با وجود اهمیتی که پایگاه‌های انتقال خون در زندگی انسان دارند، شهرستان 68 هزار نفری حاجی اباد کماکان از داشتن پایگاه انتقال خون محروم است و این موضوع موجب اعتراض شهروندان این شهرستان شده است. ...

به گزارش خبرنگار پیارم، پایگاه‌های انتقال خون از مراکز مورد نیاز در کشور که هم جنبه معنوی و انسان دوستانه برای اهداکنندگان و هم این که به سلامت جسم کمک می‌کنند و از همه مهمتر جان انسان‌های نیازمند به خون را نجات می‌دهند.

خون اهدا شده نجات بخش زندگی انسان‌هایی که برای رهایی از مشکلات جسمانی به این ماده حیاتی نیاز مبرم دارند و باید در کنار این موضوع و اینگونه بیماران نیازمند به خون، انسان‌هایی باشند که از ماده رگ حیات خود ببخشند .

اهدای خون یکی از اعمال پسندیده‌ای است که مردم نوع دوست ایران اسلامی در اکثر مواقع برای رضای خدا و کمک به نیازمندان و حس انسان دوستانه خود  اقدام به اهدای خون رایگان می‌نمایند.

شهرستان حاجی آباد با حدود ۶۸ هزار نفر جمعیت  فاقد پایگاه انتقال خون است که ۲۰ هرماه به صورت ماشین سیار در شهرستان حضور پیدا می کنند که این امر مردم مشتاق به اهدا خون را با مشکلات عدیده‌ای مواجه ساخته است .

به همین منظور خبرنگار پیارم  پای صحبت و درد دل جمعی از شهروندان حاجی آبادی نشسته که ماحصل این گفت‌وگو در پی می‌آید  یکی از شهروندان حاجی آباد در این زمینه اظهار داشت: شهرستان حاجی آباد یکی از مناطقی است که از نظر موقعیت استراتژیک و وجود جاده ترانزیتی روزانه با تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین زیادی مواجه است و همچنین بیماران زیادی از شهرهای همجوار به بیمارستان این شهرستان منتقل می‌شوند .

آبسالان افزود: استقرار یک پایگاه انتقال خون برای ارائه خدمات به مردم یکی از نیازهای ضروری مردم شهرستان حاجی آباد است که برای انجام امر خداپسندانه‌ای مانند اهدای خون مجبور نباشند به مرکز استان مراجعه کنند یا منتظر باشند که ماهی یک بار ماشین سیار بیاید.

*حوادث خونین در جاده ترانزیتی نیاز به پایگاه انتقال خون را ضروری می‌سازد 

یوسفی افزود: علاوه بر این قرار گرفتن  شهرستان حاجی آباد در مسیر جاده مواصلاتی شمال به جنوب و تصادفات و حوادث خونین جاده‌ای وجود پایگاه انتقال خون را در این شهرستان ضروری می‌سازد .

نبود پایگاه انتقال خون انگیزه داوطلبان را می‌گیرد 

یکی دیگر از مردم شهرستان حاجی آباد با گلایه از نبود پایگاه انتقال خون در این شهرستان اظهار داشت:  احداث پایگاه انتقال خون یکی از خواسته‌های به حق مردم شهرستان است که عدم وجود آن و امکانات لازم برای اهدای خون انگیزه داوطلبان را می‌گیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68586

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.