رودخانه نمکی کوهشاه شمالی یکی از ظرفیت های مهم منطقه محروم احمدی است که زمینه مستعدی برای ایجاد اشتغال و جذب گردشگر به شمار می رود. ...

به گزارش پیارم حاجی آباد،کوهشاه احمدی یکی از مناطق محروم در شمال هرمزگان است که ذخایر معدنی و طرفیت های طبیعی فراوانی را در خود جای داده و تاکنون بلا استفاده و بکر باقی مانده است.

رودخانه نمک کوهشاه شمالی یکی از جاذبه های طبیعی حاجی آباد است که علاوه بر جلوه های بصری منحصر به فرد و زیبا نمک خوراکی مردمان کوهشاه احمدی  نیز از این مکان تهیه می شود.

مردم بومی منطقه با برداشت نمک طبیعی حاصل از دهنه این رودخانه نمک مصرفی خود را تامین می کنند که با توجه به کیفیت بالای این محصول و طبیعی بودن آن می توان با ایجاد کارخانه تولید و بسته بندی نمک زمینه اشتغال و فعالیت اقتصادی را در کوهشاه محروم فراهم کرد.

رودخانه شور کوهشاه به واسطه ایجاد قندیل های نمکی و انباشت نمک در حاشیه طبیعت بکر، منطقه خارق العاده ای به شمار می آید که توجه به این ظرفیت نیز رونق گردشگری و جذب توریسم را به همراه دارد.

 

رودخانه نمک بخش احمدی زمینه ساز اشتغال زایی است

حمید جهانگیری، فرماندار حاجی آباد در گفتگویی اظهار داشت: کوهشاه یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری بخش احمدی است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری متنوع و زیبایی را در دل خود جای‌داده است.

فرماندار حاجی آباد گفت:رودخانه نمک کوهشاه شمالی فرصت مناسبی برای رونق گردشگری در منطقه به شمار می رود و وجود چشمه‌های نمکی زمینه ساز اشتغال بسیاری از مردم منطقه است.

جهانگیری افزود:جذب سرمایه گذار به کوهشاه و برداشت نمک از این رودخانه فرصتی برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد در منطقه است.

وی بیان کرد: وجود این رودخانه نمک و جاری شدن در دشت کنار کوه منظره‌ای بدیع ایجاد کرده و می‌تواند به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری منطقه معرفی شود.

فرماندار حاجی آباد تأکید کرد: ایجاد حوضچه تبخیر آب، تولید نمک توسط اهالی و روند تولید سنتی نمک می‌تواند یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری منطقه مطرح شود که ورود مسافر و گردشگر را به منطقه افزایش دهد.

جهانگیری یادآور شد: باید از ظرفیت‌های جذب گردشگری و فرصت های شغلی و اقتصادی در مناطق بهره گرفت و با توسعه زیرساخت‌ها در این مناطق ورود مسافر و گردشگر را افزایش داد.

 

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=66751

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.