عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به مشکلات مردم در خصوص موسسات مالی اعتباری و طرح سوال از وزیر اقتصاد گفت: اگر طیب‌نیا مشکل را حل نکند رئیس جمهور باید به مجلس بیاید. به گزارش به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به نامه نمایندگان به رئیس ...
عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به مشکلات مردم در خصوص موسسات مالی اعتباری و طرح سوال از وزیر اقتصاد گفت: اگر طیب‌نیا مشکل را حل نکند رئیس جمهور باید به مجلس بیاید.

به گزارش به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به نامه نمایندگان به رئیس جمهور در خصوص موسسات مالی اظهار کرد: بنده یک تذکر کتبی نیز در این خصوص به وزیر اقتصاد داده بودم و وزیر اقتصاد گفت که من در موضوع بانک مرکزی دخیل نیستم در صورتی که پاسخ دهنده سیستم اقتصادی کشور وزیر اقتصاد است.

وی با بیان اینکه طرح سوال از وزیر اقتصاد را در دستور کار قرار داده‌ایم، ابراز کرد: بنده به این نتیجه رسیدم که نامه‌ای را به رئیس جمهور در این خصوص بنویسم چرا که مردم به واقع زیان دیده و امنیت روانی ندارند و باید فکری در این خصوص شود.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قابل قبول نیست که وزیر اقتصاد بگوید بانک مرکزی پاسخگوست و بانک مرکزی نیز حرف دیگری بزند، ما که نمی‌خواهیم وزیر برای ما توضیح دهد ما چاره‌اندیشی کار را می‌خواهیم.

وی با بیان اینکه درخواست ما این است که موضوع موسسات مالی باید در جلسات سران قوا و شورای عالی امنیت ملی مطح شود، افزود: متاسفانه آقایان فقط گزارش می‌دهند، مگر مردم و نمایندگان مسخره وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی هستند که به جای حل مشکل فقط گزارش ارائه می‌دهند.

عزیزی به نامه‌ای که به رئیس جمهور با امضای بیش از ۸۰ نفر از نمایندگان نوشته اشاره و خاطرنشان کرد: در این نامه بیان کرده‌ایم که اگر این موسسات مجوز داشته‌اند چرا نظارت از طرف بانک مرکزی اعمال نشده و بانک مرکزی در این خصوص مسئول است و آقای سیف باید مردانه از مردم عذرخواهی کند و اگر مجوز نداشتند باز کوتاهی شده و سیستم قضایی باید ورود کرده و برخورد کند.

وی با تاکید بر اینکه در هر صورت سیستم قضایی باید برخورد کند، تصریح کرد: اگر سیستم قضایی با این موضوع برخورد قاطعی نکند مردم نسبت به دستگاه قضایی بدبین خواهند شد.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در مورد تقدیم سوال از رئیس جمهور به هیئت رئیسه نیز گفت: این موضوع روند خاص خود را دارد، ابتدا باید طرح سوال از وزیر اقتصاد انجام شود و اگر وزیر پاسخگو نبود و یا پاسخ وی قانع کننده نبود سوال از رئیس جمهور قوت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: اگر موضوع از طرف دولت به صورت جدی پیگیری و به نتیجه قابل قبول منجر و مشکلات مردم حل شود نیازی به سوال از رئیس جمهور نیست و ما هم نمی‌خواهیم وقت رئیس جمهور ، وزیر یا نمایندگان را بگیریم، هدف ما رسیدگی به موضوع موسسات مالی است.

عزیزی با بیان اینکه سیستم اقتصادی کشور باید هوشیار شود، اظهار داشت: بیشتر موسسات مالی ما از جمله آرمان، فرشتگان و موسسات دیگر مشکل دارند، سوال ما این است که با این وضعیت باید چه کار کرد، مردم به اعتبار اینکه اینها از بانک مرکزی مجوز دارند اندوخته اندک خودشان را سپرده گذاری کردند تا کمک زندگی شود حال اگر چنین شرایطی ایجاد شود به هیچ وجه قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه بنده به عنوان نماینده شرمنده مردم هستم، گفت: بنده در نطقی که در مجلس داشتم خطاب به آقای لاریجانی گفتم که آبروی مجلس در حال لکه‌دار شدن است اینکه همراهی با دولت بهانه‌ای برای این باشد که چیزی به دولت نگوییم درست نیست چرا که مگر ما با دولت همراهی نمی‌کنیم؟ نمی‌شود چشم‌مان را به روی حقیقت‌ها ببندیم و حرکت نکنیم به بهانه‌ اینکه کسی نگوید علیه دولت انتقاد کرده‌اید و یا آسیب رسانده‌اید.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید پاسخگوی مجلس و مقام معظم رهبری باشد، ابراز کرد: وزرای دولت باید پاسخگو باشند، بنده بر سر این موضوع ایستادگی خواهم کرد چرا که حق مردم در میان است.

