جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی شهرستان حاجی آباد با حضور رئیس دادگستری، دادستان ، فرماندار ، اعضای شورای تأمین، رئیس شورای اسلامی شهر و مسئولین ادارات شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد. به گزارش پیارم حاجی آباد؛ رئیس دادگستری شهرستان حاجی آباد، در جلسه پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان ...

جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی شهرستان حاجی آباد با حضور رئیس دادگستری، دادستان ، فرماندار ، اعضای شورای تأمین، رئیس شورای اسلامی شهر و مسئولین ادارات شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پیارم حاجی آباد؛ رئیس دادگستری شهرستان حاجی آباد، در جلسه پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان حاجی آباد با بیان اینکه مسئولین همیشه باید برای رضای خداوند متعال گام بردارند و هیچ کاری را بدون رضای خداوند انجام ندهند زیرا هر چه به خداوند نزدیک تر شدیم معضلاتمان هم کمتر است جامعمان اخلاقی تر می شود.

مختار صادقی افزود: یکی از معضلات جامعه امروز و شهرستان حاجی آباد که خانواده ها و جوانان ما را درگیر خود کرده است اعتیاد است که خود اعتیاد ریشه همه ناهنجاریهای اجتماعی است که باید راههایی برای پیشگیری از این معضل را برای خانواده ها تبعین کرد.

وی یکی از راههای پیشگیری از اعتیاد را آگاه کردن خانواده ها نسبت به مضرات مواد مخدر و انواع مواد و تاثیرات آنها بر روی فرزندانشان و اگر خانواده نسبت به خطرات مواد مخدر آشنا شود مرتب به فرزندش گوشزد می کند تا به سمت آن نرود.

رئیس دادگستری شهرستان یادآور شد: برای آگاه کردن خانواده ها به مدت ۱۰ شب با همکاری نیروی انتظامی شهرستان در محلات آسیب پذیر برنامه هایی با و حضور خود ریاست دادگستری و کارشناس نیروی انتظامی جهت آگاه نبودن خانواده برگزار می شود.

صادقی بیان داشت: برای آگاه نمودن جوانان و خانواده ها بهترین زمینه را آموزش و پرورش و دانشگاهها دارند که این دو ارگان بیشتر با جوانان سر کار دارند و بهتر می توانند در این زمینه با دادگستری و نیروی انتظامی همکاری داشته باشند.

وی تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از جوانان و خانواده ها با مواد مخدر هیچ گونه اطلاعاتی ندارند و نا آگاهی جوان نسبت به مضرات مواد آن را به نابودی می کشاند و باید با ایجاد نمایشگاههای صمعی . بصری در مدارس دانشگاهها جوانان را نسبت به این موضوع آگاه کرد.

این مقام مسئول بیکاری را یکی دیگر از عوامل رفتن به سوی اعتیاد عنوان کرد و افزود: بیکاری امروز معضلی شده است که هم جوان را به سمت اعتیاد می کشاندو هم باعث افزایش طلاق در جامعه شده است.

صادقی افزود: فضای مجازی یکی از سرگرمی های جوان در جامعه امروزی است کوچک ترین اتفاق که در دنیا بیفتد در عرض یک دقیقه کل دنیا می پیچد ما می توانیم از طرفیت فضای مجازی برای تبلیغات سوء مواد مخدر استفاده کنیم.

وی گفت: باتوجه به اینکه برای مبارزه با معضل مواد مخدر و اعتیاد باید به سمت فرهنگ سازی برویم و معنویت را در جامعه تقویت کنیم و پایگاههای بسیج می تواند نقش بسیار مهمی در زمینه هدایت جوانانبا اجرای ماهی یک برنامه فرهنگی آموزشی داشته باشد.

رئیس دادگستری حاجی آباد باید مبارزه با مواد مخدر را مردمی کرد به طوری که خود مردم ساقیان مواد مخدر را به نیروی انتظامی معرفی کنند و برای مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی نیروهای با انگیزه استخدام کند.

کشف ۴۰۰ گرم شیشه و شش کیلو ۷۰۰ گرم ناس در حاجی آباد

سرهنگ محمد بارسالاری فرمانده نیروی انتظامی شهرستان حاجی آباد در ادامه جلسه اظهار کرد: در زمینه مبارزه با مواد مخدر شهرستان حاجی آباد با توجه به اینکه هم مرزبا استان های کرمان فارس و باشهرستان های رودان می باشد دارای مرزهای زیادی برای ورود کالای قاچاق منجمله مواد مخدر است.

سرهنگ بارسالاری افزود: همکاران ما در بحث مبارزه با مواد مخدر تلاشهای زیادی می کنند و در این هفته ما در شهرستان شش خانه تیمی توزیع مواد مخدر شیشه مشروبات الکی شناسایی و جمع آوری کردیم و حدود ۴۰۰گرم شیشه کشف و ضبت شد و در یک سوپر مارکت ما حدود شش کیلو و ۷۰۰گرم ناس پیدا کردیم.

بار سالاری بیان داشت: ما در زمینه آگاه سازی خانواده ها کلاس هایی در مدارس برای خانواده و دانش آموزان برگزار کردیم و در حال حاضر هم آمادگی این را داریم که نمایشگاه های در زمینه مضرات مواد مخدر در شهرستان برگزار کنیم.

وی افزود: برای آگاهی جوانان و خانواده ها باید رسانه ملی پای کار بیاید و ماهواره و فضای مجازی متاسفانه شده اند الگو برای جوان امروز ما اگر یک لباس جایی مد می شد شاید یک سال بعد به ایران میرسید ولی در حال حاضر باوجود ماهواره همزمان با مدشدن لباس این لباس در بازار فراوان یافت می شود.

