امام جمعه حاجی آباد گفت:  تولیدات داخلی باید تقویت شده و با حمایت دولت و مردم از واردات و خرید بی‌رویه کالاهای غیرضروری خارجی جلوگیری شود. ...

امام جمعه حاجی آباد گفت:  تولیدات داخلی باید تقویت شده و با حمایت دولت و مردم از واردات و خرید بی‌رویه کالاهای غیرضروری خارجی جلوگیری شود.

به گزارش پیارم، حجت الاسلام مختاری امام جمعه شهرستان حاجی آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: روزگار پیش رو روزهایی هست که مشکلات ملت ما حل خواهد شد و مابقی مشکلات نیز با یاری خداوند و همت مسئولین و مردم حل خواهد شد.

مختاری افزود: یکی از راههای رهایی از مشکلات قناعت کردن است و یکی دگر از راهها طبق سفارش مقام معظم رهبری حمایت از کالای ایرانی است حمایت از کلای ایرانی مخاتبش عمدتا سه گروه هستند یک گروه  عموم مردم  و باید مردم از سر تعصب و غیرت برویم سر خرید کالای ایرانی ، فروشنده ما با افتخار بالای مغازه اش بنویسد فقط کالای ایرانی به فروش می رسد اگر می خواهیم مشکل اشتغال حل بشود باید این کار را بکنیم.

وی بیان داشت: ریشه مشکلات فرهنگی و بیکاری و اعتیاد و طلاق ریشه اش در نبود اشتغال می باشد گره کار به دست خود مردم باز می شود وقتی روی خرید و فروش کالای ایرانی تعصب و غیرت داشته باشیم.

امام جمعه حاجی آباد ادامه داد: گروه دوم تولید کننده گان هستند که باید کیفیت کالاهایشان را بالا ببرند و با قیمت مناسب وارد بازار کنند مسئولین و تولید کننده کمک کنند تا کالای با کیفیت به دست مردم برسد و و مخاتب سوم مسئولین محترم و دولت هستند شما باید خودتان را مکلف به حمایت از کالای داخلی بکنید.

حمایت  از کالای ایراینی یعنی کمک کنید که تولید کننده کالای با کیفیت تولید کند، وام کم بهره باید در اختیار تولید کننده قرار بگیرد و مالیات سنگین از تولید کننده گرفته نشود و جلوی واردات بی رویه کالای خارجی باید گرفته بشود معنا ندارد باوجود مشابهه کالای داخلی باز خارجی همان کالا هم وارد بشود.

وی تاکید کرد: تمامی ادارات و سازمان ها باید مکلف بشوند که تحت هیچ شرایطی کالای خارجی نخرند و از کالای داخلی استفاده کنند باید اول خود مسئولین شروع به خرید کالای داخلی کنند و بعد مردم از آنها الگو برداری کنند.

خطیب نماز جمعه حاجی آباد گفت: نام گذاری سال ۹۷ به نمام حمایت از کالای ایرانی کاملا حکیمانه بوده است و به معنای این است که بازار داخلی و خارجی را سرسامان دادند و جا برای فروش محصولات منجمله محصولات کشاورزی باز کردند و و همه ساله بخشی از محصولات کشاورزی استان هرمزگان دارد تلف می شود حمایت از کالای داخلی یعنی بازار برای فروش محصولات ایجاد کردند.

مختاری یادآور شد: مسئولین و دولت موظف هستند که بازار برای صادرات محصولات کشاورزی ایجاد کنند زیرا کشاورز ما که با کشورهای همسایه ما ارتباط ندارد پس مسئولین امر باید زمینه آن را فراهم کنند.

وی با اشاره به کشتار ۲۱ نفر از مردم مظلوم فلسطین توسط اشغالگران رژیم صهیونیستی، گفت: مسئله جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه همچنان ادامه دارد و دشمنی اسرائیل با همه مسلمانان است و همچنین عربستان سعودی با سلاح آمریکایی مردم بی‌دفاع یمن را به خاک و خون کشیده است و صدای سازمان ملل و دیگر کشورها هم شنیده نمی‌شود.

امام جمعه حاجی آباد با اشاره به ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای، آن را نماد اقتدار و توانمندی انقلاب اسلامی در دنیا دانست و یاد شهدای هسته‌ای، شهید آوینی، شهید صیاد شیرازی و مدافع حرم را گرامی دانست.

مختاری در پایان با تقدیر از نیروهای امنیتی، انتظامی، پلیس راهنمایی و رانندگی، سپاه و بسیج ، اظهار کرد: این نیروها در ایام تعطیلات نوروز امنیت را برقرار نمودند و بویژه پلیس راه جاده‌ها را به خوبی کنترل نمود و امسال با کمترین حوادث رانندگی مواجه بودیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67686

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.