این روزها برداشت خرمای پیارم در  شهرستان حاجی آباد آغاز و این طلای شیرین وارد بازار فروش شده است. ...

به گزارش خبرنگار پیارم حاجی آباد، همزمان با مهر ماه برداشت محصول خرمای پیارم در بخش مرکزی حاجی آباد نیز آغاز شده است و کیفیت خرمای پیارم بسیار بی‌نظیر بوده و هم‌اکنون برای فروش و مصرف وارد بازار داخلی و خارجی شده است.

شهرستان حاجی آباد قطب تولید بهترین خرمای پیارم جهان است و برداشت آن از اوایل مهر ماه در روستاهای  طارم، درآگاه، دهستان، تزرج، برآفتاب،برغنی،جائین آغاز شده است.

باتوجه به اینکه محصول خرمای پیارم یکی از محصولات باارزش به حساب می‌آید می‌تواند در شهرستان توسعه یابد که در این راستا تاکنون اقدامات بسیار خوبی توسط کشاورزان و مسئولان منطقه انجام شده است.

پیش‌بینی برداشت هشت هزار تن پیارم در حاجی آباد

شهرستان حاجی آباد رتبه اول تولید خرمای پیارم را در استان دارد، سطح زیرکشت محصول خرمای پیارم در حاجی آباد حدود ۲هزار و ۲۰۰هکتار است و پیش بینی می شود از این سطح بیش از ۸ هزار تن محصول برداشت شود و قیمت هر کیلو گرم خرمای پیارم از باغداران به قیمت ۱۸هزار تومان خریداری می شود.

تولید خرمای پیارم نیازمند حمایت مسئولان است

یکی از پیارم ‌کاران حاجی آبادی با اشاره به اینکه علاقه زیادی به تولید محصول پیارم دارم، افزود: تولید و کشت محصول پیارم نیازمند حمایت ویژه و واقعی مسئولان است و باید در این زمینه تسهیلات کم بهره‌ای در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تولید محصول خرمای پیارم  در سال پنجم به بعد می‌تواند برای کشاورزان منطقه بسیار درآمدزا باشد، افزود: اگر بتوانیم زیرساخت‌های تولید این محصول را در منطقه فراهم کنیم بی‌شک اقتصاد حاجی آباد با تولید خرمای پیارم رونق اساسی می‌یابد.

یکی از عامل اصلی صادرات خرمای پیارم بسته‌بندی شیک و استاندارد است که در این زمینه نیز با ورود بخش خصوصی و احداث کارخانه بسته بندی خرمای پیارم با بسته‌بندی استاندارد و با نام تجاری آذر  به اسم خود شهرستان به بازار کشورهای استرالیا، روسیه ، کانادا و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

امروزه صادرات محصولات کشاورزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اگر بتوانیم توسعه تولید خرمای پیارم و بسته‌بندی استاندارد این محصول را فراهم کنیم گام بزرگی در پویایی اقتصاد منطقه برداشته می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=65488

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.