معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: در این برهه زمانی که در آن قرار داریم که دشمنان نظام جمهوری اسلامی جنگ اقتصادی آن هم رو در رو رو با ما شروع کردن نیازمند تلاش بیشتر در زمینه حل مشکلات اقتصادی هستیم. ...

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: در این برهه زمانی که در آن قرار داریم که دشمنان نظام جمهوری اسلامی جنگ اقتصادی آن هم رو در رو رو با ما شروع کردن نیازمند تلاش بیشتر در زمینه حل مشکلات اقتصادی هستیم.

مدرس معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان  در نشست شورای اداری حاجی آباد  با ابراز خرسندی از تعامل خوب بین دستگاههای اداری شهرستان حاجی آباد اظهار کرد: در این برهه زمانی که در آن قرار داریم که دشمنان نظام جمهوری اسلامی جنگ اقتصادی آن هم رو در رو رو با ما شروع کردن نیازمند تلاش بیشتر در زمینه حل مشکلات اقتصادی هستیم.

مدرس بیان داشت: ما به مدیران ناظر محور نیاز نداریم در این موقعیت حساس کشور ما به مدیران کارآمد که بتواند اوضاع اقتصادی منطقه شهر و استان خود را به خوبی مدیریت و در این زمینه برنامه ریزی داشته باشند نیاز داریم.

وی در خصوص مشکل گاز رسانی  به شهرستان افزود: سرانه گاز در مناطق مختلف کشور با هم متفاوت است و در مناطق سردسیر و گرمسیری تفاوت دارد که با رایزنی هایی که داشتیم حاجی آباد به عنوان یک شهر سردسیر تبدیل شد و سرانه گاز رسانی از ۲٫۵ میلیون به ۶ میلیون افزایش یافت که در حال حاضر ما هفت روستا و خود شهر حاجی اباد و ۱۰۰ مجتمع گلخانه ای را با سرانه ۲٫۵ میلیونی گازرسانی کردیم .

وی افزود: روستاهای دهستان بالا و پایین ، باینوج، دشتوئیه تا ۱۵ روز دیگر کار گازرسانی آنها شروع می شود، و روستاهای محمد آباد و علی آباد  لوله خریداری شده و تا سال آینده کار گاز رسانی انجام می شود.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان  تصریح کرد: ما امسال کار گاز رسانی به شهر فارغان احمدی و ۶۰ روستای در مسیر این شهر ها نیز شروع می کنیم که ما نیازمند ۷۰ کیلومتر لوله گذاری هستیم.

مدرس در ادامه با بیان اینکه راههای روستایی از اولویت ها ما در سال جاری است افزود: ما امسال ۱۱۷ کیلومتر راه روستایی را کلنگزنی جهت آسفالت داریم که ۵۳ کیلومتر تا پایان سال به بهربرداری می رسد که از این ۵۳ کیلومتر ۳۵ کیلومتر ان در بخش احمدی و مابقی در بخش مرکزی می باشد.

وی با اشاره به ترانشه جاده حاجی اباد سیرجان که به دلیل ریزش مسدود شده است بیانداشت: با شرکت مربوطه رایزنی شده و اعتباراتی هم برای بازگشایی این جاده در نظر گرفته شده است که کار ترانشه نیز در حال انجام است.

این مقام مسئول از ارائه تهسیلات به بافت فرسوده روستایی و شهری خبرداد و افزود: در حاجی آباد زمین ها موال و مستسنیات اعلام شده و اکثر مردم با این موضع مشکل دارند و برای حل این مشکل کمیسیون هایی در استان تشکیل و ظرف مدت یک هفته و مابقی تا هفته دولت مشکل سندها حل می شود.

مدرس از الحاق محله بلوچ ها به شهر خبر دادو افزود: کار الحاق محله بلوچ ها به شهر تا ظرف هفته آینده طرح پیشنهادی به وزیر کشور ارائه و به زودی مشکل حل خواهد شد.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان  در بخش دیگر سخنان خود به بخش گردشگری شهرستان اشاره کردند و بیان داشت: قلعه تاریخی حاجی آباد که در ورودی شهر قرار دارد باید کار بازسازی این قلعه دوبار از سر گرفته شود و این یک ظرفیت خوب برای شهرستان است که شهرداری با همکاری میراث فرهنگی هرچه سریعتر کار بازسازی را انجام بدهند.

مدرس در ادامه از ایجاد یک فروشگاه صنایع دستی در شهرستان خبرداد و افزود: خانه صنایع دستی در طارم حاجی اباد راه اندازی و در بخش احمدی نیز به زودی راه اندازی می شود و باید صنعت گلیم بافی در حاجی آباد ارتقا یابد که در این زمینه نیز با بخش خصوصی وارد کار شدیم و سرمایه از سرمایه گذار و کار از گیلم بافان و زمینه فروش نیز فراهم شده است.

وی در ادامه با اشاره به مشکل آب گلخانه داران افزود: آب رسانی به گلخانه های آشکار در برنامه امسال تامین اعتبار شده است و تا پایان سال کار ابرسانی به انها حل خواهد شد و ابرسانی به مجتمع های دامداری چاتر نیز در دستور کار قرار دارد.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان  یادآور شد: طرح های هادی روستای تا پایان سال ۵ طرح نیمه تمام داریم که ۴ تای انها تا پایان هفته دولت انجام می شود و مازگرد نیز ظرف مدت یک هفته اینده انجام می شود.

مدرس در خصوص معادن غیر فعال در شهرستان افزود: ما در حاجی اباد ۳۴ معدن داریم که ۱۰ معدن فعال و هفت معدن هم در اخیار اداره صنعت معدن قرار دارد که برای فعال کردن مابقی معادن غیر فعال نیاز به بازار و نقدینگی بودیم که هر دو مورد حل شده است ما در بحث معادن فلزی با گلگوهر و معادن غیر فلزی با میتکو قرارداد بستیم .

وی بابیان اینکه باید در زمینه فعال نمودن معادن از سرمایه گذاران این بخش حمایت کنیم افزود: افرادی که مجورز برداشت از معادن را دارند می توانند در مزایده معادن شرکت کنند و اگر این کار را انجام ندهند مجوز انها باطل و دیگر به انها مجوز داده نمی شود.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان  تاکید کرد: باید هرچه سریعتر اب رسانی به شهرک های صنعتی حاجی اباد و سرگز حل شود که اداره آب تعهد کرده است تا هفته آینده فاز اول شهرک صنعتی را با اب و برق تحویل دهد و فاز بعدی که ۲۵ هکتار می باشد نیز شروع به کار کرده است.

مدرس در ادامه از درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی در حاجی اباد خبرداد و تصریح کرد: با وجود اینکه برای ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی باید ۲۰ هزارنفر در شهرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشند تا درمانگاه احداث شود ولی حاجی اباد ۱۵ هزارنفر بیشتر نیست ولیی به دلیل در مسیر بودن جاده ترانزیت و حجم زیاد ورود و خروج مسافر از شهرستان این درمانگاه در حاجی اباد تا پایان امسال ایجاد می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68420

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.