امام جمعه شهرستان حاجی آباد گفت: روحاینون می‌توانند با جذب نوجوانان و جوانان به مساجد، در ایجاد فضای سالم تربیتی برای نسل جدید نقش بسزایی ایفا کنند. ...

امام جمعه شهرستان حاجی آباد گفت: روحاینون می‌توانند با جذب نوجوانان و جوانان به مساجد، در ایجاد فضای سالم تربیتی برای نسل جدید نقش بسزایی ایفا کنند.

به گزارش پیارم حجت الاسلام شریفی امام جمعه شهرستان حاجی آباد در نشست سرمربیان صالحین شجره طیبه بسیج بابیان اینکه هدف از برگزاری این نشست فراهم کردن زمینه‌های لازم در راستای تبیین گام دوم انقلاب با توجه به منویات مقام معظم رهبری است، گفت: در این نشست تلاش می‌شود که بتوانیم بخش‌هایی از این بیانیه را حوزه‌های مختلف علم و فناوری، استکبارستیزی، جوان‌گرایی و سبک زندگی اسلامی به‌صورت مصداقی تعریف و برای نسل جوان تبیین شود.
حجت الاسلام شریفی بابیان اینکه تربیت نیروهای متعهد و باایمان، ایجاد معرفت و معرفت افزایی در بین اقشار مختلف به‌ویژه جوانان به مسائل دینی و روز و بصیرت افزایی و دشمن‌شناسی از مهم‌ترین رسالت‌های شجره طیبه صالحین است، افزود: اعضای شجره طیبه صالحین و استادیاران این عرصه به‌عنوان سرداران و افسران عرصه جنگ نرم و مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمنان هستند.
وی، بابیان اینکه امروز دشمن، اعتقادات، ارزش‌ها و باورهای ملت و جوانان ما را از طرق مختلف به‌ویژه فضای مجازی هدف قرار داده است، یادآور شد: حلقه‌های صالحین می‌توانند به‌عنوان سدی محکم در برابر این تهاجمات و همچنین تبیین گام دوم انقلاب اسلامی با تکیه‌بر نسل جوان ایفای نقش کرده و در جلسات حلقه صالحین در مساجد با ارتباط با جوانان این امر محقق شود.
امام جمعه حاجی آباد با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد در راستای تبیین ارزش های اسلامی در بین جوانان، ابراز کرد: رسالت بزرگ حلقه‌های صالحین زمینه‌سازی برای ظهور است و نقش بسیجیان خیلی مهم است که با داشتن صبر و وجدان کاری و تلاش برای پیشرفت کشور تلاش کنند.
حجت الاسلام شریفی اظهار کرد: تربیت و تقویت انسان‌های مؤمن بصیر، انقلابی و مجاهد از اهداف اصلی شجره طیبه صالحین است

وی با اشاره به نقش حائر اهمیت روحانیون و علمای دینی در هدایت مردم، گفت: روحانیون و علمای دینی باید با نقش هدایت‌گرانه خود جوانان و نوجوانان را به مساجد جذب کرده و طوری اقدام کنند که حضور در مساجد برای جوانان دارای جاذبه باشد که قطعا ماه مبارک رمضان برای این امر بسیار فرصت مناسبی است.
امام جمعه حاجی آباد افزود:‌ روحانیون باید دانش و دانسته‌های خود را در تمامی برهه‌های زمانی به روز کنند تا قادر به پاسخگویی مسائل شرعی و فقهی جوانان باشند که در این صورت جوانان به مساجد جذب شده و ارتباط آن‌ها با علمای دین افزایش می‌یابد.
حجت الاسلام تصریح کرد: غربی‌ها درصدد هستند که با کم‌رنگ کردن نقش مرجعیت، فرهنگ و تمدن غربی را جایگزین فرهنگ اسلامی کنند که در این رابطه جنگ نرم و فضاهای روانی بسیاری را در شبکه‌های مجازی برای جوانان کشورهای اسلامی از جمله ایران تدارک دیدند.
وی بیان کرد: معرفی شخصیت‌های علمی و علمای دینی برای جوانان و نسل جدید یه ضرورت است که به منظور معرفی الگوهای مناسب برای جوانان و نوجوانان، باید تبیین شخصیت والای علمی دینی برای نسل جدید افزایش یابد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=71965

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.