باگذشت ۸ سال از اجرای طرح مسکن مهر در حاجی آباد می‌گذرد همچنان این مجتمع های مسکونی بدون هیچ گونه امکانات رفاهی و بهداشتی در بی مهری بسر می بردند. ...

به گزارش پیارم حاجی آباد،، شهرستان حاجی آباد مانند بسیاری از شهرهای دیگر باتوجه به سطح پایین درآمد مردم در خرید مسکن مهر استقبال خوبی صورت گرفت و اکثر اهالی این شهرستان قدرت خرید مسکن را نداشته و در خانه اجاره ای زندگی می کردند ولی با ورود مسکن های مهر اکثریت مردم با توجه به درآمد کم در قالب تعاونی های متفاوت اقدام به ثبت نام و خرید این مسکن های ارزان قیمت کردند.

رضایی که یکی از ساکنین مسکن مهر …دل پردردی دارد و می گوید: باکلی بدبختی و قرض و آرزو خانه دار شدن، پس از مدتها صاحب خونه شدیم و خوشحال بودیم که حالا دیگه یک نفس راحت می کشیم حالا بعد از گذشت ۸ سال متاسفانه با مشکلات زیادی از جمله مشکل بهداشت محیط این مسکن ها روبه رو شده ایم. وی افزود: این مجتمع ها هنوز سطل زباله ندارند و آشغالها در کانال جدول منازل و جایی که محل رفت و آمد کودکان و اهالی ساختمان هست ریخته می شوند.

حسن زاده که یکی از مالکان کارگر این واحدها هست با اشاره به مشکلات زیر ساختی بسیار زیاد مسکن مهر کارگران حاجی آباد، اظهار داشت: این پروژه از امکاناتی از جمله پارک، روشنایی، آسفالت، تلفن ثابت و پوشش تلفن همراه محروم است و هیچ خدماتی حتی سطل زباله و جمع آوری زباله به صورت منظم برای آن در نظر گرفته نشده است.

اگر وضعیت جمع آوری زباله ها در مسکن مهر همین طور ادامه داشته باشد اهالی آنجا دچار بیماری می شوند و این مسئله اهالی مسکن مهر را نگران کرده است و مراجعات زیادی نیز به ادارات داشته اند ولی کسی پاسخگو نیست.

حفر و رهاشدن چاله هایی که توسط مخابرات برای وصل تلفن ایجاد شده از دیگر مشکلات مسکن مهر حاجی آباد بود که توسط جعفری یکی دیگر از ساکنان این واحدها عنوان شد، به گفته وی این چاله ها یک ماه است که حفر شده و به حال خود رها شده ولی هیچ مسئولی به فکر خطرات و پیامدهای این موضوع فکر نمی کند چه بسا امکان سقوط کودکان در این چاله ها بسیار زیاد هست. وی ضمن انتقاد از نحوه پرکردن ادامه داد: برخی از این چاله ها فقط با سنگ و خاک پر کرده اند و نیازمند آسفالت مجدد می باشد.

جعفری تصریح کرد: این مجتمع ها از کمترین امکانات رفاهی برخوردار هستند به طوری که شبها انجا هیچ گونه روشنایی ندارد نه پیمانکار و نه مسئول تعاونی هیچ کدام زیر بار نمی روند که مشکل این مجتمع ها را حل کنند.

امانی و همسرش از دیگر ساکنان این واحدها از محوطه بی در و پیکر و نبود آسفالت و کوچه های خاکی انتقاد کردند و خواستار احداث حصار برای محوطه ساختمان و یک درب برای این مجموعه شدند که از ورود سگ های ولگرد در محوطه جلوگیری کند.

آنها از کوچه های خاکی که موقع وقوع طوفان پر از گرد و خاک و موقع بارندگی رفت آمد ساکنان مسکن مهر را با مشکل روبه رو می کند نیز ابراز نگرانی کردند.

خانم دولتی یکی دیگر ساکنان این واحدها، بوی بد فاضلاب و پر شدن هرهفته چاه های فاضلاب ساختمان به خصوص طبقات همکف از مشکلات اساسی ذکر کرد و افزود: اهالی از این موضوع رنج می برند و باید هرهفته چاه فاضلاب را تخلیه کنند، این اهالی با شرایط موجود نگران سلامت خانواده خود هستند.

در پایان ساکنین این محلات با اشاره به تغییر مدیریت عالی استان اظهار امیدواری کردند مورد مهر و محبت بیشتر مسولین قرار گیرند.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=65540

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.