آغاز کشت هندوانه خارج از فصل در 1200 هکتار زمینهای کشاورزی روستای شمیل، حاجی آباد که بهترین تولید کننده هندوانه خارج از فصل کشور می باشد. ...

صفدر امیری رئیس شورای روستای شمیل در گفتگو با خبرنگار پیارم، اظهار کرد: روستای شمیل از توابع شهرستان حاجی آباد می باشد که همه ساله در این فصل سه محصول هندوانه، سیب زمینی و خیارسبز را خارج از فصل کشت می کند.

رئیس شورای روستای شمیل افزود: در حال حاضر در روستای شمیل حدود ۱۲۰۰ هکتار کشت هندوانه به صورت نایلونی، ۳۵۰ هکتار سیب زمینی و ۴۰ هکتار خیار سبز کشت شده است.

امیری اظهار داشت :پیش بینی میشود از این میزان سطح زیر کشت ,بالغ بر ۴۰۰۰۰ تن هندوانه برداشت گردد

وی افزود سطح زیر کشت در سال جاری نسبت به سال گذشته به علت افزایش سطح زیر کشت گندم ۲۰ درصد کاهش داشته است

ایشان خاطر نشان کرد:از هر هکتار,مقدار ۳۰ تن محصول برداشت خواهد شد و ارقام کشت شده هندوانه آستارا خان نیاگارا وps  می باشند .

امیری عنوان کرد: هندوانه شمیل یکی از مرغوبترین از لحاظ کیفیت و طعم هندووانه در کشور می باشد که مشتری زیادی دارد و همه ساله از ۱۵ اوردیبهشت به بعد این هندوانه وارد بازار می شود.

وی بیان کرد: کشت هندوانه خارج از فصل در شمیل از ۲۰ بهمن ماه ، سیب زمینی ۱۰ بهمن و خیارسبز نیز از ده بهمن ماه کشتشان آغاز می شود و خیارسبز در پایان اسفند و سیب زمینی از ۱۵ فروردین در شمیل برداشت می شود.

امیری در ادامه با اشاره به مشکل کشاورزان منطقه در خصوص جاده افزود : یکی از مشکلات کشاورزان منطقه جاده بین مزارع می باشد که شن ریزی و خاک کوبی شده است ولی آسفالت نمی باشد و مشکلاتی رابرای کشاورزان به وجود آورده است.

رئیس شورای شمیل عنوان کرد: به دلیل خشکسالی های پی در پی و کمبود آب کشاورزان تصمیم به گرفتند که زمین های کشاورزی خود را آبیاری قطره ای و یا تحت فشار کنند که بخشی از کار انجام شده است و پیمان کار برای ادامه کار نیماده و کشاورزان دقدقه این را دارند که اگر پیمانکار به تعهدات خود عمل نکند در تابستان مردم روستا به مشکل بر می خورند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67255

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.