آنچه باعث نگرانی مردم شده این است که زمان نامناسب سفر و همچنین مدت زمان بسیار کوتاه سفر بر نتایج حاصل ازآن اثر بگذارد و اثرات این سفر را کاهش دهد . به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خاورستان: اواسط هفته پیش بود که مطلع شدیم رئیس جمهور محترم و هیئت ...
سفر استانی یازدهم دولت یازدهم به خراسان جنوبی هم کوتاه هم بدموقع

آنچه باعث نگرانی مردم شده این است که زمان نامناسب سفر و همچنین مدت زمان بسیار کوتاه سفر بر نتایج حاصل ازآن اثر بگذارد و اثرات این سفر را کاهش دهد .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خاورستان: اواسط هفته پیش بود که مطلع شدیم رئیس جمهور محترم و هیئت دولت یازدهم در یازدهمین سفر استانی خود به خراسان جنوبی سفر می کند . اما هنوز زمان دقیق سفر مشخص نشده بود . بعضی امید داشتند تا میزبان رئیس جمهور در دو هفته بعد ازآن یعنی روزهای ۶ و ۷ دیماه باشند .

اما استاندار روز چهارشنبه هفته پیش روز ۲۶ آذرماه اعلام کرد که رئیس جمهور روز چهارشنبه هفته جاری سوم دیماه به بیرجند خواهد آمد .

با مشخص شدن برنامه سفر هیئت دولت  در هفته جاری بسیاری از مردم و مسئولان و کارمندان متعجب و ناراحت شدند .

چون با نگاهی به گذرا به تقویم می توان فهمید در این هفته روز یکشنبه تعطیل رسمی و مصادف با رحلت جانگداز رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)  و همچنین روز سه شنبه تعطیل رسمی و مصادف با شهادت امام رضا (ع) می باشد .

یکی ازرسوم دیرینه مردم استان های خراسان سفر عموم مردم و هیئات مذهبی به مشهد مقدس و عزاداری در محضر مبارکر امام رضا(ع) می باشد . بنابراین بخش قابل توجهی از مردم به مشهد مقدس سفر میکنند . گرچه تعطیلی دوروزه نیز باعث شده تعدادی دیگر به شهرستانها و روستاهای اطراف برای عزاداری و دید وبازدید بروند .

از سوئی دیگر دو روز پیش مشخص شد که امسال برنامه عزاداری ایام پایانی ماه صفر رنگ و بوی شهادت و ایثار خواهد گرفت چون پیکر ۸ شهید گمنام برای تشییع به استان خراسان جنوبی اعزام خواهد شد . گرچه تشییع پیکر این ۸ شهید گمنام تحت تأثیر سفر ریاست جمهوری قرار گرفت و باعث شد برای استقبال از این عزیزان برنامه ریزی مناسبی صورت نگیرد .

بنابراین سفر ریاست جمهوری به استان خراسان جنوبی زمانی صورت می گیرد که عموم مردم و هیئات مذهبی سرگرم مراجعت ازمشهد مقدس به بیرجند و سایر شهرستانهای استان هستند و همچنین بخشی از کارکنان و نیروهای نظامی و انتظامی نیز که برای سفر به مشهد مقدس و شرکت در عزاداری ها برنامه ریزی کرده بودند به دلیل آماده سازی مقدمات هیئت دولت به استان از این عزاداری و سفر مقدس محروم شوند و همچنین تشییع شهداء گمنام تحت الشعاع سفر ریاست جمهوری قرار گیرد .

نکته ای که قابل ذکر است به گفته بعضی از مسئولان استانداری ، زمان نامناسب این سفر به  دفتر رئیس جمهور محترم اطلاع داده شده ولی گفته شده برنامه ریزی صورت گرفته و امکان جابجائی زمان سفر امکان پذیر نمی باشد .

اما نکته دیگر مقایسه ده سفر قبلی رئیس جمهور به استان های دیگر می باشد :

ردیف

استان میزبان هیئت دولت

روز ورود

روز خروج

تعداد روز سفر

۱

خوزستان

۲۴ دیماه  سال ۹۲

۲۶ دیماه سال ۹۲

۳ روزه

۲

هرمزگان

۶ اسفند سال ۹۲

۸ اسفند سال ۹۲

۳ روزه

۳

سیستان و بلوچستان

۲۶ فروردین

۲۸ فروردین

۳ روزه

۴

لرستان

۲۸ خرداد

۲۹ خرداد

۲ روزه

۵

ایلام

۱۷ اردیبهشت

ساعت ۱۲ شب ۱۷ اردیبهشت

۱ روزه

۶

چهار محل بختیاری

۱۵ مرداد

۱۶ مرداد

۲ روزه

۷

اردبیل

۲۹ مرداد

۳۰مرداد

۲ روزه

۸

خراسان رضوی–ساعت ۹ صبح

۱۵ شهریور

۱۷ شهریور

۳ روزه

۹

زنجان – شرکت در مراسم تشییع پیکر آیت الله مهدوی کنی

۳۰ مهر

۳۰ مهر ساعت ۱۲ شب –

یک روزه – ناتمام ماندن سفر به دلیل شرکت در مراسم تشییع آیت الله مهدوی کنی

۱۰

گرگان ۱۱ آذر  –

۱۱ آذر

۱۲ آذرماه

۲ روزه

همانطور که مشخص است مدت زمان سفر رئیس جمهور محترم طی ۱۰ سفری که به استان های مختلف داشته اند غیر از استانهای زنجان و ایلام  حداقل دو روز بوده است . حتی در استانهای خوزستان ، هرمزگان سیستان وبلوچستان، خراسان رضوی مدت سفر ۳ روز بوده است .

فقط استانهای زنجان و ایلام فقط یک روز میزبان رئیس جمهور بوده اند که البته سفر ایشان به استان زنجان دوروزه پیش بینی شد ولی به دلیل شرکت در مراسم تشییع آیت الله مهدوی کنی این سفر به یک روز خلاصه شد .

فقط آن طور که مشخص است فقط سفر ایشان به ایلام بوده است که فقط یک روز برای آن برنامه ریزی شده است .

بنابراین ناگفته پیداست که سفر یک روز هیئت دولت به استان خراسان جنوبی جای سوال مهم دیگری را برای مردم این استان باقی می گذارد ؟

 با مقایسه ای گذرا بین استان ایلام و استان خراسان جنوبی ازلحاظ وسعت و محرومیت شاید سفر یک روزه ایشان را به ایلام بتوان توجیه کرد ولی با عمق محرومیت این استان و ظرفیت ها و استعدادهای نهفته و وسعت استان خراسان جنوبی جا داشت برنامه سفر هیئت دولت به استان خراسان جنوبی دو روز پیش بینی گردد .

به اختصار باید گفت مردم مهمان نواز  استان خراسان جنوبی با عمده محرومیت ها و مشکلات  همیشه  چشم به راه مسئولان بلندمرتبه اجرائی هستند تا با حضور در این استان عمق محرومیت این استان را درک کنند و شاید زخمی از پیکره  این استان را مرهمی کنند و به وظیفه  وتعهد خود برای خدمت رسانی به این مردم جامه عمل بپوشانند ولی آنچه باعث نگرانی مردم شده این است که زمان نامناسب سفر و همچنین مدت زمان بسیار کوتاه سفر بر نتایج حاصل ازآن اثر بگذارد و اثرات این سفر را کاهش دهد .

لذا دوستی با شنیدن زمان سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی می گفت : آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا ؟!

انتهای پیام/

 

کلید واژه
لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24654

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.