مسئول بسیج دانشجویی شهرستان حاجی آباد گفت :رسالت بسيج دانشجويي اعتلاي انقلاب اسلامي است ...

مسئول بسیج دانشجویی حاجی اباد گفت: رسالت بسیج دانشجویی در وهله‌ی اول اعتلای انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است؛ بر این اساس دانشجوی بسیجی باید با افزایش معرفت و بصیرت، اندیشه‌های دینی را در خود عمق ببخشد.

صبوره جعفری اظهار کرد: هنگامی که امام (ره) فرمان صدور تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را صادر کردند جنبش‌های چپ و اندیشه‌های مارکسیستی در دانشگاه زیاد شده بود و در این شرایط ایجاد تشکلی منسجم در داخل دانشگاه برای دفاع از اسلام و انقلاب لازم بود.
مسئول بسبج دانشجویی حاجی آباد ادامه داد: امام (ره) تاکید داشتند که دفاع از انقلاب با وحدت حوزه و دانشگاه میسر می‌شود و از سویی دیگر بیان کردند که تنها بسیج دانشجویی می‌تواند این امر را محقق گرداند.
مسوول بسیج دانشجویی حاجی اباد اظهار کرد: حوزه و دانشگاه به عنوان دو پایه اساسی جامعه که در آن همواره تاثیرگذار بوده‌ و هستند، همیشه مدنظر افرادی که می‌خواستند برای رسیدن جامعه به سعادت و تکامل، که هدف نهایی آن است، برنامه‌ریزی کنند، بوده و هست.
وی گفت: حضرت امام (ره) در پیروزی انقلاب عظیم اسلامی به حوزه و دانشگاه توجه شایانی داشتند و این هم در آثار وهم در عملکرد ایشان پس از پیروزی انقلاب مشهود بود و صدور فرمان تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب از سوی ایشان در جهت سازماندهی نخبگان فرهنگی و اجتماعی در حوزه و دانشگاه‌ها برای ایفای نقش بیشتر آنها بوده است.
وی اظهار کرد: ما اعتقاد داریم کسی که بر روی خود، نام بسیجی می‌گذارد می‌بایست دارای یکسری دغدغه‌ها و دلمشغولی‌هایی باشد که آن جدای از موفقیت، پیروزی و افتخار ایران عزیز اسلامی نیست.
وی با اشاره به این مطلب که بسیج دانشجویی و طلاب می‌تواند نقش دانشگاه و حوزه را در این زمینه پررنگ‌تر کند و مسیر پیشرفت کشور را تسهیل نماید، افزود: اینها به این دلیل است که این افراد، افرادی دغدغه‌مند و از قشر فرهیخته‌ی جامعه هستند.
جعفری اظهار کرد: تشکیل واژه‌ی بسیج دانشجویی از دو کلمه‌ی بسیج و دانشجو تکلیف اعضای آن را سنگین‌تر می‌کند، زیرا آنها هم بایستی در پی کسب علم باشند و هم اینکه آن تعهد و پرچمداری پرچمی که روزی بسیجیان پس از آنها در میدان‌های عشق وحماسه به یادگار گذاشتند را عهده‌دار باشند.
وی دانشجوی بسیجی را کسی دانست که با داشتن دغدغه‌هایی که برگرفته از آن تعهد بسیجی او می‌باشد، به تمامی مسائل مطرح در جامعه اعم از علمی، مذهبی و دینی با دیدی ریزبینانه بنگرد و آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.
وی ابراز کرد: بسیج دانشجویی باید به مباحث ایدئولوژیک و خدعه‌ها و شبهاتی که در دانشگاه‌ها به وجود می‌آید توجه نماید و در پی پاسخ دادن به آنها باشد و در کل مهمترین وظیفه‌ی آن مراقبت بر حضورش در تحت لوای رهبری همانطور که تا کنون بوده است، می‌باشد و اینکه هر آنچه را مقام معظم رهبری می‌گویند با گوش جان بشنود و بپذیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=72287

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.