مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد گفت:حاجی آباد قطب تولید پسته استان هرمزگان می باشد که هم اکنون فصل برداشت محصول پسته از باغات حاجی آباد می باشد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیارم؛ مهندس عباسپور رئیس جهادکشاورزی حاجی اباد  از برداشت محصول پسته در حاجی آباد خبر داد و گفت: در بیش از ۴۳۰هکتار از ...

مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد گفت:حاجی آباد قطب تولید پسته استان هرمزگان می باشد که هم اکنون فصل برداشت محصول پسته از باغات حاجی آباد می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیارم؛ مهندس عباسپور رئیس جهادکشاورزی حاجی اباد  از برداشت محصول پسته در حاجی آباد خبر داد و گفت: در بیش از ۴۳۰هکتار از باغات حاجی آباد درخت پسته وجود دارد که تنها ۳۱۰ هکتا ان مثمر هستند و تعداد۱۶۷ بهره بردار در مناطق شمالی و هم مرز با استان کرمان و فارس است و تنها شهرستان استان است که پسته در آن کشت می شود.

وی با اشاره به اینکه این محصول به دو صورت کال و رسیده برداشت می شود، افزود: پیش بینی می شود امسال از سطح ۳۱۰هکتار ۳۰۰ تن پسته برداشت شود و عملکرد پسته بصورت کال سه تن در هر هکتار و عملکرد پسته خشک یک تن در هر هکتار است.

وی خاطر نشان کرد: سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است و خاطرنشان کرد: بیشترین سطح برداشت به صورت کال از اواخر شهریور ماه شروع و تا اواخر شهریور به پایان می رسد و برداشت محصول رسیده پسته از اواخر شهریور آغاز و با انجام عملیات پس از برداشت در ترمینال ضبط پسته تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد.

عباس پور ، اوحدی ، احمد آقایی ،کله قوچی و اکبری را از جمله ارقام کشت شده در شهرستان حاجی آباد ذکر کرد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و سازگاری با محیط،اوحدی رقم مناسبی برای این شهرستان است.

این مقام مسئول تصریح کرد: برداشت پسته به صورت دستی و نیروی انسانی است که در مدت زمان برداشت از جوانان بیکار همان منطقه بکار گرفته می شود.

مهندس عباسپور از وجود یک ترمینال ضبط پسته در این شهرستان خبر داد و افزود:  با سرمایه شخصی تولید کننده محصول در منطقه دهنو و خوشن آباد احداث شده است و در منطقه صالح آباد نیز یک ترمینال دیگر در حال احداث است که در سال آینده پیش بینی می شود با وجود این واحدهای فرآوری در سال آینده تولید محصول خشک افزایش و از برداشت به صورت کال و تر کاسته می شود.

وی در ادامه از مزیت تولید این محصول به ارز آوری ، اشتغال زایی، مقاوم به خشکی اشاره کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=72236

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.