امام جمعه شهرستان حاجی اباد از طبخ و توزیع 10000 پرس غذای گرم به مناسبت عید غدیر در شهرستان حاجی آباد خبر داد. ...

به گزارش خبرنگار پیارم، حجت الاسلام شریفی امام جمعه شهرستان حاجی آباد اظهار کرد: عید سعید غدیر خم یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و یکی از سنت‌های حسنه در این روز اطعام مؤمنان و نیازمندان است به طوری که روایات فراوانی از ائمه معصومین (ع) در این خصوص وجود دارد.

 

حجت الاسلام شریفی گفت: از امام صادق (ع) و همچنین امام رضا (ع) روایات متعددی در باره اهمیت و ثواب اطعام و افطاری در روز عید غدیر نقل شده و اطعام غدیریه همواره به عنوان یکی از سنت‌های نیکو و سفارش شده مورد تاکید پیشوایان بوده است.

 

وی با تاکید بر اینکه اطعام روز عید غدیر می‌تواند در قالب‌های متفاوتی ارائه شود، افزود: همه مردم می‌توانند در این سنت زیبا و شایسته سهمی داشته باشند از اطعام فقرا و نیازمندان تا اطعام خویشان و همسایگان، از یک قرص نان تا برپایی سفره‌های افطاری و اطعام قطعاً نزد پروردگار مهربان دارای ثواب خواهد بود.

 

حجت الاسلام شریفی اطعام مؤمنان را یکی از سفارشات ائمه معصومین در این روز عنوان و تصریح کرد: دفتر امام جمعه حاجی آباد علاوه بر تشویق تشکل‌های دینی مبنی بر احیا و ترویج سنت اطعام در این ایام خجسته راهبرد امسال خویش را احیا و ترویج اطعام خانگی در غدیر خم خواهد گذاشت؛ بدین معنا که آحاد مردم مغان یک یا هر تعداد که توانایی دارند غذایی پخته و توزیع نمایند تا اطعام غدیر خم در خانه‌های تک تک عاشقان امیرالمومنین به اندازه توانشان نهادینه شود.

 

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر پخت و توزیع غذا، راه اندازی کاروان شادی، برپایی ایستگاه صلواتی، بیش از ۴۵۰۰ قرص نان احسان در ۱۰ نانوایی در روز عید غدیر خم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت نکات ستاد مقابله با کرونا بین مردم توزیع می‌شود.

 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت آشنایی نسل جوان با با فرهنگ و واقعه غدیر خم، یاد آوری کرد: به همین منظور برگزاری گفتمان غدیر شناسی، مسابقات فرهنگی و هنری با موضوع غدیر، ادامه نهضت کمک مومنانه در سطح شهرستان، ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی در مناطق محروم، مسابقه کتابخوانی خطبه غدیر از دیگر برنامه‌های شاخص در روز غدیر در سطح شهرستان حاجی آباد است که عمده آنها با محوریت مساجد، پایگاه‌های بسیج، هیئت‌های مذهبی، جوانان، امامان محله و روستا برگزار خواهد شد که سایر دستگاه‌های فرهنگی نیز مشارکت دارند.

بیش از ۱۰۰۰۰هزار پرس غذای گرم توسط موکب شهید عبدالحمید سالاری، هیئتامنای مسجد امام حسین بخش فارغان، و هیئت های بخش احمدی و مرکزی شهرستان در روز غدیر پخت و در بین مردم تقسیم شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=72787

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.