نهاد غیرقانونی حقوق بشر ایران مولوی عبدالحمید را بعنوان تلاشگر حقوق بشر در سال ۱۳۹۳ انتخاب و جایزه خود را به امام جمعه اهل سنت زاهدان اهدا کرد. به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از عصر هامون، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی از سوی تشکل غیرقانونی مدافعان حقوق بشر وابسته به شیرین عبادی که سخت تحت ...

نهاد غیرقانونی حقوق بشر ایران مولوی عبدالحمید را بعنوان تلاشگر حقوق بشر در سال ۱۳۹۳ انتخاب و جایزه خود را به امام جمعه اهل سنت زاهدان اهدا کرد.

به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از عصر هامون، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی از سوی تشکل غیرقانونی مدافعان حقوق بشر وابسته به شیرین عبادی که سخت تحت نفوذ و تفکرات گروهک منافقین است بعنوان دریافت کننده ششمین جایزه تلاشگر حقوق بشر انتخاب شد.
امسال در حالی مولوی عبدالحمید از سوی این تشکل غیر قانونی شایسته دریافت این جایزه انتخاب می شود که با مروری کوتاه در سابقه پنج نفر دیگر دریافت کننده تندیس تلاشگر حقوق بشر می توان فعالیت های سیاسی، فعالیت علیه امنیت نظام و حضور در اغتشاشات ۸۸ در کارنامه آنها دید.
در بیانیه این تشکل غیرقانونی منتشر کرده است دلیل انتخاب عبدالحمید را، تلاش‌های بی وقفه و پیگیرانه‌ای وی در سال‌های گذشته برای برقراری روابط آشتی جویانه بین اقوام و گرایش‌های مذهبی مختلف در استان محروم سیستان و بلوچستان بوده است.
در بخش از این بیانیه آمده است: عبدالحمید و خانواداش تحت شدیدترین فشارهای سیاسی و امنیتی ایران هستند و تبعیض های بسیاری در حق او و وابستگانش در این سالها صورت گرفته است.
نرگس محمدی یکی از محکومان فتنه ۸۸ و عوامل ناآرامی ها در آن سال که مدتی نیز به همین دلیل در زندان به سر می برد با سفر به زاهدان ضمن ملاقات دوستانه در منزل مولوی عبدالحمید این جایزه را تقدیم وی کرد.

نرگس محمدی که امروز به عنوان نایب رئیس این تشکل غیرقانونی جایزه کانون حقوق بشر ایران را به عبدالحمید اهدا می کند در یک سال قبل از فتنه ۸۸ این جایزه  به سفارش سرویس های اطلاعاتی و امنیتی غربی به همسرش “تقی رحمانی” اهدا شد.
با مرور فعالیت های این تشکل که تحت امر و نفوذ منافقین است درمی یابیم فعالیت های آنها در مخالف با برخی از قوانین و احکام اسلامی و حمایت گسترده و بی چون چرا از محکومین فتنه و امنیتی و مخالفان نظام خلاصه می شود و با هدف اعمال فشار برای به جمهوری اسلامی ایران به فعالیت های غیر قانونی خود ادامه می دهد.
اما آنچه امروز توجه این تشکل سرسپرده به گروهک منافقین را در آستانه حماسه مردمی ۹ دی جلب کرده است نگاه ویژه آن به سیستان و بلوچستان وشخص عبدالحمید اسماعیل زهی است.
مرور سابقه و فعالیت های سیاسی پنج دریافت کننده جایز تلاشگر حقوق بشر پیش از عبدالحمید نشان می دهد کلیه دریافت کنندگان این تندیس به اصطلاح حقوق بشری اقداماتی علیه نظام و حمایت علنی از سران فتنه داشته اند، اما انتخاب امام جمعه مسجد مکی زاهدان برای دریافت این جایزه و پذیرش آنها در منزل این روحانی اهل سنت جای تامل دارد.
کانون حقوق بشر ایران چگونه شکل گرفت و منابع مالی آن از کجا تامین می شود؟
در سال ۸۱ شیرین عبادی، محمد سیف زاده، محمدعلی دادخواه، عبدالفتاح سلطانی و محمد شریف کانون مدافعان حقوق بشر را تأسیس کرده‌اند که همه حقوقدان بودند و طی سالهای اخیر دفاع از متهمان پرونده‌های سیاسی را به عهده داشته‌اند. شیرین عبادی پس از خروج از کشور و چرب زبانی برای اربابان غربیش این تشکل را با اهداف ضد امنیتی رهبری می کرد نکته مهم و قابل تامل این که قطعا این کانون غیر مجاز با حمایت‌های مالی وهمراهی جهان غرب و کشورهای استکباری اداره می شده چرا که شیرین عبادی در گفتگو با روزنامه فیگارو اعلام کرده بود که “ما از خارجی‌ها پول می‌گیریم” در واقع منابع مالی این جریان بوسیله ارتباط گیری با معاندین نظام وگروهک های تروریستی، بهائیت و جریانات ضد انقلاب و حامی فتنه تامین می شود.
در حالی گروهک مدافعان حقوق بشر ایران در سال۱۳۸۱ به عنوان یک تشکل به اصطلاح حقوقی فعالیت خود را بدون اقدام به اخذ مجوز رسمی در ایران آغاز کرد که فعالیت‌های این تشکل غیر قانونی و اعضاء بی ریشه هیات موسس آن پیش از این که در داخل کشور به ثبت برسد توسط فدراسیون بین‌المللی جوامع حقوق بشر غربی ثبت می‌شود!
عبادی همچنین در گفتگو با ارگان رسمی سازمان سیا (رادیو فردا) با وجود تلاش برای انکار وابستگی و اینکه گفت «تحت هیچ شرایطی از هیچ دولتی کمکی دریافت نکرده‌ایم» عنوان‌ کرد: کانون مدافعان حقوق بشر، تاکنون برنده جایزه‌هایی از دولت فرانسه شده این جایزه حدود ۱۵هزار یورو وجه نقد همراه داشته است.
این اظهارات در حالی است که طبیعتاً دولت فرانسه و آمریکا و انگلیس نمی‌توانند اعطای پول به گروهک‌ها را تحت عنوان رسمی «پول خیانت و مواجب مزدوری و جاسوسی» اعطا کنند و طبیعتاً پوشش‌هایی نظیر حقوق بشر، صلح، نوبل و… را انتخاب می‌کنند.
شیرین عبادی(رئیس)، نرگس محمدی(نایب رئیس و رئیس کمیته زنان) ، نسرین ستوده(عضو)، محمد صدیق کبودوند(عضو فعال)، محمد شریف کانون(عضو هیات موسس)، ژینوس سبحانی( منشی دفترعبادی) اعضاء اصلی گروهک مدافعان حقوق بشر را تشکیل می‌دهند که همه از جمله افرادی بوده‌اند که طی سال‌های اخیر دفاع از متهمان خاص و امنیتی را به عهده داشته‌اند!
معرفی دریافت کنندگان جایزه تلاشگر حقوق بشر در ادوار گذشته
عباس امیر انتظام

