کارشناس مسائل اقتصادی در خصوص حراج سکه از سوی بانک کارگشایی به دستور بانک مرکزی برای ایجاد تعادل در بازار سکه و طلا عنوان کرد: اخیر بانک مرکزی از طریق بانک کارگشایی اقدام به حراج سکه های دولتی در بازار کرده است که این اقدام دولت برای ایجاد تعادل در بازار سکه و طلا ...

 

کارشناس مسائل اقتصادی در خصوص حراج سکه از سوی بانک کارگشایی به دستور بانک مرکزی برای ایجاد تعادل در بازار سکه و طلا عنوان کرد: اخیر بانک مرکزی از طریق بانک کارگشایی اقدام به حراج سکه های دولتی در بازار کرده است که این اقدام دولت برای ایجاد تعادل در بازار سکه و طلا و همچنین جمع آوری سرمایه های نقدی مردم روش نادرستی و غلطی است.
دور باطل دولت با "حراج سکه"/ سود حراج سکه به جیب دولت می رود/ به جای نگاه کاسبکارانه سرمایه های مردم صرف "تولید و اشتغال" شود

پیارم: عبدالمجید شیخی، کارشناس مسائل اقتصادی و استاد اقتصاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص حراج سکه از سوی بانک کارگشایی به دستور بانک مرکزی برای ایجاد تعادل در بازار سکه و طلا عنوان کرد: اخیرا بانک مرکزی از طریق بانک کارگشایی اقدام به حراج سکه های دولتی در بازار کرده است که این اقدام دولت برای ایجاد تعادل در بازار سکه و طلا و همچنین جمع آوری سرمایه های نقدی مردم روش نادرستی و غلطی است.

 

وی با بیان اینکه این روش در دوره های گذشته انجام می شد اظهارداشت: دولت روشی را برای ایجاد تعادل در بازار سکه و طلا انجام می دهد که این روش سال ها قبل در کشور های اروپایی انجام می شد ولی در حال حاضر و با پیشرفت تجارت ، علم و تکنولوژی روش های دیگری را برای ایجاد تعادل در بازار طلا در پیش گرفته اند و دیگر از این روش استفاده نمی کنند.

 

کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: روش حراج سکه از سوی دولت با نرخی کمتر از نرخ بازار هیچ رونقی را در بازار کشور ایجاد نمی کند و کمکی هم به ایجاد تعادل و ثبات نرخ در بازار سکه و طلا نیز نمی کند؛ با این روش تنها دولت سود می کند و اندوخته برای خود جمع آوری می کند. بعبارت دیگر دولت با اجرای این روش بیشتر به کاسبی خود است تا کمک به مردم و ایجاد تعادل و ثبات در بازار طلا و سکه.

 

شیخی با اشاره به اینکه باید سرمایه های مردم را در محل های دیگری جمع آوری و هزینه کنیم ادامه داد: دولت باید سرمایه های سرگردان و راکد مردم را با توجه به معضل بیکاری که در کشور وجود دارد، در زمینه تولید و اشتغال هزینه کند نه اینکه با فروش سکه و طلا تنها سرمایه مردم را برای خود جذب کند و پروژه های عمرانی از این سرمایه بی نصیب بمانند.

 

وی ادامه داد: تولید و اشتغال در حال حاضر دو مقوله مهمی هستند که دولت باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشد ؛ ۵ میلیون بیکار در کشور وجود دارد و باید دولت سرمایه های سرگردان و راکد مردم را برای رونق تولید و اعطای تحصیلات به تولیدکنندگان در نظر بگیرد.

 

استاد اقتصاد دانشگاه با بیان اینکه دولت با این اجرای این روش هیچ کمکی به اقتصاد کشور نمی کند گفت: دولت با اجرای این روش تنها به فکر منافع خود بوده و هیچ کمکی به اقتصاد کشور با اجرای این روش نمی کند و باید هرچه زود تر این طرح متوقف گردد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=66142

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.