مدیرجهاد کشاورزی حاجی آباد گفت: شهرستان حاجی آباد 98 درصد کشت و تولید محصول ذرت استان هرمزگان را به خود اختصاص داده و مابقی این تولید در شهرستان های رودان و میناب صورت می گیرد. ...

مهدی عباسپور، مدیرجهاد کشاورزی حاجی آباد در گفت و گو با  پایگاه خبری پیارم، با اشاره به کاشت کنجد و ذرت در ۵ هزار از هکتار از زمین های کشاورزان این شهرستان آغاز شده است اظهار کرد:سطح زیرکشت ذرت را ۳ هزار و۵۰۰ هکتار و کنجد هم یک هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد.

مهدی عباسپور پیش بینی کرد: به دلیل اصلاح الگوی کشت در سال جاری، کشت این محصول ۲۰ درصد کاهش یابد.

وی افزود: عمده محصولات کنجد و ذرت در دهستان طارم، طاشکوئیه، آشکارا و احمدی کشت می شود.

به گفته مدیرجهاد کشاورزی حاجی آباد، دشت آشکارا از قطب های قابل توسعه کشاورزی در این شهرستان به حساب می آید که نیاز به توجه بیشتری دارد.

آبیاری تحت فشار یکی از اولویت های جهاد کشاورزی حاجی آباد برای مقابله با خشکسالی

عباسپور از آبیاری تحت فشار به عنوان یکی از اولویت های اصلی جهاد کشاورزی حاجی آباد برای مقابله با خشکسالی به خصوص جبران کمبود آب در دشت آشکارا نام برد.

وی در ادامه پیش بینی کرد: ۶ تن و۲۰۰ کیلوگرم در هکتار محصول ذرت و افزون بر یک تن در هکتار نیز کنجد از زمین های کشاورزان حاجی آباد برداشت شود.

این مسوول ابراز داشت: زمان آماده سازی کشت ذرت از اوایل تیرماه تا نیمه شهریور ماه و زمان آماده سازی کشت کنجد از اوایل تیر تا نیمه مرداد ادامه دارد.

به گفته عباسپور، زمان آماده سازی کشت این محصولات نیز از نیمه مرداد ماه در استان شروع می شود و تا نیمه آذر ادامه می یابد.

مدیرجهاد کشاورزی حاجی آباد بیان داشت: سال قبل سطح کشت شده ذرت دانه ایی و سیلویی ۴هزارو ۳۰۵ هکتار و ذرت علوفه ایی در ۲۶۰ هکتار با عملکرد ۱۳ هزارتن بوده است.

عباس پور گفت: بیش ترین کشت ذرت در شهرستان حاجی آباد انجام می شود که ۹۸ درصد محصول ذرت استان هرمزگان را به خود اختصاص داده و مابقی این تولید در شهرستان های رودان و میناب صورت می گیرد.

وی افزود: شهرستان حاجی آباد از شهرستان هایی است که در سال گذشته دارای سطح زیر کشت ۵۳۰ هکتار کنجد بوده و از این میزان سطح زیر کشت ۶۲۰تن کنجد در حاجی آباد تولید شد و علاوه بر آن کاشت ذرت دانه ای نیز در حاجی آباد در سطح ۶ هزار هکتار صورت گرفت.

مدیرجهاد کشاورزی حاجی آباد در پایان بیان کرد:از مزیت های مثبت کشت کنجد می توان به نیاز نداشتن به شخم، نیاز آبی پایین، دوره رشد کوتاه، هزینه های تولید پایین و مقاوم بودن در مورد بیماری ها و آفات نام برد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68583

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.