دولت رئیسی در سالهای پیش رو با انبوهی از کارهای برزمین مانده دولتهای قبل و مشکلات جدید روبرو خواهد شد… دولت رئیسی در سال های پیش رو با انبوهی از کارهای برزمین مانده دولت های قبل و مشکلات جدید روبرو خواهد شد. شناخت و رصد این رویدادها و ارائه راهکار، از جمله وظایف مرکز “بررسی‌ها” ...
دولت رئیسی در سالهای پیش رو با انبوهی از کارهای برزمین مانده دولتهای قبل و مشکلات جدید روبرو خواهد شد…
دولت رئیسی در سال های پیش رو با انبوهی از کارهای برزمین مانده دولت های قبل و مشکلات جدید روبرو خواهد شد. شناخت و رصد این رویدادها و ارائه راهکار، از جمله وظایف مرکز “بررسی‌ها” است.
۱) مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری از جمله دستگاه هایی است که از ابتدای تشکیل تا به امروز به جز جذب بودجه های قابل توجه و ارائه متونی غیرکاربردی و عمدتا نظری، کار چشمگیری انجام نداده و گرهی از مشکلات کشور را باز نکرده است و شاید به همین علت به چشم آقای رئیسی نیامده و هنوز امنیتی ترین مهره اصلاحات ریاست آن را بر عهده دارد. این مرکز تا امروز پاتوق امنیتی های اصلاحات بوده تا با خیال راحت در آن بنشینند و از بودجه های آن برای پیشبرد جنگ روانی قدرت طلبانه و بازیهای سیاسی کارانه استفاده کنند.
۲) اما این مجموعه می تواند و باید چراغ راه “دولت قوی” باشد و محل پیوند متخصصین انقلابی دانشگاه با هسته مرکزی دولت قرار گیرد.
۳) دولت رئیسی در سال های پیش رو با انبوهی از کارهای برزمین مانده دولتهای قبل و مشکلات جدید روبرو خواهد شد ( ادامه خشک سالی و بیکاری و مهاجرت ناشی از آن و تبعات امنیتی اجتماعی آنها ، فتنه انگیزی ها و شورش های قومیتی هدایت شده از خارج مرزها ، ایجاد تنش های پی در پی با همسایگان بواسطه دخالت قدرت های فرامنطقه ای و…) که هدف تمامی آنها متوقف کردن این دولت در مسیر خدمت رسانی و حل معضلات مردم است.
۴) شناخت و رصد این رویدادها و ارائه راهکار برای مهار این حرکات از جمله وظایف مرکز “بررسی‌ها” است و به همین علت شایسته است رئیس جمهور بدون تعلل و در اولین فرصت ممکن با انتصاب فردی چیره دست در پژوهش های کاربردی و میدانی و صاحب دغدغه ها و انگیزه های انقلابی به مدیریت این مرکز ، آن را به کانونی فعال برای طراحی و انجام پژوهش های ریشه ای ( مانند آمایش جمعیت ، مهار بحران آب ، مدیریت مطالبات قومیتی ، فعال سازی دیپلماسی اقتصادی ، سیاست گذاری کلان اشتغال و …) تبدیل کند و با تهیه و ارائه گزارشها و پیشنهادات کاربردی، رئیس جمهور را در شناخت دقیق مسائل و هماهنگی دولت برای غلبه بر آنها یاری دهد.
۵ ) مدیر دولت قوی به مرکزی قوی برای مشاوره و شناخت مسائل کلان کشور نیاز دارد و چرا این مجموعه ” مرکز بررسی های راهبردی ریاست جمهوری ” نباشد؟

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=73054

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.