امام جمعه حاجی‌آباد گفت: «حمایت از کالای ایرانی» فقط شعار، حرف و بنر‌ زدن نیست، مردم و مسؤولان در عمل تعصب خاصی به تولید کالای ایرانی داشته باشند. به گزارش پیارم، حجت‌الاسلام روح‌الله‌ مختاری ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته ضمن تبریک ماه‌ رجب و اعیاد این ماه، حلول سال ...

امام جمعه حاجی‌آباد گفت: «حمایت از کالای ایرانی» فقط شعار، حرف و بنر‌ زدن نیست، مردم و مسؤولان در عمل تعصب خاصی به تولید کالای ایرانی داشته باشند.

به گزارش پیارم، حجت‌الاسلام روح‌الله‌ مختاری ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته ضمن تبریک ماه‌ رجب و اعیاد این ماه، حلول سال جدید و نامگذاری امسال به نام«حمایت از کالای‌ایرانی» از سوی رهبر فرزانه‌ انقلاب‌اسلامی در سخنانی اظهار داشت: رهبر‌ معظم‌ انقلاب، شخصیتی است که اشراف بر مقتضیات داخلی و خارجی دارد، زیر‌ و‌ بم امور کشور را خوب تشخیص می‌دهند، اهل مشورت و کسی که دشمن‌شناس، موقعیت‌شناس و مکر دشمنان انقلاب و اسلام را خوب می شناسند و به نقشه‌ راه دشمنان واقف و در حقیقت دلسوزترین فرد به اسلام و مسلمین می‌باشند.

وی افزود: ایشان با توجه به اشراف کامل به نیازهای کشور هر سالی را به یک نام، نامگذاری می‌کنند و جهت حرکت مسیر مردم و مسؤولان با این پیام روشن‌تر می‌شود و امسال نیز با نگاه موشکافانه سال «حمایت از کالای ایرانی» نام نهادند.

امام جمعه حاجی‌آباد عنوان داشت: گرچه تحقق شعار سال‌های گذشته از سوی دولت مردان در حد مطلوب نبوده، اما حرکت‌هایی و اقداماتی انجام شده است و رهبر‌ معظم‌ انقلاب بنا به ضرورت کشور، طی چند سال اخیر نام‌هایی را با عنوان اقتصاد مطرح کردند، همانگونه که سال ۹۴ سال اقتصاد مقاومتی نام نهادند اما به دلیل اینکه اتفاق خاصی در کشور صورت نگرفت، سال بعد نیز به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین شد.

مختاری افزود: پیام‌نوروزی مقام‌معظم‌رهبری، شعار، حرف و بنر‌زدن نیست بلکه در حوزه عمل باید مردم و مسوولین باید ورود جدی پیدا کنند و دنبال تحقق این پیام سال رهبری باشند.

وی، با تاکید بر اینکه باید مردم و مسؤولان برای رونق‌ اقتصاد و حمایت از کالای ایرانی همت گمارند اذعان داشت: امسال رهبر فرزانه انقلاب مردم و مسؤولان را مخاطب این پیام سال قرار دادند و امروز راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور«حمایت از کالای ایرانی» است زیرا با تحقق این امر مهم، چرخه‌تولید به چرخش در می‌آید، اشتغال برای جوانان ایجاد می‌شود، فساد و فحشاء کم شده و بنیان خانواده مستحکم‌تر می‌شود.

امام جمعه حاجی‌آباد عنوان داشت: باید هر ایرانی با غیرت و تعصب خاصی به تولید کالای ایرانی داشته باشد و کشور ژاپن وقتی به خودکفایی رسید که خودرو آمریکایی را دفن کردند و تویوتا را در معرض دید دنیا قرار دادند، روزهای ابتدایی گرچه کالای‌ ژاپنی هم با‌ کیفیت نبود اما مردم ژاپن با حمایت و خرید از کالای داخلی به خودکفایی رسیدند، چرخه صنعت این کشور چرخید و امروز نام کالای ژاپنی و برند ژاپن در صدر همه برندهای کشورهای دنیا قرار گرفته است.

خطیب‌ جمعه این‌ هفته حاجی‌آباد، یادآور شد: اگر ایران و ایرانی هم می‌خواهد همانند ژاپن به این درجه برسد باید مردم و مسؤولان به دنبال خرید و حمایت از کالای‌ ایرانی باشند و به نقطه‌ای برسیم که مغازه‌دار ایرانی با افتخار و تعصب جلوی مغازه پلاکاردی نصب کند که در این مغاره فقط جنس ایرانی عرضه می‌شود به شرط اینکه دولت از تولید‌کننده حمایت کند و تولید‌کنندگان نیز جنس با‌کیفیت و با‌ قیمت مناسب عرضه و در اختیار مردم قرار دهند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67614

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.