنجه می‌شد، به مقامات بالای سیا اعتراض کردند و اعلام کردند که حاضر نیستند که دیگر در این‌گونه «بازجویی‌ها» ‌شرکت کنند.

نویسنده درباره این گزارش که نوعی افشاگری انتخاباتی دموکرات‌ها علیه جمهوری‌خواهان است، خاطرنشان کرد که هرگز مأموری به خاطر این شکنجه‌ها مجازات نشده است.

وی سپس به اپوزیسیون همسو با آمریکا می‌پردازد و می‌نویسد: سکوت گورستانی اپوزیسیون «همسو» درباره جنایت اسرائیل در غزه و گزارش سنای آمریکا درباره شکنجه به‌ خوبی ورشکستگی ادعاهای آن را درباره «دفاع» از حقوق بشر و استفاده از «کلنگ» آمریکا برای دموکراسی در ایران اثبات می‌کند. همان‌هایی‌که هر هفته چندین مقاله در رسانه‌های گوناگون منتشر می‌کنند و در آن به ستایش از غرب به عنوان پیشرو دفاع از حقوق بشر می‌پردازند، در لانه‌ها خزیده‌اند. از دیوار صدا بلند می‌شود، ولی از این جماعت خیر. همه در «لاک» خود فرو رفته‌اند. همه با تشویش منتظرند که «این نیز بگذرد» تا آنها بتوانند مشاطه‌گری خود برای غرب و اسرائیل را از سر گیرند. ولی در عین حال در شرایط حساس کنونی فشار «اپوزیسیون همسو» با نئوکان‌ها، راست افراطی آمریکا و لابی اسرائیل به دولت آقای اوباما برای پیوند دادن مذاکرات هسته‌ای با ایران به موضوع نقض حقوق بشر در ایران همچنان ادامه دارد. یکی از حقوق آموختگان سابق که از بدو خروج از ایران آهسته آهسته به راست افراطی اپوزیسیون پیوسته، در مقاله‌ای در واشنگتن پست حتی پیشنهاد مضحک مذاکرات همزمان در دو هتل در یک شهر، یکی برای برنامه هسته‌ای و دیگری برای نقض حقوق بشر در ایران را نمود.

سهیمی در ادامه نوشت: آمریکا و متحدان آنها در جایگاه اخلاقی نیستند که به نقض حقوق بشر در ایران اعتراض کنند. دیوید راتکاپف، سردبیر وبسایت معتبر فارین پالیسی، در چهارشنبه ۱۰ دسامبر ۲۰۱۴، چنین نوشت، «آمریکا شکنجه کرد. این‌ کار را مکررا انجام داد. این کار را با بی‌تفاوتی بی‌رحمانه نسبت به ابتدایی‌ترین حقوق بشر و نقض قانون اساسی آمریکا و قوانین بین‌المللی انجام داد.»

نویسنده خاطرنشان کرد: یکی از اعضای «اپوزیسیون همسو» افشاگری‌های ستودنی آقای ادوارد اسنودن شجاع از شنود تمامی زندگی خصوصی رهبران و مردم جهان، و خود مردم آمریکا، که جنبه مهم دیگری از نقض حقوق بشر است را به گونه‌ای رد کرد و آنها را بی‌ارزش خواند که حتی فایده اطلاع‌رسانی نداشته‌اند. در حالی که سازمان‌های حقوق بشری جهانی به آقای اسنودن جوایز حقوق بشر اهدا کرده‌اند و روزنامه نیویورک تایمز که معمولا سیاست دموکرات‌ها را حمایت می‌کند افشاگری آقای اسنودان را «خدمت به کشور» نامید.

«اپوزیسیون همسو» آگاه است که گزارش‌های آقای اسنودن و گزارش مفصل سنای آمریکا، چهره واقعی این نظام امپریایستی در حوزه حقوق بشر، و حتی لیبرالیسم مورد ادعایش، را برملا می‌کند و این با چهره‌ کاملا پاک و زیبایی که آنان درست می‌کنند، تنافر دارد.

