فرمانده سپاه حاجی آباد گفت: شهرستان حاجی آباد کشاورزی محور است و طرح بسیج همگام با کشاورز بسیج مهندسین کشاورزی با همراهی کشاورزان،گامی موثر در بهبود و افزایش محصولات کشاورزی در جهت پیشرفت اقتصادی کشور برداشته است. ...

به گزارش پیارم حاجی آباد، محمد میرزاده فرمانده سپاه حاجی آباد در مراسم تودیع و معارفه بسیج مهندسین کشاورزی ضمن خیرمقدم طی سخنانی اظهار داشت: بسیج در همه تشکیلات انقلاب حضور فعال دارد و در فرآیند شکل گیری ادامه حیات و بقاء و پیشرفت و توسعه آن از جهات مختلف نقش مهندسین بسیجی در جامعه فوق العاده مهم و اساسی می باشد.
میرزاده افزود : خدمات کشاورزی منطقه براساس وضیعت خاص شهرستان به طور اعم وظیفه کانون مهندسین کشاورزی است .
وی بیان داشت با توجه به شرایط سخت اقتصادی و برای افزایش تولید در واحد سطح بسیج مهندسین کشاورزی باید در زمینه آموزش به کشاورزان ورود پیدا کند و با آموزش صحیح شیوه کشاورزی هم تولید افزایش پیدا می کند و هم کشاورز نانی بر سر سفر خانوده خود می برد.
فرمانده سپاه حاجی آباد با اشاره به بحث یکپارچه سازی زمین های کشاورزی تصریح کرد: متاسفانه چند نفر در منطقه شروع به خرید زمین های کشاورزی کشاورزان به عنوان مثال منطقه طارم که این کار به ضرر منطقه و کشاورز است، کشاورزی نباید انحصاری و در اختیار یک نفر باشد.
میرزاده بیان داشت: اگر قرار است بحث یکپارچه سازی مطرح و در منطقه اجرا شود باید در غالب تعاونی باشد نه این که آب و زمین در انحصار یک عده خاص قرار گیرد و کشاورز به عنوان کارگپر اونجا فعالیت کند.
وی با بیان اینکه اگر بسیج مهندسین کشاورزی ما در روستاها ورود پیدا می کردند و به کشاورزان درزمینه شیوه های درست و صحیح کشاورزی آموزش می دادند کشاورز ما آب و زمین خود را رها نمی کرد و به شهر مهاجرت نمی کرد.
این مقام مسئول با اشاره به طرح کاشت انجیر استهبان در کوهشاه احمدی افزود: بسیج سازندگی سال قبل با همکاری جهاد کشاورزی اقدام به کاشت انجیر استهبان در منطقه کوهشاه احمدی کردند و به هر خانواده ده بوته انجیر دادند که با این کا مردم منطقه خودشان نیز استقبال کردند و اقدام به خرید بیشتر نهال و کاشت آن کرده اند که پیش بینی می کنیم پنچ سال آینده منطقه کوهشاه احمدی قطب تولید انجیر در منطقه می شود.
میرزاده اظهار کرد: در سالجاری که از سوی مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، بسیج مهندسین با نقش آفرینی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان بستر توسعه اقتصادی و در عرصه جنگ اقتصادی و دوشادوش سازمان جهاد کشاورزی، بتواند با ارتقاء جهشی سطح علمی کشاورزان و تولید کنندگان در افزایش بهره وری و تولید سهیم باشد و قدمهای شایسته ای را بردارد.
وی یادآور شد: شهرستان حاجی آباد کشاورزی محور است و جای کار در زمینه کشاورزی زیاد دارد در حال حاضر بسیج مهندسین با برخورداری از نیروهای داوطلب، متخصص، متعهد و ولایت مدار و سازمان یافته در گروه های تخصصی، مروج ارزشها و تفکر بسیجی در جامعه مهندسین کشاورزی می باشد.
میرزاده تصریح کرد: یکی ازماموریتهای مهم و اساسی بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی که منطبق با سیاستهای سالجاری سازمان بسیج مستضعفین است، اجرای طرح ملی بسیج همگام با کشاورز ومنابع طبیعی می باشد.
وی گفت: این طرح از طریق تشکیل کارگروه علمی کشاورزی و منابع طبیعی در یک پایگاه روستایی و عشایری و با بهره گیری از خدمات علمی مهندسان و کارشناسان بسیجی و طی بازدیدهای علمی از مزارع و باغات نمونه و الگوگیری از طرح های موفق کشاورزی و نیز برگزاری نشست های مستمر با کشاورزان و تولید کنندگان صورت می پذیرد.
وی افزود: هدف از اجرای این طرح در بخش کشاورزی؛ تاکید بر لزوم صرفه جویی و آموزش راهکارهای افزایش راندمان آبیاری در شرایط خشکسالی، ارتقاء بهره وری منابع تولید به منظور تولید محصول سالم و کاهش فاصله بین متوسط عملکرد کشاورزان با عملکرد کشاورزان نمونه می باشد.
میرزاده ادامه داد: این طرح امسال در راستای همیاری درحفظ و احیاء منابع طبیعی نیز در زمینه فعالیت، حمایت، حفظ، گسترش و احیاء منابع طبیعی، کمک به جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و حراست از آنها در برابر آسیبهایی که روز به روز درحال گسترش هستند اجرا خواهد شد.
در این مراسم مهندس جعفری تودیع و دکتر محمد غلامپور به عنوان مسئول بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان معرفی شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68310

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.