آمار اعتیاد در حاجی آباد بالا است/سن معتادین بشتر بین ۲۰ تا ۳۰ است

دکتر گلستانی مسئول کلینیک ترکد اعتیاد شهرستان حاجی آباد در این نشست اظهار کرد: متاسفانه ما در شهرستان کلینیک ترک اعتیاد خیلی کم داریم در حاجی آباد با آمار بالای اعتیاد فقط دوکلینک ترک اعتیاد وجود دارد.

گلستانی افزود: ما در حال حاضر ۱۲۰۰پرونده ترک اعتیاد داریم و ماهانه ۴۰۰ بیمار برای ترک اعتیاد به کلینک مراجعه می کنند که متاسفنه این آمار فقط آمار کلینک بنده است که این آمار بسیار آمار بالایی است و از این ۴۰۰مراجعه کننده ۵۰ نفر آنها خانم هستند و سن مراجعه کننده گان از ۱۶ تا ۷۰ سال می باشد و بیشتر معتادین بین سن ۲۰ تا ۳۰سال هستند.

وی بیان داشت: ما در کلینک ترک اعتیاد با کمبود دارو مواجهه هستیم و ظرفیت کلینیک های ما کم است و در حال حاضر ما ۵۰ نفر در نوبت ثبت نام داریم که این افراد به دلیل اینکه دارو نداریم نتوانستیم آنها را ثبت نام کنیم.

دکتر کستانی با اشاره به ایجاد کمپ ترک اعتیاد در شهرستان افزود: کمپ ترک اعتیاد باید یک تیم قوی داشته باشد و بتواند بیمارانی که به انجا مراجعه می کنند را به جامعه بازگرداند و در حال حاضر ما ۵۰۰۰ عضود در کلاس های ان ای داریم.

برای حل مشکلات باید علت ها را بررسی کرد

دادستان شهرستان حاجی آباد در ادامه تاکید کرد: باید برای حل مشکل اعتیاد و دیگر معضلات جامعه به دنبال علت ها رفت تا بتوان مشکل را از ریشه حل کرد.

ابراهیمی یادآور شد: فرد در خانواده شکل می گیرد و تربیت می شود و اگر بخواهیم جلو این مشکلات را بگیریم باید خانواده های ما نسبت به مسائل و مشکلات آگاهی لازم را داشته باشند.

پیشگیری و آموزش یکی از راههای حل مشکل اعتیاد در بین جوانان است

فرماندار حاجی آباد در این جلسه با بیان اینکه دادگستری شهرستان کار بسیار خوبی را در بحث پیشگیری از جرائم شروع کرده است گفت: این کار با امکانات محدودی که در شهرستان ها وجود دارد نیازمند همکاری مسئولین شهرستانی و استانی می باشد.

حمید جهانگیری باتوجه به اینکه جوانان آینده سازان این کشور و جامعه هستند و رشد آمار جرائمی مثل اعتیاد  که هر روز بیشتر می شود گفت: برای مقابله با افزایش این آمار چاره ای جز اینکه وارد پیشگیری شویم نداریم و لذا برای پیشگیری که قسمت مهم آن آموزش مسائل است باید با دخیل کردن مردم از طریق آموزش و توجیه مسائل، این پیشگیری را انجام داد؛ خوشبخنانه نیروی انتظامی شهرستان با حضور در مساجد و مجامع عمومی مسائل امنیتی را بیان نموده که این کار بسیار موفق بوده است.

وی بااشاره به افزایش طلاق در جامعه گفت: وقتی یک طلاق صورت می گیرد تبعاتی زیادی در جامعه دارد دارد و علاوه بر اینکه برای همه نهادهای کشور مشکل ایجاد می کند، چندین نسل از فرزندان این خانواده را گرفتار آن می کند.

جهانگیری گفت: امروز این سیل بنیان کن که توسط دشمن از طریق سوء استفاده از امکانات علمی به راه افتاده است مثل فضای مجازی و ماهواره ها نقش مهمی را در بحث ایجاد ظلم، جرم و جنایت دارد که باید برای آنها فکری اندیشیده شود.

وی ادامه داد: در مسائل بیکاری، نداشتن شغل و مشکلات اقتصادی ممکن است پشت آنها یک سری جرم ها صورت گیرد؛ اعتیاد فقط یک جرم نیست و اگر بررسی شود می بینم که بخش زیادی از سرقت ها به خاطر اعتیاد است و لذا اینها به هم پیوسته است و باید کار شبکه ای و هماهنگی انجام شود.

فرماندار حاجی آباد در ادامه از ایجاد مشاغل پایدار در شهرستان خبر داد افزود: ما تمام تلاش خود را متمرکز کرده ایم بر روی اشتغال پایدار هم اکنون مشکل کارخانه فراوری معدن آهن تنگ زاغ برطرف شده و زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر فراهم می شود به زودی و کارخانه فراوری دولومیت با سرمایه گذاری بخش خصوصی که این کارخانه اشتغال ۴۰۰ نفر را فراهم می کند.

بر اساس این گزارش در این جلسه مشکل معضل اعتیاد و مواد مخدر شهرستان ، معارضین محلی معادن و نبود استخر نای ورزشی و قراردهای کارگران با پیمانکاران نیز از دیگر مسائلی بود که در جلسه مطرح و بررسی شد.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=65613

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.