یادآور می‌شود در بحبوحه انتشار گوشه‌ای کوچک از جنایات حقوق بشری آمریکا، عناصر ضدانقلاب خودفروخته – از شیرین عبادی و نسرین ستوده و گروهک موسوم به کانون مدافعان حقوق بشر گرفته تا برخی روزنامه‌های زنجیره‌ای داخلی و شبه حقوقدانان همکار دایمی آنها و همچنین افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی- سکوت کامل اختیار کرده‌اند تا شهادت داده باشند که دچار مرگ عاطفه و وجدان هستند و تنها به هنگام نیاز آمریکا و صهیونیست‌ها به جنجال علیه ایران لب می‌جنبانند و سپس دوباره خاموش می‌شوند.

*خراسان

دستور دولت به شهرداری ها برای افزایش شفافیت مالی

بر اساس درخواست روزهای اخیر مسئولان ارشد اجرایی از دستگاه های مسئول، مقرر شده است با توجه به تکالیف بند ۹ سیاست های اقتصاد مقاومتی مبنی بر ضرورت اصلاح و تقویت همه جانبه نظام مالی کشور با هدف ایجاد ثبات در اقتصاد ملی، ترتیبی اتخاذ شود تا استانداردها و نظام جدید حسابداری در شهرداری های کشور از سال ۹۴ اجرایی شود. در این ابلاغیه تاکید شده است که اجرای این استانداردها موجب ارتقای پاسخگویی و شفافیت مالی بیشتر در شهرداری ها خواهد شد.

کمک کابینه به سازمان انرژی اتمی برای خرید اراضی

پس از ارائه گزارش مربوط به نیازهای سازمان انرژی اتمی و تشریح ضرورت خرید املاک و اراضی واقع در حریم ایمنی برخی مجموعه های در حال فعالیت این سازمان، با موافقت هیئت دولت و ابلاغیه یک مسئول ارشد اجرایی به استناد ماده ۵۵ قانون محاسبات عمومی کشور، مقرر شده است مبلغ ۵۰ میلیارد به صورت تملک دارایی های سرمایه ای از محل اعتبارات بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور تحت عنوان هزینه های پیش بینی نشده در اختیار سازمان مذکور قرار گیرد.

*ایران

پشیمانی وزیر احمدی‌نژاد از پرداخت یارانه نقدی

عبدالرضا مصری وزیر رفاه و تأمین اجتماعی دولت محمود احمدی‌نژاد با اشاره به گذشت حدود چهار سال از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، عنوان کرد: با یارانه نقدی که در این سال‌ها به همه مردم پرداخت شد می‌توانستیم ۲۵ پالایشگاه ۱۵۰ هزار بشکه‌ای در کشور احداث کنیم. مصری که با خبرگزاری ایسنا گفت‌و‌گو می‌کرد، یادآوری کرد: تنها کاری که انجام شد این بود که یارانه‌ها به همه مردم نقدی پرداخت شد تا هر کس هرطور که مایل است آن را خرج کند ضمن اینکه هیچ یارانه‌ای هم به بخش تولید تزریق نشد.

۶۰۰ عضو منافقین به آلبانی منتقل شدند

بی بی‌سی به نقل از یک مقام امریکایی گزارش داد: در طول یک سال گذشته ۶۰۰ نفر از اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) از اردوگاه لیبرتی در عراق به آلبانی منتقل شده‌اند. برت مک‌گرک جانشین فرستاده ویژه رئیس جمهوری امریکا در ائتلاف مقابله با گروه داعش روز چهارشنبه در پاسخ به سؤال اعضای کنگره امریکا در مورد وضعیت اردوگاهی که اعضای منافقین در آن مستقر هستند، گفت که دولت آلبانی بر سر این موضوع با ایالات متحده همکاری کامل داشته است. او گفت: «هدف ما این است که همه ساکنان اردوگاه لیبرتی در امنیت کامل عراق را ترک کنند.»

