مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه هرمزگان درقشم گفت : اوج دوران وقف به دوران صفویه بر می گردد که در زمان پهلوی تار و مار می شود ودر زمان جمهوری اسلامی ایران تا سال ۱۳۸۹ متوسط وقف در کشور ۲۰۰ نفر بود که در ادمه وقف جان تازه ای به خود گرفت . به ...

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه هرمزگان درقشم گفت : اوج دوران وقف به دوران صفویه بر می گردد که در زمان پهلوی تار و مار می شود ودر زمان جمهوری اسلامی ایران تا سال ۱۳۸۹ متوسط وقف در کشور ۲۰۰ نفر بود که در ادمه وقف جان تازه ای به خود گرفت .

IMG_6604
به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز، حجت الاسلام منصور هاشمی، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه هرمزگان در جمع مسئولین قشم گفت :عمل امینانه نسبت به نیات واقفین خیر اندیش یک افتخار برای اوقافچیان است و هرچه واقفین بگویند اداره اوقاف آن وقف را به درستی انجام می دهد .وی افزود : وقف در استان هرمزگان در حال متحول شدن است که نیاز به نیت ها جدید برای کمک به جوانان و بیمارستان و غیره دارد .مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه هرمزگان با بیان اینکه خیر در استان هرمزگان زیاد است ولی این خیران نیاز به هدایت دارند ، گفت : ما با سیاسیت مسجد سازی مخالف نیستیم ولی مسجد ساختن هنر نیست مسجدرو ساختن و کشاندن جوانان به مسجد یک هنراست و باید درآمد مساجد برای خود مسجد خرج شود و خرج غیر از آن حرام است .

این مسئول استفاده از علمای دینی را مسیری برای روشنایی دانست و یادآور شد : هیچ مسئولی نمی تواند مکان های موقوفه را تغییرکاربری دهد و اگر مدرسه باشد از اول تا آخر مدرسه است .

حجت الاسلام هاشمی به عنوان یک کارشناس مشکل شهرستان قشم را عدم مسجد ندانست و تاکید کرد : هر شهرستان هر تعداد مسجد بخواهد مجوز به آن شهرستان داده می شود ولی در قشم مسابقه مسجد سازی راه افتاده است که باید این بودجه در زمینه های دیگر خرج شود چرا که موقوفات عام ، خاص ، منفعتی در قشم وجود ندارد .

رییس اداره اوقاف هرمزگان با بیان اینکه استان هرمزگان درسال جاری ۱۰۰ وقف جدید داشته است ، گفت : وقف در برخی از شهرستان ها در حال رشد و در برخی راکد مانده است که در این میان حجت الاسلام مختاری ، امام جمعه شهرستان جاجی آباد با ۱۳ وقف جدید رتبه اول موقوفات در شهرستان های استان هرمزگان را به خود اختصاص داده است که جای دارد از زحمات این عالم دینی تشکر کرد .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=25015

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.