استفاده از اسامی غیرایرانی در نامگذاری اشخاص، محصولات و کارخانجات و شرکتها به یکی از دغدغه های امروز جامعه تبدیل شده است. ...

به گزارش پیارم حاجی آباد، در این راستا قانونی در سال ۷۵ توسط مجلس به تصویب رسید که کسی نمی تواند از حروف لاتین بر روی محصولات ایرانی  یا از اسامی بیگانه و غیر ایرانی برای ثبت شرکت و کارخانجات استفاده کند اما در طول سالهای اخیر به نظر می رسد این قانون مورد بی توجهی بسیاری از افراد قرار گرفته است.

آنچه مسلم است اینکه استفاده از اسامی غیرمتعارف بر سر در مغازه ها و چاپ عکس خواننده ها مثل داریوش بر سردر آرایشگاه مردانه  از معضلات جدی در عرصه تبلیغات شهری حاجی آباد شده که مسئولان فرهنگی تاکنون نسبت به این امر توجه درخوری نشان نداده اند.

هر مسافر و گردشگر در ابتدای ورود خود به این شهر با گذر از خیابانهای اصلی متوجه نفوذ فرهنگ بیگانه و استفاده صاحبان فروشگاهها از القاب و نامهای خارجی خواهد شد به طوری که گویی وارد شهری در یک کشور خارجی شده ای ؟

 

غلامرضا عباس زاده در گفتگو با خبرنگار پیارم درباره ممنوعیت استفاده از واژگان بیگانه در سطح شهرستان تصریح کرد: عدم استفاده از اسامی بیگانه و مغایر با شئونات ایرانی – اسلامی همواره مورد توجه بزرگان نظام بوده است به همین سبب قانونی تحت عنوان ممنوعیت بکارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه به تصویب رسید اما باید بتوانیم با ایجاد اسامی درست و صحیح فارسی مردم را برای استفاده از آنها برای نام‌گذاری کالاها و سردر مغازه‌ها ترغیب کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=66708

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.