اظهارات نادرست درباره مذاکرات هسته ای

یک عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان اظهارات محمود نبویان نماینده مجلس و عضو گروه پایداری در مورد توافق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای برای پرداختن به بحث موشکی در مذاکرات را ناصحیح دانست. به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، این عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای دیروز ضمن رد این مطلب افزود: این‌گونه سخنان در چارچوب موارد تهدیدزای جدی برای امنیت ملی کشور تلقی می‌گردد. این اظهار نظر‌ها در حالی مطرح می‌شود که بر اساس اعلام دو طرف مذاکره‌کننده دور بعدی مذاکرات ایران با گروه ۱+۵، ۲۶ آذرماه (۱۷دسامبر) در سطح معاونان وزیران خارجه در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود.

وزارت خارجه انگلیس مانع بازگشایی سفارت در تهران

ریچارد بیکن، نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران در گفت‌و‌گو با ایسنا، در مورد تاریخ دقیق بازگشایی سفارت انگلیس در تهران و نحوه اجرای آن گفت: تاریخی که برای اجرای این اقدام در نظر گرفته شده بود ۲۸ آگوست (۶ شهریور) بود که متأسفانه توسط وزارت امور خارجه انگلیس لغو شد. من از این اتفاق ناراضی هستم و مایل بودم که سفارت انگلیس در تهران در تاریخ دقیقی که مشخص شده بود بازگشایی می‌شد. باید توجه داشت که وجود سفارتخانه‌ها برای حل و رفع مشکلات دیپلماتیک میان کشورها است، دولت انگلیس با تعطیل کردن سفارت خود در تهران و با توجه به وجود سفارتخانه‌های بیشتر کشورهای اروپایی و غربی در ایران در حال ضربه زدن به آینده روابط خود با ایران است. او ضمن ابراز بی‌اطلاعی از تاریخ جدید بازگشایی سفارت انگلیس در تهران، افزود: من و جک استراو، در دیداری که با کامرون برگزار شد، تأکید کردیم که انگلیس هر چه زودتر سفارت خود را بازگشایی کند.

لغو اعتبارنامه مطهری غیرممکن است

یک عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، در پی برخی اظهارات مبنی بر به چالش کشیدن اعتبارنامه علی مطهری در مجلس، چنین امری را از اساس منتفی و غیرممکن دانست. عوض حیدرپور در گفت‌وگو با «نامه‌نیوز» در مورد تلاش برخی نمایندگان مجلس برای رد اعتبارنامه علی مطهری تصریح کرد: اعتبارنامه نمایندگان مجلس از زمان تصویب به مدت چهار سال اعتبار دارد و به خاطر همین ساز و کاری که بخواهد در طول این دوره اعتبار نماینده‌ای را دوباره مورد بررسی قرار بدهد وجود ندارد.

*جمهوری اسلامی

* نوری المالکی، از وجود اسنادی مهم در مورد همکاری نیروهای کرد با تروریست‌های داعش برای سقوط شهر موصل خبر داد. نخست‌وزیر سابق و معاون فعلی رئیس‌جمهور عراق حکومت اقلیم کردستان عراق را متهم به همکاری با داعش برای سقوط شهر موصل کرد و گفت: سندی دردست است که نشان می‌دهد این دولت کردستان بود که از ارتش عراق خواست در برابر داعش مقاومت نکرده و عقب‌نشینی کند. وی افزود: آن‌ها با گفتن اینکه داعش برای مبارزه با شیعیان به این شهر حمله کرده است از نیروهای ارتش خواستند هیچ مقاومتی در برابر داعش انجام ندهند و پس از این بود که گردان ۳ ارتش بدون هیچ مقاومتی از شهر عقب کشید.

* وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد این رژیم همواره به مجروحان عناصر مسلح که درحال جنگ با دولت سوریه هستند خدمات پزشکی ارایه می‌کند و تاکنون بیش از ۱۴۰۰ تروریست در بخش‌های ویژه و پنهان بیمارستان‌های مختلف رژیم اشغالگر قدس مداوا شده‌اند. انتشار این خبر موجی از اعتراضات را در میان شهرک نشینان صهیونیست برانگیخته است. مخالفان،‌ مداوای تروریست‌ها را عامل از بین رفتن امنیت داخلی شهرک‌ها و افشای اسرار و اطلاعات اسرائیل در میان عرب‌ها می‌دانند. مداوای عناصر گروه‌های تروریستی به قدری برای رژیم صهیونیستی مهم است که گاه مراحل درمانی شهرک نشینان با تاخیر مواجه شده و حتی بعضاً عمل‌های جراحی آنان لغو می‌شود. چندی پیش نیز روزنامه الاخبار چاپ بیروت در گزارشی با خبر دادن از اینکه تعداد قابل توجهی از بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی درحال خدمات رسانی به تروریست‌های زخمی شده در سوریه هستند نوشت: نخستین معاینات مجروحان در بیمارستانی که در منطقه جولان تاسیس شده انجام می‌گیرد و آنان پس از معاینات انجام شده یا به منطقه غربی الجلیل و یا به شمال مناطق اشغالی یعنی تیبریا انتقال داده می‌شوند. قابل توجه اینکه بعضی عرب‌های ثروتمند که هنوز هویتشان فاش نشده، هزینه درمان تروریست‌ها را به رژیم صهیونیستی پرداخت می‌کنند.

*اعتماد

تکذیب اظهارات عضو جبهه پایداری

اظهارت اخیر نبویان، نماینده مجلس و عضو جبهه پایداری، از سوی عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی کشورمان تکذیب شد. به گزارش عصرایران، یک عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی کشورمان اظهارات نبویان، نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد توافق تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی برای پرداختن به بحث موشکی در مذاکرات را ناصحیح دانست. وی ضمن رد اظهارات این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: این گونه سخنان در چارچوب موارد تهدیدزای جدی برای امنیت ملی کشور تلقی می‌شود.

درخواست وکیل شکات پرونده تامین اجتماعی برای احضار تعدادی از مسوولان دولت سابق

یکی از وکلای شکات سعید مرتضوی در پرونده تخلفات تامین اجتماعی، از تنظیم لایحه‌یی درباره درخواست احضار عوامل دولت قبل، هیات‌مدیره سابق بانک رفاه کارگران و شرکت‌های زیرمجموعه تامین اجتماعی در این پرونده خبر داد. به گزارش ایرنا، خلیل بهرامیان گفت: در مجموع، این افراد بیش از ١٠٠ نفر هستند که از دادسرا تقاضا کردم، دستور احضار همه آنها را صادر کند. وکیل شکات مدیرعامل اسبق تامین اجتماعی گفت: روز دوشنبه هفته جاری، لایحه خود را به بازپرس شعبه ١۵ دادسرای کارکنان دولت تقدیم خواهم کرد. وی همچنین در این لایحه از بازپرس پرونده درخواست کرده، گزارش سال ٨٩ کمیته تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی که اسامی تمامی این افراد در آن گزارش ذکر شده، مورد بررسی قرار گیرد.

*قدس

صنعت اتوبوس سازی کشور خوابید

فرارو: تولید انواع اتوبوس در کشور در آبان ماه امسال با کاهش صددرصدی از ۳۲ دستگاه در آبان ماه ۱۳۹۲ به صفر رسیده است. خبرها حاکی است که در این مدت تولید انواع اتوبوس در شرکت ایران خودرو دیزل با افت صد درصدی از دو دستگاه در آبان ماه ۱۳۹۲ به صفر رسیده است. همچنین تولید انواع اتوبوس در شرکت عقاب افشان نیز با کاهش صد درصدی از ۹ دستگاه در آبان ماه ۱۳۹۲ به صفر کاهش یافته است.

