همزمان با اخباری درباره درگیری داخلی داعش در «تلعفر»؛ یک منبع عراقی اعلام کرد که داعش در شهر تلعفر در غرب شهر موصل مرگ «خلیفه» خودخوانده را تأیید کرده و گفته جانشین او به زودی اعلام خواهد شد، این منبع همچنین گفته اختلافات داخلی شدیدی در داعش در تلعفر شکل گرفته است. به گزارش پیارم ...
همزمان با اخباری درباره درگیری داخلی داعش در «تلعفر»؛

شبکه عراقی: داعش در تلعفر مرگ بغدادی را تأیید کرده است

یک منبع عراقی اعلام کرد که داعش در شهر تلعفر در غرب شهر موصل مرگ «خلیفه» خودخوانده را تأیید کرده و گفته جانشین او به زودی اعلام خواهد شد، این منبع همچنین گفته اختلافات داخلی شدیدی در داعش در تلعفر شکل گرفته است.

به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از  راه دانا؛ یک «منبع محلی» در استان «نینوی» عراق گفت که داعش در بیانیه‌ای که در شهر «تلعفر» منتشر کرده، مرگ «ابوبکر البغدادی» خلیفه خود را تایید کرده است.

پایگاه خبری شبکه «السومریه»، به نقل از این منبع که هویتش را اعلام نکرد نوشت: داعش (در تلعفر) در بیانیه‌ای کوتاه، مرگ سرکرده خود را تایید و اعلام کرد که بزودی نام خلیفه جدید را اعلام خواهد کرد.

تلعفر شهری در ۷۰ کیلومتری غرب شهر موصل است که هنوز تحت کنترل داعش قرار دارد. این شهر به دلیل نزدیکی به موصل و فاصله ۶۰ کیلومتری آن تا مرز سوریه، اهمیت لجستیک بالایی برای داعش داشت.

طبق این خبر، «منبع محلی» توضیح داده که داعش از اعضای خود خواستار ادامه «استقامت در مقرهای خلافت» و عدم توجه به شایعات «فتنه»‌انگیز شده است.

به گفته این منبع، اینچنین خبری قابل انتظار بود چرا که از دو روز پیش، داعش در بیانیه دیگری هرگونه سخن گفتن درباره سرنوشت بغدادی را ممنوع کرده بود.

هنوز منابع رسانه‌ای اصلی داعش مثل آنچه «خبرگزاری اعماق» خوانده می‌شود، به این اخبار واکنشی نشان نداده‌اند. آمریکا و روسیه در زمان‌های جداگانه‌ای پیشتر از کشته شدن بغدادی در حملات هوایی خبر داده بودند.

آشوب در صفوف داعش در تلعفر

همزمان با انتشار چنین اخباری، شبکه خبری السومریه به نقل از منابع مطلع محلی در تلعفر، از مخالفت برخی اعضای داعش که حامی بغدادی هستند، با سران این گروهک خبر داد.

این منبع گفت: شهرستان تلعفر اکنون شاهد کودتایی داخلی در داعش است تا نبرد سران متنفذی را که در انتظار مرگ بغدادی بودند، به سود خود تمام کنند.

این منبع می‌گوید که هم‌اکنون نوعی منع آمد و شد برای دسته‌های نظامی وابسته به داعش در سراسر تلعفر مقرر شده است.. همچنین شماری از عناصر طرفدار بغدادی در داعش نیز بازداشت شده‌اند… و سران عربی و خارجی داعش که متنفذ هستند، تلاش می‌کنند بر اوضاع مسلط شوند.

به گفته این منبع، بعید نیست شهرستان تلعفر که تحت کنترل داعش است، پس از اعلام خبر مرگ بغدادی، شاهد نبرد داخلی خونینی باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=64373

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.