مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه ایران حائز مقام ۱۶ تولید علم در جهان است ، گفت: ما از پژوهش ها و طرح های دانشجویی در راستای توسعه کشور و جزیره کیش حمایت می کنیم. به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز ، در مراسم اختتامیه دومین جشنواره علمی ...

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه ایران حائز مقام ۱۶ تولید علم در جهان است ، گفت: ما از پژوهش ها و طرح های دانشجویی در راستای توسعه کشور و جزیره کیش حمایت می کنیم.

مونسان

به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز ، در مراسم اختتامیه دومین جشنواره علمی – پژوهشی پردیس بین المللی دانشگاه تهران با حضور محمد باقر نوبخت، معاون برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهوری؛ حجت الاسلام علیدادی، امام جمعه کیش؛ نصرت الله ضرغام رئست دانشگاه و جمعی از مسئولین و مدیران ادارات و نهادهای مستقر در کیش همچنین دانشجویان دانشگاه پردیس بین المللی دانشگاه تهران برگزار شده بود مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: حضور در این مراسم یادآوری دوران خوش دانشجویی و ایام پرتحرک زندگی است.

وی با تبریک روز پژوهش به دانشجویان، اساتید و پژوهشگران کشور افزود: الحمدلله امروز کشور در مسیر پیشرفتهای علمی قرار دارد و عزم مسئولین بر این استوار است تا با حمایت دانشگاه های کشور بتوانند در مسیر تولید علم و کسب فناوری های روز، روز به روز به پیشرفت های بیشتری نائل شوند و این اتفاق بسیار خوبی است.

مونسان ادامه داد: در سال های گذشته علی رغم تمامی مسائل و مشکلاتی که تحریم ها با کاهش دسترسی به منابع علمی برای کشور ما بوجود آوده است با همت و عزمی که در کشور و مسئولین کشور وجود دارد روند پیشرفت علمی مسیر پر شتاب خود را به خوبی طی کرده است.

وی با بیان این مطلب که ایران به لحاظ رتبه تولید علم در مقام ۱۶ دنیا قرار دارد، تاکید کرد: این رتبه، رتبه خوبی است اما به نظر می آید که با ظرفیت بسیار بالایی که در کشور و جوانان پرتلاش و با ضریب هوشی بالا که در هر نقطه از دنیا حضور داشتند منشا خیر و منشاء اثرات بزرگ بودند؛ هنوز این جایگاه، جایگاه مناسبی برای کشور ما نیست و کشورما با داشتن این جوانان مستعد می تواند به رتبه های بالاتری دست پیدا کند.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد: امروز در همه کشورهای جهان رقابت های فشرده و سختی برای کسب دانش روز و کسب فناوری های پیشرفته وجود دارد. اگر ما می خواهیم که از این مسیر و این گردونه بیرون نمانیم راهی نداریم جز اینکه فرهنگ تولید علم و پژو هش در کشور هر چه بیشتر نهادینه شود.

مونسان به دستاوردهای علمی کسب شده در سال های اخیر توسط دانشمندان ایرانی در رشته های مختلف اشاره کرد و افزود: در این راستا دستاوردهای بزرگی به دست آمده؛ در علوم پیچیده اتمی، علوم پیچیده هوا فضا و پزشکی کشور ما در وضعیت خوبی قرار دارد و دستیابی به این علوم، پایه های علمی کشور را محکم کرده است.

وی اظهار داشت: اعتماد به نفسی که امروز در بین دانشجویان عزیز وجود دارد با سالهای گذشته فاصله بسیاری دارد و دستیابی به علوم پیشرفته اعتماد به نفس دانشجویان را بالا برده و مسیر را برای کسب فناوری های روز هموارتر کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به موفقیت های علمی کسب شده توسط دانشجویان جزیره کیش اشاره و اضافه کرد: در این جزیره محدود با حضور دانشگاه های برند و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دستاوردهای خوبی اتفاق افتاده است و سازمان منطقه آزاد کیش آمادگی دارد تا با همکاری دانشجویان منشاء اثرات خوبی برای جزیره کیش و کشور باشد.

تولید علم فی نفسه کار خوبی است اما اگر علم در خدمت جامعه و کشور قرار نگیرد تبدیل به کتابچه هایی می شود که به درد صندوقچه ها ی می خورد. تولید علم برای رشد، برای جامعه بسیار مقوله ای خوبی است به شرط اینکه در خدمت صنعت، تجارت و توسعه کشور قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم تا هم در بخش های پایان نامه های دانشجویی و هم در بخش دانشجویی هم در زمینه حضور در طراحی و هم اجرای پروژه های سازمانی از دانشجویان حمایت کنیم تا با ایجاد انگیزه های مالی و علمی در روند توسعه جزیره کیش از دستاوردها و توانمندی دانشجویان و اساتید استفاده کنیم.

دومین جشنواره علمی – پژوهشی پردیس بین المللی دانشگاه تهران پس از ۴ روز به کار خود پایان داد.

 

این جشنواره با هدف معرفی توانمندی ها و ابتکارات دانشجویان دانشگاه و ارائه طرح های پیشنهادی در رشته های مختلف علوم پایه و مهندسی و در راستای توسعه کشور و جزیره کیش با هدایت توانمندی های دانشجویان در فضاهای اجرایی و استفاده از طرح های پیشنهادی در پایان نامه های دانشجویی و ایجاد بستر رشد و شکوفایی علمی جوانان در جزیره کیش برپا شد.

برچسب ها :

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24580

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.