رئیس جهاد کشاورزی حاجی آباد گفت: آتش‌سوزی های اخیر به نخلستان‌های سازمان  جهاد کشاورزی 200میلیون ریال خسارت وارد کرده است. ...

مهدی عباسپور، رئیس جهاد کشاورزی حاجی آباد در گفت‌وگو با خبرنگار پیارم اظهار داشت: آتش‌سوزی ۴ ساعته در نخلستان‌های سازمان جهاد کشاورزی که در روستای تزرج واقع شده است  ۵۰ نخل بارور را به خاکستر تبدیل کرد.

رئیس جهاد کشاورزی حاجی آباد ادامه داد: این آتش‌سوزی که از ساعت ۱۸:۳۰ روز پنجشنبه آغاز شده بود در نهایت با تلاش بی‌وقفه ماموران آتش‌نشانی و مردم محلی در ساعت ۲۰:۵۰ خاموش شد و در پی این آتش‌سوزی طبق ارزیابی اولیه ۲۰۰ میلیون ریال خسارت به نخیلات سازمان  وارد شده است.

مهدی عباسپور در مورد علت وقوع این حادثه گفت: با توجه به اینکه نخیلات سازمان در منطقه گردشگری ابشار تزرج واقع شده است متاسفانه سهل انگاری گردشگران باعث آتش سوزی شده است حدود ۱۰۰ اصله نخل در آتش سوختند.

وی اظهار داشت: متاسفانه نخیلات سازمان جهاد کشاورزی به دلیل اینکه بدون حصار کشی است و رفت آمد به راحتی در آنجا صورت میگیرد و این نخیلات هم دارای یک سری ضایعات هستند کوچک ترین آتش سوزی باعث خسارت زیادی به این نخیلات می شود که سازمان برای جلوگیری از این خسارت از سال آینده اقدام به حصار کشی می کند و تصمیم داریم که این نخیلات را به مردم بومی واگذار کنیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: گردشگرانی که به روستای تزرج سفر می کنند لطفا در موقع خروج از منطقه آتشی را که برای پخت غذا روشن کرده اند را به طور کامل خاموش کنند تا دیگر آتش سوزی صورت نگیرد.

به گزارش خبرنگار پیارم ، علت وقوع بیشتر آتش‌سوزی‌ها در نخلستان‌های منطقه گردشگری تزرج سهل انگاری گردشگران و هرس و جمع‌آوری نشدن ضایعات نخیلات است؛ که ضایعات تل‌انبار شده موجب آتش‌سوزی می‌شود که مهار آن نیز بسیار دشوار است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=66268

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.