امام جمعه شهرستان حاجی آباد گفت: مقاومت تنها راه مقابله با دشمنان است و هر کشوری که راه مقاومت در پیش گرفته موفق بوده است. ...

 حجت الاسلام شریفی خطیب جمعه  شهرستان حاجی آباد در گفتگو اختصاصی با خبرنگار پیارم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در روز قدس با تاکید بر اصالت و درستی نظریه مقاومت از همه خواص و نخبگان جامعه خواستند که  نظریه مقومت را هم به لحاظ نظری و عملی تبعین و ترویج کنند.

حجت الاسلام شریفی تصریح کرد: نخستین پرسش اساسی که به چرایی تبعین نظریه مقاومت باز می گردد می توان به تجربه موفقیت آمیز تفکر مقاومت در کشورهای منطقه اشاره کرد.

وی بیان داشت: وضعیت کشورهای منطقه نشان می دهد ملت هایی که راه مقاومت در پیش گرفته اند نه تنها عزت خویش را باز یافته  و از ذلت تسلیم و تصمیم گیری از سوی بیگانگان رهایی یافته اند بلکه راه پیشرفت خود را هموار کرده اند راهی که در سوریه به پیروزی جبهه مقاومت انجامید.

امام جمعه حاجی آباد به دومین راهبرد مقاومت که بی ثمر بودن راهبرد سازش و تسلیم در برابر دشمن است اشاره کرد و افزود: بی ثمر بودن راهبرد سازش و تسلیم در برابر نظام سلطه ناکار آمد خود را در سرزمین های اشغالی نشان داده و نتیجه ای جز خفت، عقب ماندگی و بحران هویت نداشته است، وضعیت حاکم بر آل سعود و تحقیر های مکرری که از سوی دولت آمریکا صورت می گیرد شاهد مثال عبرت آموزی برای راه نوکری و تسلیم در برابر زورگویان نظام سلطه است.

حجت الاسلام شریفی پایین بودن هزینه مقاومت یکی دیگر از علل روشنگری پیرامون مقاومت این است که در میان  راهکارهای مواجهه با نظام سلطه اعم از تعامل یک سویه، سازش وادادگی عقب نشینی و تسلیم، انفعال و بی تفاوتی  مقاومت یکی از کم هزینه ترین راهکارهاست که در عین حال پرفایده هم بوده است.

 

 

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=69755

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.