فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش در جمع کارکنان منطقه دوم دریایی جاسک طی سخنانی ریشه تمامی ناامنی ها در منطقه را بعلت حضور نامشروع استکبار جهانی دانست. به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در اولین حضور خود در سواحل مکران طی سال جدید، ...
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش در جمع کارکنان منطقه دوم دریایی جاسک طی سخنانی ریشه تمامی ناامنی ها در منطقه را بعلت حضور نامشروع استکبار جهانی دانست.
به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در اولین حضور خود در سواحل مکران طی سال جدید، ضمن سخنرانی در جمع کارکنان منطقه دوم ولایت جاسک، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید اظهار داشت: امروز علیرغم وجود ناامنی ها در اطراف کشور، شاهد یک امنیت پایدار در کشورمان هستیم و علت آن هم بهرمندی از نیروهای مسلح قوی و آماده به کار است.
وی افزود: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران سهم بسزایی در برقراری این امنیت دارد به نحوی که اگر خوب تجزیه و تحلیل شود متوجه می شویم امنیت و آرامش امروز در تنگه هرمز، شمال خلیج فارس، دریای عمان، اقیانوس هند، خلیج عدن و تنگه باب المندب که محل تردد کشتی های تجاری و نفتکش ماست حاصل کار و تلاش شما دریادلان در این نیروی راهبردی است که تاکنون توانسته اید گام های مؤثری در راستای حفاظت از اقتصاد این مرز و بوم بردارید.
دریادار سیاری خاطرنشان کرد: اگر در سواحل مکران به لطف خداوند و به پشتوانه حضور ارزشمند نیروهای مسلح بویژه نیروی دریایی راهبردی ارتش که در سرتاسر این سواحل حضور دارد، امنیت کامل داریم آن هم در این برهه زمانی که بواسطه حضور نامشروع استکبار جهانی که ریشه تمام ناامنی هاست شاهد بحران های متعدد در شرق و غرب کشور هستیم بایستی شکرگذار خداوند باشیم و بدانیم که یک زمانی این اقتدار را نداشتیم و امروز چنان مقتدرانه حضور داریم که هیچ شناور بیگانه ای از دید پایگاه های دریایی ما پنهان نمی ماند.
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال پیرامون پیشرفت های نظامی کشور، اظهار داشت: کشور ما در اوایل انقلاب هیچ تجهیزاتی نداشته و به بیگانگان وابسته تام بود اما امروز به جایگاهی رسیده ایم که سینه سپر می کنیم و تجهیزات مورد نیازمان را می سازیم. ما هم با توکل به خداوند این اطمینان را به ملت شریف ایران می دهیم که در نیروی دریایی راهبردی ارتش برای تأمین تجهیزاتمان دست نیاز به سوی هیچکس دراز نخواهیم کرد.
وی گفت: پس از ابلاغ تدبیر فرماندهی معظم کل قوا در سال ۱۳۷۸ مبنی بر لزوم ساخت ناو موشک انداز، اولین ناو ما تحت عنوان پیکان در سال ۱۳۸۲ به ناوگان شمال ملحق شد، سال ۸۵ ناو جوشن و سال ۸۸ ناو درفش را به آب انداختیم. در سال ۹۳ ناوشکن دماوند رونمایی شد و در آینده بسیار نزدیک طی سال جاری آئین الحاق ناو موشک انداز «سپر» را به ناوگان شمال نیروی دریایی راهبردی ارتش برگزار می کنیم و به همین ترتیب ساخت و سازها در یگانهای جنوبی ما اجرا شده و خواهد شد.
دریادار سیاری تمامی این دستاوردها را به عنوان عملکرد مطلوب نیروی دریایی راهبردی ارتش در راستای رضایتمندی فرماندهی معظم کل قوا در حوزه پیشرفت های نظامی کشور برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه این نیرو اقدامات شایان توجهی در خصوص اجرایی شدن تدابیر معظم له با موضوع شعار سال جاری یعنی «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» انجام می دهد چرا که در بحث ساخت و سازها وقتی شروع به ساخت یک یگان شناور و یا سایر تجهیزات تعم از موج شکن، تأسیسات اداری، اسکله و … می کنیم خیلی از نفرات، دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان را پای کار می آوریم که حاصل آن می شود توجه به ظرفیت های درونی، تولید داخلی و اعتماد به جوانان.
در پایان تعدادی از کارکنان پایور و وظیفه نیروی منطقه دوم دریایی جاسک توسط امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش تقدیر شدند.
گفتنی است امیر دریادار سیاری در ادامه حضور خود در این منطقه تمامی پروژه های در حال ساخت را مورد بازدید و ارزیابی قرار داد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=61895

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.