مدیرجهادکشاورزی پارسیان از شیوع آفت خطرناک سوسک خرطومی حنایی در نخلستان های شهرستان پارسیان خبرداد وگفت:ناکنون دو هکتار از نخلستان های شهر دشتی دچار آفت سوسک سرخرطومی حنایی شده اند.   به گزارش پیارم، یعقوب دلدار مدیرجهادکشاورزی پارسیان در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر؛گفت:آفتِ سرخرطومی حنایی نوعی سوسک جونده به رنگ قرمز مایل به حنایی ...
مدیرجهادکشاورزی پارسیان از شیوع آفت خطرناک سوسک خرطومی حنایی در نخلستان های شهرستان پارسیان خبرداد وگفت:ناکنون دو هکتار از نخلستان های شهر دشتی دچار آفت سوسک سرخرطومی حنایی شده اند.
 سوسک سرخرطومی حنایی آفت جدید نخلستان‌های پارسیان

به گزارش پیارم، یعقوب دلدار مدیرجهادکشاورزی پارسیان در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر؛گفت:آفتِ سرخرطومی حنایی نوعی سوسک جونده به رنگ قرمز مایل به حنایی تا قهوه ای تیره می باشد که چند سال پیش بهمراه نهال‌های آلوده‌ کشور عمان وارد ایران شده اشت.

وی اظهار کرد: این حشره با ایجاد تونل در درخت خرما، آوندهای آبکش آن را مسدود کرده و سبب از میان رفتن درخت می‎شود.

دلدار افزود :این حشره برای نخستین بار در بهمن ماه سال ۹۲ در یکی از باغات روستای حمیران مشاهده شد که در ابتدای سال ۹۳ با کمک گروه متخصص اعزامی از استان سیستان وبلوچستان ردیابی و ۳۰ اصله نخل،نایلون کشی،قرص گذاری  ودرنهایت ضدعفونی گردید واز آن زمان طبق ردیابی های انجام شده تا پایان سال گذشته مورد جدیدی مشاهده نگردید.

مدیرجهادکشاورزی پارسیان با ابراز نگرانی از آلوده شدن دو هکتار از نخلستان های شهر دشتی پارسیان تصریح کرد:با شناسایی اولین آفت در این نخلستان ها به تهیه تله فرمونی وسطل،توزیع قرص فستوکسین،سم سوین وکلاسهای آموزشی جهت مبارزه با این آفت اقدام نموده ایم،که امیدواریم از شیوع بیشتر آن جلوگیری نماییم.

وی با توصیه به کشاورزان وباغداران افزود:با شرکت در کلاس های آموزشی ودریافت فرمون،سطل و قرص در زمینه ردیابی ،شناسایی و ازبین بردن این آفت همکاری وتلاش لازم را داشته باشید.

شهرستان پارسیان دارای ۵۰۰ هکتار نخلستان می باشد که ۳۰۰ هکتار آن به صورت آبی و۲۰۰ هکتار دیگر نیز به صورت نخلستان دیم اداره می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=62699

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.