ناظران امنیت سایبری ادعای مقامات آمریکایی درباره هک شدن شرکت سونی را رد می‌کنند و از احتمال انجام این حمله از داخل شرکت سونی سخن می‌گویند.  به گزارش پیارم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبکه سی‌بی‌اس روز چهارشنبه در گزارشی با اشاره به ادعای مقامات آمریکایی درباره حمله سایبری کره شمالی به کمپانی ...
ناظران امنیت سایبری ادعای مقامات آمریکایی درباره هک شدن شرکت سونی را رد می‌کنند و از احتمال انجام این حمله از داخل شرکت سونی سخن می‌گویند.
خبرگزاری فارس: حمله سایبری به سونی خرابکاری داخلی بوده است

 به گزارش پیارم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبکه سی‌بی‌اس روز چهارشنبه در گزارشی با اشاره به ادعای مقامات آمریکایی درباره حمله سایبری کره شمالی به کمپانی سینمایی «سونی پیکچرز» تاکید کرد کارشاسان امنیت سایبری ادعای اف‌بی‌آی (اداره فدرال تحقیقات آمریکا)‌ مبنی بر اینکه کره شمالی مسئول حمله سایبری به شرکت سونی است، را مورد تردید قرار داده‌اند.

در همین زمینه «کروت استامبرگر» مشاور ارشد رئیس شرکت امنیت سایبری «نورس»، به سی‌بی‌اس گفته که این شرکت اطلاعاتی در اختیار دارد که یافته‌های اف‌بی‌آی درباره حمله به شرکت سونی را زیر سوال می‌برد.

استامبرگر تاکید کرده که بر اساس تحقیقات این شرکت، سونی توسط کره شمالی هک نشده است و توسط عواملی از داخل خود این شرکت هدف قرار گرفته است.

وی تصریح کرد که کارشناسان شرکت امنیت سایبری نورس اطمینان دارند که حمله به شرکت سونی پیکچرز که مخرب‌ترین حمله سایبری توصیف شده، توسط کره شمالی انجام نشده است.

بر این اساس حمله سایبری به سونی توسط زنی که با نام «لنا» که عضو گروه هکری با عنوان «حافظان صلح» است انجام شده و این زن به مدت ۱۰ سال در دفتر شرکت سونی پیکچرز در لس‌آنجلس آمریکا فعالیت می‌کرده و به تازگی از این شرکت جدا شده است.

مشاور ارشد رئیس شرکت امنیت سایبری نورس در ادامه با اشاره به اینکه هکری که سونی‌پیکچرز را هدف قرار داده دارای توانایی بالای فنی در این زمینه است تصریح کرد که اف‌بی‌آی براساس اطلاعاتی کره شمالی را متهم به حمله به شرکت سونی کرده که روزانه هزاران هکر از آن برای حملات خود در اقصی نقاط جهان استفاده می کنند.

این در شرایطی است که شرکت آمریکایی سونی پیکچرز شب گذشته اعلام کرد که فیلم ضد کره شمالی «مصاحبه» از طریق شبکه یوتیوب برای کاربران آمریکایی قابل مشاهده است.همچنین تعدادی از سالن‌های سینما در آمریکا پخش این فیلم که داستان یک تیم خبری آمریکایی است که برای مصاحبه با رهبر کره شمالی عازم این کشور می‌شوند را اکران کردند.

فیلم جنجالی مصاحبه پس از آن در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت که دولت کره شمالی این فیلم را به مثابه توهین به رهبران خود دانست. در این میان در هفته گذشته شرکت سونی‌پیکچرز هدف یک حمله سایبری قرار گرفت و به سرعت رسانه‌ها و مقامات آمریکایی انگشت اتهام خود را به سوی پیونگ یانگ هدف قرار دادند اما در مقابل کره شمالی این اتهام را رد کرد.

در این میان شرکت سونی اعلام کرد که از اکران فیلم مصاحبه صرف نظر کرده اما رئیس جمهور امریکا در آخرین نشست خبری خود در سال ۲۰۱۴ از این تصمیم انتقاد کرد و پس از آن بود که این فیلم جنجالی در معرض توجه قرار گرفت. فیلم مصاحبه که در ابتدا یک فیلم نه چندان مهم به نظر می‌رسید حالا پس از جنجال ایجاد شده در آستانه کریستمس روی پرده‌های سینما در آمریکا رفته و با پخش آنلاین آن در یوتیوب جهانی خواهد شد که این یک پیروزی بزرگ برای شرکت سونی به حساب می‌آید و داستان هکرهای کره شمالی به وسیله‌ای برای تبلیغ این فیلم در رسانه‌های مختلف غربی تبدیل شد.

 

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=25025

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.