تکدی‌گری یکی از آسیب‌های جدی در شهرستان حاجی آباد است، که متاسفانه روز به روز شاهد هجوم متکدیان از استان های دیگر به این شهرستان هستیم وبرای مقابله با این پدیده شوم در کنار فرهنگ‌سازی، همکاری مسئولان متولی و مردم را می‌طلبد. به گزارش پیارم حاجی آباد، یکی از آسیب‌ها و مسائل مورد توجه هر ...

تکدی‌گری یکی از آسیب‌های جدی در شهرستان حاجی آباد است، که متاسفانه روز به روز شاهد هجوم متکدیان از استان های دیگر به این شهرستان هستیم وبرای مقابله با این پدیده شوم در کنار فرهنگ‌سازی، همکاری مسئولان متولی و مردم را می‌طلبد.

به گزارش پیارم حاجی آباد، یکی از آسیب‌ها و مسائل مورد توجه هر جامعه پدیده تکدی‌گری و گداصفتی است که با ساختارهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی هر جامعه‌ای در ارتباط است؛ در این میان چنین پدیده‌ای در شهرها از معضلات گریبان‌گیر بوده که با شیوه‌های گوناگون و با سوء‌استفاده از احساسات و عواطف انسانی، سعی در کسب منافع شخصی دارند که در نهایت با ذلّت و خواری و نمایش اعضای از کار افتاده، معلول، زخمی، بدشکل و … در گوشه و کنار شهرها و حتی روستاهای کشور پدیدار می‌شوند.

قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیت و مهاجرت پذیری عامل هجوم متکدیان به حاجی آباد

شهرستان حاجی آباد به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیت با مهاجرت‌پذیری و رشد جمعیت فراوان، کانون توجه متکدیان قرار گرفته و با یک گشت‌وگذار ساده در سطح این شهرستان می‌توان متکدیان زیادی را در معابر مشاهده کرد که از صبح زود تا پاسی از شب اقدام به تکدی‌گری و دریافت پول از مردم می‌کنند.

متکدیان نه تنها تعدادشان در سال‌های گذشته در شهرستان حاجی آباد زیاد شده به طوری که در کنار امامزاده سید محمد(ع) در زیر درختان برای خود چادر زده و هم تکدیگری می کنند و هم اینجا زندگی می کنند و هر روز نیز تعداد چادرهایشان زیاد می شود قبلا یک خانم در اینجا زندگی می کرد ولی در حال حاظر دو چادر و چند نفر به طور دسته جمعی اینجا فعالیت می کنند.

در بحث برخورد با متکدیان در کشورمان قانون‌هایی تصویب‌شده و نهادها و سازمان‌هایی از جمله بهزیستی، کمیته امداد، شهرداری‌ها نقش دارند و موظف به جمع‌آوری و ساماندهی این افراد هستند؛ در همین راستا و برای روشن شدن این موضوع در حاجی آباد به سراغ مسئولان ذی‌صلاح رفتیم تا در جریان کمیّت و کیفیت پیگیری موضوع تکدی‌گری در این شهرستان قرار بگیریم.

وقتی در خصوص مشکل متکدیگری با مسئولین صحبت کردیم غیر قابل کنترل بودن آنها را کطرح کردند و گفتند ما بارها آنها را به مرکز استان انتقال داده ایم دوباره فرار کرده اند و آمده اند اینجا انها از استان های دیگر به طور فصلی به حاجی آباد سفر می کنند و چند ماه از سال را در این شهرستان کاسبی می کنند و دوباره باز می گردند.

بیشتر متکدیان در حاشیه جاده ترانزیت حاجی آباد و ورودی شهر متمرکز هستند

بیشتر متکدیان در حاشیه جاده ترانزیت حاجی آباد و ورودی شهر متمرکز هستند و مشکلات زیادی را به وجود آورده اند، در شهرستان های دیگر جاده ترانزیت یک حسن است و باعث ایجاد اشتغال و پیشرفت شهرستان می شود ولی در حاجی آباد نه تنها حسنی نداشته بلکه فقط مرگ میر تصادفات جاده ای و معضل بزرگ تکدیگری را برای شهرستان رقم زده است

در مجموع در کنار اقدامات سازمان‌ها و مسئولان متولی برای مقابله با تکدی‌گری برای مقابله با این معضل، رسانه‌ها نقش بسیار مهّمی در فرهنگ‌سازی دارند و با ارتقاء سطح بینش، دانش و آگاهی مردم علاوه بر این موضوع می‌توان بسیاری از معضلات اجتماعی را در یک مجرای آگاهی‌بخشی، سامان داد.

فرهنگ‌سازی در زمینه ارتقاء سطح آگاهی مردم نسبت به این افراد ضروری است؛ چرا که براساس تحقیقات صورت گرفته بسیاری از آن‌ها وضعیت مالی نسبتاً مناسبی نیز دارند؛ در واقع باید با فرهنگ‌سازی و اجماع نظر در این مورد دست متکدیان و سودجویان را از این کار کوتاه کرد تا سیمای شهرها توسط این افراد مخدوش نشود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68160

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.