امام جمعه موقت حاجی اباد گفت: عمده مشکلات کشور ما مربوط به ساختار داخلی است؛ باید رئیس‌جمهور به سخنان دلسوزان نظام توجه کند، ...

به گزارش پیارم، حجت الاسلام الهی منش امام جمعه موقت حاجی آباد، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: عرفات نام منطقه ای وسیعی است با ۱۸ کیلومتر مربع که در سرزمین مکه واقع شده است جایی که حجاج باید در این سرزمین به اعمال خود بپردازند.

امام جمعه موقت حاجی آباد افزود: اگر حاج یا حاجیه حتی توان راه رفتن را نداشته باشد باید با تخت روان یا ویلچر در این سرزمین وارد شود و به اعمال خود بپردازد.

وی ادامه داد: حضور حاجی در این عرفات مهم وضروری است، اگر چه این روز را بین مسلمانان عید انتخاب نکردند اما بی شک یکی از بزرگترین اعیادی است که بنده مسلمان می‌تواند به امر نیایش‌ بپردازد.

الهی منش گفت: شیطان در همچین روزی از همه روزها ذلیل‌تر و خشمگین‌تر است چرا که نمیتواند بنده خاص پروردگار را به گمراهی بکشد.

وی افزود: اگر در همه اوقات بستر مناسبی برای نیایش و عبادت است حتی در ماه مبارک رمضان و به خصوص شبهای لیالی قدر وقت‌های مناسب برای دعا کردن است اما بی شک در روز عرفه دعاها مستجاب خواهد شد.

امام جمعه موقت حاجی اباد ادامه داد: هفته گذشته ۲۲ مرداد ماه رهبری معظم انقلاب در مقابل تعداد زیادی از مردم شهر های مختلف سخنان مهمی را راجع به مسائل اقتصادی پرداختند، رهبری معظم انقلاب فرمودند بسیاری از مشکلات اقتصادی ریشه داخلی دارد البته تحریم ها هم اثر گذار است اما اگر مدیریت ها بهتر بود و افراد کار امد در راس تیم اقتصادی بودند تحریم ها نمیتوانست  اثری بر اقتصاد بگذارد و مشکلات طلا و ارز کشور طوری شود که دشمن هم از آب گلالود ماهی میگیرند.

 

وی بیان کرد: مذاکره با آمریکا که با در مقابل جنایاتی آل سعود به یمن سکوت کرده درست نیست، رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در مذاکره منافع خودمان را میخواهیم نه اینکه با وعده های نا برابر فقط دنبال منافع و امتیازات خودشان هستند مگر در برجام غیر از این بود که جز مکر و حیله مردم هیچ چیز ندیدند.

 

امام جمعه موقت حاجی اباد گفت: ایران با دنیا تعامل دارد منتهی جوانان ما شهید شدند که سر تعظیم و دست‌بوسی به استکبار نداشته باشیم و راه نجات ما نیز چیزی جز مقاومت نیست.

الهی منش اذعان داشت: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که مذاکره به صلاح نیست بر اساس تجربه عملی مانند برجام است چراکه آمریکایی‌ها مذاکره منطقی نمی‌کند و با خوی استکباری از همان ابتدا ۵۰ درصد سهم خود را برداشته و از ۵۰ درصد باقیمانده ۲۵ درصد امتیاز می‌گیرند و حتی ۲۵ درصد باقیمانده حق خود را نسیه می‌دهند و در نهایت پیمان‌شکنی می‌کنند.

وی ادامه داد: ایران در برجام همه چیز را به صورت نقد داد اما آن‌ها حتی مبادلات بانکی را تسهیل نکرده و تحریم‌ها را کم نکردند و این سبک آمریکایی‌ها است و طوری نیست که با رفتن به سمت مذاکره این سبک تغییر کند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تیزبینانه آینده را می‌بینند و گفتند که به مذاکرات خوش‌بین نیستند که از نگاه دنیا شناسی و غرب‌شناسی بالای ایشان است، گفت: هدف آمریکا یک ایران ضعیف، وابسته و توسری‌خور است و می‌خواهند که ایران از جهت فناوری و نظامی قوی نباشد و در نهایت کشوری مانند عربستان ساخته شود.

الهی منش خاطرنشان کرد: عمده مشکلات کشور ما مربوط به ساختار داخلی است؛ باید رئیس‌جمهور به سخنان دلسوزان نظام توجه کند، چقدر در مجلس نامه نوشتیم که آقای سیف را عوض کنید اما الان و دیرهنگام عوض شد و با سوءتدبیر دلار به ۱۰ هزار تومان رسید.

الهی منش با بیان اینکه چرا به سخنان دلسوزان گوش نمی‌دهند در حالی که معتقدیم موفقیت دولت موفقیت نظام است، افزود: بانک مرکزی در دوران گذشته مؤسسات مالی را به بدترین نحو ساماندهی کرد و ما فریاد زدیم اما گوش ندادند و حتی معاون ارزی بانک مرکزی که باید قوی باشد یک جوان بی‌تجربه بود که هم‌اکنون به خاطر مفاسد اقتصادی دستگیر شده است.

خطیب نماز جمعه حاجی آباد تصریح کرد: این مشکلات ربطی به آمریکا ندارد و خدا کند که از سر منافع دشمن چیزی را در کشور پیاده نکنند.

الهی منش با اشاره به اینکه سیاست ترامپ در درازمدت تیشه به ریشه خودشان می‌زند، گفت: اگر قوه قضاییه با مفسدین برخورد کرده و گروه‌های سیاسی وحدت داشته باشند این گردنه‌ها را رد می‌کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68672

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.