دوره آموزشی قوانین خانواده (با موضوع حقوق جنسی زن و مرد در اسلام) ویژه بانوان در سالن فرمانداری شهرستان حاجی آباد برگزار شد.     به گزارش پیارم حاجی آباد، گلاره کاظمی نائب رئیس هیئت مدیره امور بانوان استانداری استان هرمزگان  طی سخنانی در خصوص حقوق جنسی زن و مرد در اسلام اظهار کرد: تأمین نیاز جنسی ...

دوره آموزشی قوانین خانواده (با موضوع حقوق جنسی زن و مرد در اسلام) ویژه بانوان در سالن فرمانداری شهرستان حاجی آباد برگزار شد.

 IMG_0005

  به گزارش پیارم حاجی آباد، گلاره کاظمی نائب رئیس هیئت مدیره امور بانوان استانداری استان هرمزگان  طی سخنانی در خصوص حقوق جنسی زن و مرد در اسلام اظهار کرد: تأمین نیاز جنسی نه تنها از اهداف شخصی زوجین در ازدواج است، بلکه یکی از مقاصد اصلی شارع مقدس در ترغیب به ازدواج به شمار می رود تا زوجین از این نیاز تأمین گردند و به فحشا راه پیدا نکنند.

وی گفت: این موضوع از همان ابتدای اسلام مطرح بود؛ در حالیکه در مسیحیت کلیسا راهبه ها نبایستی از هرگونه نیاز جنسی بهره مند باشند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه یکی از اقسام حقوق و تکالیف زوج می در زندگی زتاشویی ایفای حقوق جنسی همسر است، ابراز داشت: علی رغم اینکه در متون اسلامی به حق هر دو زوجین در این زمینه توجه شده، اما نمایان شدن بیشتر این حق در خصوص زوج موجب غفلت از حقوق جنسی زوجه گردیده است و این بحث در حالی مطرح می شود که می توان با شناسایی و تبیین صحیح این حقوق، ضمن تداوم زندگی زناشویی به برخی شباهات در این باره پاسخ داد.

کاظمی به حدود و مصادیق حقوق جنسی زوجه در اسلام اشاره کرد و گقت: مصادیق حقوق جنسی زوجه همچون حق مواقعه، حق قسم، و حق عزل، از محورهای مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به تحلیل آرای مشهور فقها در این زمینه پرداخت و هر یک از این حقوق را تعریف کرد. کاظمی در رابطه با حق مواقعه اظهار داشت: حق مواقعه حد چهار ماه حداکثر زمان خودداری شوهر از آمیزش جنسی با همسر است؛ لذا بر طبق این حق، شوهر نمی تواند بدون هیچگونه عذری از مبادرت به آمیزش استنکاف کند و از این منظر زوجه در ضرر و حرج قرار می گیرد و باید توجه داشت که این موضوع در مورد مردانی که تعدد زوجات دارند نیز صدق می کند.

نائب رئیس هیئت مدیره امور بانوان استانداری استان هرمزگان  تصریح کرد: در حق قسم شوهر با احراز و اثبات شروط وجوب قسم موظف است هر چهار شب یک بار با همسر خویش به سر برد و این موضوع نیز در مورد تعدد زوجات باید رعایت شود.

وی به حق عزل اشاره کرد و گفت: حق عزل بدین معناست که آیا زوحین نست به یکدیگر اجازه جلوگیری از بارداری را دارند یا خیر؟، در این خصوص برای مرد یک نظر بر حرمت عزل است و یک نظریه بر کراهت عزل. در عزل توسط زوجه هم به همین ترتیب است. در عرف متشرع زوجین اجازه ندارند بدون رضایت مانع از فرزندآوری شوند.

کاظمی  افزود: از آنجاییکه حقوق زن و مرد طرفینی است، پس عزل حقی مشترک است و رضایت زوجین در این زمینه مطرح می شود.

گلاره کاظمی، هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آگاه سازی بانوان از حقوق جنسی زوجین و راههای پیشگیری از اختلات جنسی عنوان کرد و افزود: بانوان در این کارگاه آموزشی با حقوق جنسی در اسلام ، حقوق جنسی زن و مرد ، حق فسق و طلاق و پیشگیری از اختلات جنسی آشنا شدند.

شایان ذکر است این کارگاه آموزشی طی یک جلسه سه ساعته به همت معاونت پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان و با همکاری فرمانداری و تدریس خانم گلاره کاظمی نائب رئیس هیئت مدیره امور بانوان استانداری استان هرمزگان، مدرس دانشگاه علمی کاربردی و جهاد دانشگاهی  برگزار و با استقبال خوبی از سوی شرکت‌کنندگان روبه‌رو شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=50226

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.