عباس امیر انتظام به عنوان اولین دریافت کننده این جایزه در سال ۱۳۸۶ از سوی این تشکل غیرقانونی معرفی شد و این جایزه به اصطلاح حقوق بشری به وی اهدا می شود.
امیر انتظام که به جرم جاسوسی برای آمریکا و اقدام علیه امنیت ملی در سال ۵۸ بازداشت میشود با تأیید دیدار خود با استمپل در دادگاه، به دیداری نیز با رمزی کلارک، دادستان پیشین آمریکا در تهران در همان زمان اذعان مینماید.
پس از این جریان و کشف ارتباط او با سرویس های جاسوسی آمریکا نام‌های مستعار او همچون «اس. دی پلاد»، «ا س‌.د. آهسته‌رو» و «ادوارد» کشف می‌شود و طرف‌های آمریکایی وی نیز افشا می‌گردند؛ افرادی همچون ریچارد کاتم، جرج کیو، جان استمپل و… که از مأموران رسمی سیا بودند و گاه نیز نام‌های آشناتری همچون رمزی کلارک، دادستان پیشین آمریکا و ویلیام سولیوان، سفیر آمریکا در ایران دیده می‌شود که در پوشش روابط دیپلماتیک اطلاعات را مبادله می کردند.
تقی رحمانی

تقی رحمانی در سال ۱۳۸۷ از سوی این تشکل غیرقانونی بعنوان دومین نفر در آستانه فتنه سال ۸۸ برای دریافت جایزه تلاشگر حقوق بشر انتخاب شد.
با مرور در کارنامه این فعال سیاسی که اکنون پادوی محافل ضدانقلاب غربی است، مشاهده می شود وی به دلیل اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت های سیاسی گسترده بسیاری از سالهای عمرش را در زندان سپری کرده است.
وی همسر نرگس محمدی از محکومان فتنه ۸۸ است، تقی رحمانی بعد از اتفاقات سال ۸۸ به زندان افتاد و پس از تعهد دادن به دستگاههای قضایی و امنیتی در اقدامی غیرقانونی در حالی که از زندان آزاد شده بود از کشور گریخت.
آیت الله منتظری

آیت الله منتظری در سال ۱۳۸۸ و پس از حمایت های بی پرده وی از سران فتنه به عنوان سومین نفر برای دریافت جایزه کانون حقوق بشر ایران معرفی شد، جایزه ای که با این انتخاب نشان داد بیشتر از اینکه به دنبال مسائل حقوق بشر باشد در راستای خواسته های سیاسی کشورهای غربی است.
پس از فرآیند ۴ساله قائم مقامی رهبری نهایتا در ۶ فرودین ماه سال۶۸ رسما از این سمت عزل شد همچنین امام خمینی (ره)در نامه ای رسما خطاب به آقای منتظری تاکید می کنند: ” ولله قسم من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم ولی در آن وقت شما را ساده لوح می دانستم که مدیر و مدبر نبودید”. منتظری در ۶ ماهی که از فتنه می‌گذشت از حامیان اصلی موسوی و کروبی بود؛ مرحوم منتظری در اوایل مهرماه ۸۸ در نامه‌نگاری‌هایی با میرحسین موسوی خود را از پایه گذاران نظریه ولایت فقیه عنوان کرد و گفت که «امروز از این موضوع احساس شرمندگی می‌کند»؛
همچنین سایت ضد انقلاب کلمه، مدعی شد که احمد منتظری فرزند شیخ ساده لوح در اعلام حمایت از طرح آزاد سازی محصورین فتنه یادداشت کوتاهی در اختیار کلمه قرار داده است. او که همانند دوران پدرش سر زیر برف کرده است و نمی خواهد خواست مردم انقلابی را در محاکمه سران فتنه بشنود مدعی شده است که رفع حصر یکی از مطالبات مردم و فعالان بود که در انتخابات ریاست جمهوری بارها به آن اشاره شده است
عزت الله سحابی