جریمه بانک آلمانی به خاطر ایران

جهان: منابع آگاه از احتمال افزایش جریمه دومین بانک بزرگ آلمان به میزان یک میلیارد دلار به علت نقض تحریمهای ایران و دیگر کشورهای تحت تحریم آمریکا و نقض قوانین ضدپولشویی خبر دادند.

آزمایش سلاح لیزری در خلیج فارس

مهر: دریادار ماتیو کلوندر، یک مقام نظامی آمریکا از آزمایش سلاح لیزری نیروی دریایی این کشور در خلیج فارس با هدف دستیابی به توانایی نظامی جدید برای مقابله با سلاحهای ضدکشتی خبر داد و گفت: این سلاح پیشرفته می تواند انواع اهداف از قایق‌های کوچک گرفته تا هواپیماهای بدون سرنشین را شناسایی ومنهدم کند!.

علت برگزار نشدن نماز جمعه اهواز

ایرنا: نمازجمعه این هفته اهواز به دلیل حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز و سه امام جمعه موقت این شهر در کربلا برای شرکت در راهپیمایی عظیم و حماسی اربعین حسینی برگزار نشد.

«مهرآباد» شب‌ها تعطیل شد!

طبق وعده شرکت فرودگاه‌ها، پرواز‌های شبانه فرودگاه مهرآباد بین ساعات ۲۴ تا پنج حذف شد. ‌البته طبق اعلام مسؤولان، تعطیلی پروازهای شبانه مهرآباد به‌ معنای تعطیلی این فرودگاه نیست.

ساخت برج بن لادن در آفریقا

باشگاه خبرنگاران: یک سرمایه گذار سعودی بلندترین آسمانخراش قاره آفریقا را درکشور مغرب می سازد. کار ساخت این آسمانخراش را شرکت توسعه خاورمیانه که در دوبی مستقر است، انجام خواهد داد. مالک این شرکت شیخ تارک بن لادن است.

لغو اعتبارنامه غیرممکن است

نامه‌نیوز: عوض حیدرپور عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، در پی برخی اظهارات مبنی بر به چالش کشیدن اعتبارنامه علی مطهری در مجلس، چنین امری را از اساس منتفی و غیرممکن دانست.

مسؤول صفحه داعش در توییتر

العالم: یک کانال تلویزیونی انگلیسی اعلام کرد که یکی از مسؤولان هندی، بزرگترین صفحه داعش در توییتر را اداره می کند.

نماد «میدان انقلاب» شایسته نیست

مهر: مرتضی گودرزی‌دیباج مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با بیان اینکه طرح برگزیده میدان انقلاب شایسته مردم ایران نیست، بر نبود ویژگی‌های تأثیرگذار در انقلاب ایران از جمله حضور امام (ره) و توده‌های مردم در این اثر انتقاد کرد.

ترکیه مرکز (نت) جنگنده‌های اف۳۵

مشرق: خبرها حاکی است که ترکیه به مرکز تعمیر و نگهداری (نت) موتورهای جنگنده بمب افکنهای اف ۳۵ آمریکاو اروپایی تبدیل شده است.

ترس داعش از حضورعزاداران در کربلا

مهر: سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حضور میلیونی عزاداران حسینی در کربلای معلی باعث ترس و وحشت داعش شد.

ادعای حمله به کازینوهای «شلدون»

قدس آنلاین: پایگاه خبری «بلومبرگ» در گزارشی با موضوع حمله هکری گسترده به یکی از بزرگترین کازینوهای «شلدون ادلسون»، میلیاردر یهودی، مدعی شد، این اقدام توسط هکرهای ایرانی صورت گرفته است.

بحث موشکی نداریم

خبرآنلاین: یک عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان اظهارات نبویان نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد توافق تیم مذاکره کننده هسته‌ای برای پرداختن به بحث موشکی در مذاکرات را ناصحیح دانست. وی ضمن رد اظهارات این نماینده مجلس، گفت: اینگونه سخنان در چارچوب موارد تهدیدزای جدی برای امنیت ملی کشور تلقی می‌ شود.

برچسب ها :

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24013

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.