عزیزی با اشاره به همراهی سایر نمایندگان برای پیگیری این موضوع اضافه کرد: جرقه این موضوع را نمایندگان استان زنجان زدند و مجلس را هوشیار کردند و دیگر نمایندگان به صحنه آمدند و بعد از اینکه به رئیس جمهور نامه زدیم حساسیت بیشتری به خرج دادند که امیدوارم هرچه سریع‌تر این مشکل برطرف شود.

وی با اظهار اینکه بعد از تعطیلات مجلس سوال از وزیر اقتصاد در مجلس دنبال خواهد شد، تصریح کرد: سعی بنده این است که بلافاصله بعد از تعطیلات سوال از وزیر اقتصاد انجام شود.

وی با بیان اینکه طرح سوال از وزیر اقتصاد به امضا حدود ۷۰ نفر از نمایندگان رسیده است، افزود: تعدا نمایندگانی که نامه به رئیس جمهور را امضا کرده‌اند بیش از ۸۰  نفر هستند اما بیشتر نمایندگان گلایه‌مند بودند که چرا نامه به رئیس را برای امضا به آنها نداده‌ایم، بنده به خاطر اینکه دولت کمی هوشیار شود این نامه را زودتر از اینکه به امضا دیگر نمایندگان برسد منتشر کردم.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در نامه به رئیس جمهور امضا نمایندگان اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقلین دیده می‌شود، گفت: همه طیف‌ها و گرایشهای سیاسی به خاطر مشکل مردم وارد عمل شدند و اطمینان دارم اگر وقت بیشتری برای جمع‌آوری امضا صرف می‌کردم بیش از ۱۵۰ نماینده نامه به رئیس جمهور را امضا می‌کردند.

متن نامه نمایندگان به رئیس جمهور به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

با احترام و آرزوی موفقیت برای جنابعالی در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیرو تذکرات متعدد اینجانب و سایر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در خصوص رسیدگی به وضعیت موسسات مالی و اعتباری؛ متأسفانه، هیچ مقام مسئولی پاسخگوی وضعیت نابسامان به وجود آمده نیست و مردم عزیزی که کمترین سرمایه خود را جهت کمک هزینه خود سپرده‌گذاری کرده بودند، هم اکنون به مالباختگانی تبدیل شده‌اند که امنیت زندگیشان به خطر افتاده است؛

جناب آقای رئیس جمهور، شایسته و زیبنده دولت تدبیر و امید نیست که وزیر اقتصاد اعلام کند موضوع به وزارت اقتصاد و دارایی مرتبط نیست، رئیس کل بانک مرکزی هم که پاسخگوی مجلس نیست، پس پاسخگوی وضعیت نابسامان اقتصادی به وجود آمده چه کسی می باشد؟

جناب آقای دکتر روحانی، مردم با هزاران امید و آرزو به جنابعالی که شعارتان تدبیر و امید بود رأی دادند، الان هم بخش قابل قابل توجهی از جامعه که سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری مخصوصا کاسپین، آرمان و … هستند، با هزاران امید از جنابعالی انتظار تدبیر دارند.

اجازه ندهید به مردم مظلوم ظلم مضاعف شود؛

جناب آقای رئیس جمهور، آیا از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی خود پرسیده‌اند که تاکنون چه اقدامی در این خصوص کرده است؟ آیا از آقای سیف پرسیده‌اید اگر اینها مجوز فعالیت داشتند پس چرا نظارت لازم انجام نشده است؟ و اگر مجوز نداشتند که وامصیبتا

 جناب آقای دکترروحانی! جنابعالی رئیس شورای امنیت میل کشور هستید بنده و نمایندگان امضاء کننده به عنوان خادمین مردم تأکید می کنیم اگر سریعا به موضوع رسیدگی نشود این مسئله به یک بحران ملی تبدیل خواهد شد؛

لذا، خواهشمندم، دستور فرمایید، با قید قوریت، موضوع در جلسه سران قوا و یا در شورای امنیت ملی مطرح و در خصوص حل مشکل مردم تصمیم گیری گردد.

قبلا از بذل توجه و عنایت جنابعالی سپاسگزارم

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=62820

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.