عزت الله سحابی بعد از آیت الله منتظری به عنوان چهارمین دریافت کننده جایزه کانون مدافعان حقوق بشر در سال ۱۳۸۹ انتخاب شد وی که در جریان اغتشاشات سال ۸۸ یکی از تحریک کنندگان تجمعات غیرقانونی بود و دلیل اصلی انتخاب وی برای این جایزه حمایت های بی دریغ سحابی از سران فتنه بود.
سحابی در فروردین ماه ۱۳۸۹، نامه سرگشاده‌ای را منتشر کرد که در آن مدعی برخورد بد با زندانیان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم شده بود. وی در زمستان سال ۱۳۸۹، به اتهام «تبلیغ علیه نظام از طریق حضور مکرر در تجمعات غیرقانونی و اخلال در نظم عمومی» به دو سال حبس محکوم شد.
محمد ملکی

محمد ملکی بعد از دو سال وفقه در اهدای جایزه تلاشگر حقوق بشر توسط تشکل غیرقانونی حقوق بشر ایران به عنوان پنجمین نفر در سال ۱۳۹۲ به این جایزه به اصطلاح حقوق بشری دریافت.
ملکی در طول سالهای بعد از انقلاب ارتباط مستمر خود با گروهک منافق را حفظ کرده و در این سالها به نوکری برای اربابان خود مشغول است، وی که خطوط فکری خود را از گروهک تروریستی منافقین می‌گیرد جلسات و اردوهای آموزشی را برای دانشجویان با همکاری هدی‌ صابر برگزار می‌کند.
نتیجه این سلسله جلسات که تفکرات التقاطی و لیبرال را به خورد جوانان می‌دادند در فتنه ۸۸ بروز و ظهور آشکاری یافت.
ملکی سپس در ۳۱ مرداد ۱۳۸۸ به جرم همکاری با گروهک تروریستی منافقین توسط نهادهای امنیتی دستگیر می‌شود.وی در حال حاضر نیز پای ثابت تجمعات محدود دانشجویان فتنه‌ گر می‌باشد.پسر وی عمار ملکی نیز که در حال حاضر در هلند ساکن می‌باشد رابط پدر با این گروهک تروریستی می‌باشد.
عبدالحمید اسماعیل زهی

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در حالی بعنوان ششمین نفر از سوی این تشکل غیرقانونی برای دریافت این جایزه انتخاب شد و این تندیس را دریافت کرد، که مرور شخصیت وی هیچگونه تطابقی با سایر افراد دریافت کننده این جایزه را نشان نمی دهد و به نظر می رسد وی از سوابق سایر دریافت کنندگان و خطوط فکری این تشکل غیرقانونی اطلاعی نداشته است که آنها را در منزل شخص خود پذیرفته است و البته برخی کارشناسان بر این باورند عدم واکنش صریح عبدالحمید نسبت به اتفاقات سال ۸۸ و پاسخ مردم در۹ دی این تشکل غیرقانونی را بر آن داشته است تا بروی امام جمعه مسجد مکی زاهدان بعنوان قطعه ای برای تکمیل پازل خود سرمایه گذاری نماید.
به وجد آمدن رسانه های ضد انقلاب از جایزه یک تشکل غیرقانونی به عبدالحمید
رسانه های ضد انقلاب در صورتی هماهنگ و یک صدا دریافت جایزه عبدالحمید از سوی تشکل غیرقانونی حقوق بشر ایران را به صورت گسترده در خروجی سایت خود قرار دادند که مرور سبقه سایر دریافت کنندگان این جایزه نشان دهنده ارتباط گسترده آنها با فتنه سال ۸۸ است.

البته انتشار گسترده خبر این جایزه به عبدالحمید در حالی در رسانه های ضد انقلاب منتشر می شود که در گذشته و در اهدای این جایزه سیاسی به سایر شخصیت ها به این اندازه این خبر رسانه ای نشد. به نظر می رسد ذوق و شوق این رسانه های معاند از دیدار آشکار عبدالحمید اسماعیل زهی با نرگس محمدی یکی از عوامل فتنه ۸۸ است و نزدیک شدن تفکرات امام جمعه اهل سنت به تفکرات موازی افرادی از قبیل محمدی شعف خارج نشینان را در پی داشته است که عبدالحمید را خواسته یا ناخواسته در پازل خود قرار دهند.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24979

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.