«این یکی از سختگیرانه ترین سیگنال هایی است که تاکنون توسط این صادرکننده مواد پتروشیمی ارسال شده و نشان می دهد عربستان قصد دارد به سمت بزرگترین رکود بازار نفت در سال های اخیر پیش رود.»   «علی النعیمی» وزیر نفت عربستان   به گزارش پیارم به نقل از سرویس سیاسی جام نیوز، برخی رسانه‌ها ...
«این یکی از سختگیرانه ترین سیگنال هایی است که تاکنون توسط این صادرکننده مواد پتروشیمی ارسال شده و نشان می دهد عربستان قصد دارد به سمت بزرگترین رکود بازار نفت در سال های اخیر پیش رود.»
 

«علی النعیمی» وزیر نفت عربستان

 

به گزارش پیارم به نقل از سرویس سیاسی جام نیوز، برخی رسانه‌ها و مطبوعات انگلیسی‌ زبان، امروز (دوشنبه، ۰۱ دی ۹۳) عناوین زیر را پوشش خبری داده اند:

 

 

پایگاه اطلاع رسانی شبکه سی ان بی سی امریکا (CNBC):

امارات متحده عربی از همه تولید کنندگان نفت جهانی خواست، تولید خود را در سال ۲۰۱۵ افزایش ندهند.

وزیر خارجه امارات، روز یکشنبه، مصرانه از همه تولید کنندگان نفت جهان خواست که سال آینده تولید خود را افزایش ندهند و گفت، این اقدام به سرعت در قیمت ها ثبات ایجاد خواهد کرد. سهیل بن محمد المزروعی گفت: ما همگان را دعوت می کنیم که با اوپک همراهی کرده و با عدم افزایش تولیدات در سال ۲۰۱۵، برای ثبات و تعادل بازار قدم بردارند. اگر همگان طبق تصمیم اوپک عمل کنند، بازار در زمان اندکی به ثبات خواهد رسید.

خبرگزاری رویترز انگلیس (Reuters):

عربستان می گوید، تولید نفت خود را کاهش نخواهد داد.

عربستان سعودی روز یکشنبه اعلام کرد، حاضر نیست برای سرپا نگه داشتن بازارهای نفت جهانی تولید خود را کاهش دهد حتی اگر کشورهایی که عضو اوپک نیستند چنین اقدامی را انجام دهند. این یکی از سختگیرانه ترین سیگنال هایی است که تاکنون توسط این صادرکننده مواد پتروشیمی ارسال شده و نشان می دهد عربستان قصد دارد به سمت بزرگترین رکود بازار نفت در سال های اخیر پیش رود.

روزنامه صهیونیستی آروتز شوا (Arutz Sheva):

سقوط قیمت نفت توسط عربستان سعودی با هدف متوقف کردن برنامه هسته ای ایران صورت گرفته است.

تحلیلگران اتفاق نظر دارند که سقوط شدید قیمت نفت به سبب سرازیر شدن سیل آسای نفت عربستان به بازارها، تلاشی برای شکست دادن ایران است و این درحالی است که امریکا برنامه هسته ای تهران را متوقف نکرده است. قیمت نفت از حدود ۱۱۵ دلار در هر بشکه در آگوست گذشته به زیر ۶۰ دلار در اواسط ماه جاری سقوط کرده است و تحلیلگران بر این باورند که عربستان سعودی عمدا موجب این سقوط نفت شده و از آن به عنوان سلاحی علیه ایران استفاده می کند.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه یورونیوز (Euronews):

امریکا در سوگ افسران کشته شده پلیس/ یک افسر پلیس دیگر در فلوریدا کشته شد.

از فلوریدا خبر می رسد که یک افسر پلیس در بامداد روز یکشنبه کشته شده و یک مظنون نیز در این رابطه بازداشت شده است. از سوی دیگر، فردی که روز شنبه دو پلیس را در نیویورک به ضرب گلوله از پا درآورده بود، یک جوان ۲۸ ساله سیاه پوست به نام اسماعیل برینسلی معرفی شده است. بنابر گزارشها، او که بلافاصله پس از این حمله خودکشی کرده، دلیل این اقدام خود را انتقام خون مرد سیاه پوستی عنوان کرده که هنگام بازداشت او توسط پلیس نیویورک در تابستان امسال کشته شد. محل وقوع این حادثه در بروکلین، به شدت تحت کنترل پلیس قرار گرفته است.

۱۱۱

کلیدواژه ها
Reuters  |  رویترز  |  قیمت  |  پلیس  |  نفت  |  عربستان  |  ایران  |  هسته ای  |
لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24848

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.